2022-02-28, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag klickade på länken. Jag lyssnade i ett par minuter och snabbspolade resten. Jag blev inte så imponerad.
Vad jag förstod så menar han att Ryssland är snälla och humana när de invaderar grannländer.

Jag googlade honom också. Gonzalo Lira finns på Wikipedia. Han är Chilensk/Amerikan.
Det finns en sida på spanska:
https://es.wikipedia.org/wiki/Gonzalo_Lira
Dessutom en på.......vänta......... ryska!
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B8%D1%80%D0%B0,_%D0%93%D0%BE%D0%BD%D1%81 %D0%B0%D0%BB%D0%BE

Du ville veta varför det är som det är och hur det kommer att gå.
Det är som det är för att Putin inte är mentalt frisk.
Hur det kommer att gå att är värre att säga just på grund av Putins mentala hälsa. Förhoppningsvis finns det människor i hans närhet som kan stoppa honom.

Bra grävt. Tyckte det lät som vanlig propaganda. Desperata much? Haha
Citera
2022-02-28, 02:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Han kanske vill ha Finland, men han kanske också nöjer sig med Ukraina. Han vill inte att NATO expanderar ytterligare, vilket jag kan förstå. Hur som helst så löser inte ett kärnvapenkrig någonting. Allt måste göras för att undvika det.

han tvingar ju in länder i nato med sina hot är han för dum i huvudet för att inse de själv? eller tror han att han kan hota med militärmakt och kärnvapen utan att det blir reaktioner?

nu är jag emot nato fortfarande då jag tycker det är en terrororganisation... men fortfarande Putin driver länder in i nato.
Citera
2022-02-28, 02:53
Medlem
MrsEjPKs avatar
3e natten man är vaken till mogonen nu ...men det verkar vara lite action på webkamerorna ...händer det något inatt som vi får se måntro ?? På webkamerorna menar jag.
Citera
Medlem
Så är det detta med att Putin hotar att trycka på knappen. Detta skrämmer ju livet ur alla människor i hela världen. Samtidigt så byggs det upp en j-a frustration över att denna maffiaboss ska sitta med ett sådant vapen. Man blir förbannad. Men samtidigt bygger hela kärnvapenupplägget på att den som har makten att använda det har förstånd. Då blir ju problemet att avgöra vad händer om personen mist förståndet?. Det är det som är svårt. Spelar ingen roll hur många km avtal man skriver om personen som har fullmakt är utom sina sinnes fulla bruk.

Men vi kan göra en liten trevare vad stödjer denna skojare sitt uttalande på.

Rysslands kärnvapendoktrin – oförutsägbarheten stadfäst

I ”Grunderna” finns följande formulering (§4): “I händelse av en militär konflikt – förhindrar
[statens politik inom nukleär avskräckning] eskalering av stridigheter och garanterar dessas
upphörande på villkor som är acceptabla för Ryska federationen och (eller) dess allierade.” Detta
skulle kunna tolkas som ett stöd till de-eskaleringsförespråkarna. En annan tolkning är att denna
formulering ska läsas i ljuset av paragraf 19, vilket skulle innebära att Ryssland förbehåller sig rätten
att använda kärnvapen om dessa villkor är uppfyllda. Det förefaller troligt att kärnvapenhot eller
användning av kärnvapen är Rysslands sätt att hantera en situation där alla konventionella medel är
förbrukade och Ryssland inte vill ge med sig.
Detta speglar en benägenhet att riskera att situationen eskalerar ytterligare, snarare än att den ryska ledningen är säker på att en sådan eskalation kan undvikas.

Ovanstående det fetade anser jag att Putin gör en tolkning som är till hans fördel. I dag var det väl att högt uppsatta politiker hade kontaktat honom vilket han tog som ett (hot) och därför beordrade förberedning av kärnvapen.

Han sitter alltså och leker med de avtal som tecknats och tolkar hanteringen av kärnvapen på det sätt han själv vill. Det är ju detta som är så vedervärdigt. En sådan man ska inte ha tillgång att avfyra kärnvapen.

Källa/ FOI MEMO
Ladda ned hela protokollet:PDF
Googla: Foi Memo 7332
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Han kanske vill ha Finland, men han kanske också nöjer sig med Ukraina. Han vill inte att NATO expanderar ytterligare, vilket jag kan förstå. Hur som helst så löser inte ett kärnvapenkrig någonting. Allt måste göras för att undvika det.

Tror ändå att det finns också kloka personer i Rysslands försvarsledning som skulle förhindra ett kärnvapenkrig. Putin kan inte trycka på knappen ensam.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag klickade på länken. Jag lyssnade i ett par minuter och snabbspolade resten. Jag blev inte så imponerad.

Du borde ta av dig msm-glasögonen och sluta snabbspola igenom saker så kanske du lär dig något.
Citera
2022-02-28, 02:54
Medlem
Klosss avatar
Är det lugnare med stridigheter i natt? Någon som har koll på läget?
Citera
2022-02-28, 02:54
Medlem
Undra vad Putin gör just nu?
Han kan omöjligt sova gott om nätterna?
Sitter han o följer nån livestream på YouTube o käkar chips? Vad tror ni putler gör?
Citera
2022-02-28, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
han tvingar ju in länder i nato med sina hot är han för dum i huvudet för att inse de själv? eller tror han att han kan hota med militärmakt och kärnvapen utan att det blir reaktioner?

nu är jag emot nato fortfarande då jag tycker det är en terrororganisation... men fortfarande Putin driver länder in i nato.

NATO skapades just som en försvarsallians mot det ryska hotet efter andra världskriget. Ryssland har aldrig och kommer inte ha en chans att vare sig gå med i NATO eller spela på samma villkor som tex Sverige. Ryssland är fienden och NATO behöver en fiende. Det är alltså mycket tack vare NATO vi har den situationen vi ser idag.
Citera
2022-02-28, 02:58
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
3e natten man är vaken till mogonen nu ...men det verkar vara lite action på webkamerorna ...händer det något inatt som vi får se måntro ?? På webkamerorna menar jag.

Samma här! Kan du posta webkamera url igen så vore du schysst!
Citera
2022-02-28, 02:58
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
NATO skapades just som en försvarsallians mot det ryska hotet efter andra världskriget. Ryssland har aldrig och kommer inte ha en chans att vare sig gå med i NATO eller spela på samma villkor som tex Sverige. Ryssland är fienden och NATO behöver en fiende. Det är alltså mycket tack vare NATO vi har den situationen vi ser idag.

Den enda situationen är att Putin invaderade ett demokratiskt land utan grund och hotar att spränga hela världen.
Citera
2022-02-28, 03:00
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Alla som har låg hjärnkapacitet borde verkligen se på detta för att få en förståelse över varför det "går så segt" och "vad dåliga Ryssarna är som inte har vunnit kriget än".

https://youtu.be/1vdiEABLFoo

Han sitter i Kiev och gör denna film.

Förklarar varför det är som det är och hur det kommer att gå.

Självklart så kommer väldigt få av dom som redan är hjärntvättade och ointelligenta vägra att klicka på länken. Men gör ett försök i alla fall. Sanningen svider när man upptäcker att man haft fel så länge.

🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨
Tittade bara på halva, måste lägga mig och sova. Kan du berätta om snubben tycker att det är rätt att gå in i och erövra Ukraina? Han berättade bara dittills vilken strategi Putin och hans Ryssland har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in