Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De kanske blir de sista överlevande människorna när atomkriget sveper över jorden yta.
haha ja den ångesten, och där smällde dom upp moder earth, å här sitter vi...
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Går de på Sverige som är känt som ett föregångsland för mänskliga rättigheter så är världskriget ett faktum. Den dagen är det helt enkelt redan ett världskrig. Vi behöver inte gå med i Nato. Vi kommer ändå få all tänkbar hjälp.

Jag tror det är lugnt ändå. Jag tror inte ryssen är redo för ett krig på två fronter. Händer nått så blir vi kärnvapen bombade. Tar ryssen det steget så är jag fullt övertygad om att alla överlevande i väst kommer krossa ryssarna med kärnvapen. Om inte för oss, utan för att visa alla andra despoter som tex Nordkorea att använder man kärnvapen så blir man förintad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Av det jag sett verkar det vara halvkaos hos ryssarna.Har du länk?

Här är ett

https://www.youtube.com/watch?v=_YPW1mJecpU&ab_channel=EveningStandard
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Ryssland har säkert planer på hur de ska gå tillväga för att ta sverige i ett konventionellt krig om vi ska låta Nato passera genom sverige..Men att tro att de skickar hit 10 nukes för att djävlas under ett MAD event är absurt.

Ryssarna skiter ililla sverige precis som resten av världen gör.. Vi har tills idag dessutom varit neutrala...

De kommer bomba Sverige vid ett kärnvapenkrig. Tro inget annat.
Citera
2022-02-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Vilket inte kommer hända.

Nä men de fattar inte alla domedagsrunkare här
Citera
2022-02-28, 01:14
Medlem
Förstår inte varför Putin är fixerad på Sverige & Finland. Det finns fler icke nato länder som stödjer Ukraina med medel. Är det bara för att vi är grannländer?
Citera
2022-02-28, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Om allt spårar ur så tror jag att ryssarna kommer att attackera Sverige ett icke NATO land speciellt nu när Sverige skickar vapen till Ukraina. Har en övertygande känsla av att det kommer att ske, hoppas jag har fel.
Jag är ytterst tveksam till att Ryssland skulle attackera ett EU land, efter Lissabonfördraget kan vi begära hjälp från andra EU länder om det inträffar.
EU kommer då troligtvis behöva försvara sin union.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ryssland kan sälja gas till andra länder än Tyskland. Givetvis kan de sälja andra tillgångar också.

Några bistra tider blir det nog inte när man har världens största naturtillgångar.

Kina, Indien m.fl. skiftar över sina köp till Ryssland.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det slutar inte med Ukraina som flera av de kommentatorerna sagt i SVT, vilket är helt rätt. Skulle Putin få kontroll över Ukraina (och det är ett stort om) kommer den ryska sfären direkt gränsa mot NATO, och det var ju en av anledningarna varför man påbörjade denna invasionen till att börja med. Därefter kommer man blicka mot Polen som varit en aktiv part i att understödja Ukraina och det kommer inte Putin ha glömt. Sedan har vi Rumänien i söder.

Det låter möjligtvis som en fredstrevare att säga att man vill ha Ukraina som en buffertzon men det kommer inte bli så med en ukrainsk lydstat. Då kommer bara NATO-linjerna pressas tillbaka snarare.

Låter som skitsnack. Ryssland har inte ekonomin som krävs för att eskalera på den nivån. Landet skulle kollapsa. Never mind hur jäkla lång tid det ska ta bara att stabilisera och införliva Ukraina, eller att Polen och Rumänien båda är NATO-medlemmar...

Putin gräver sin egen grav. Förhoppningsvis även bokstavligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
100 miljarder för ett land med Frankrikes BNP är dåligt. Lite som en kväll på krogen som spårar ur men det löser sig.
Det är inte katastrof

Däremot är halva centralbankens tillgångar allvarligt.

Det är antagligen det samlade läget som är allvarligt.
Inget ägande utomlands
BP droppar Rosneft
Inget flygande.

Rika ryssar har några trista år framför sig.

Ska bli kul att se hur den ryska börsen utvecklar sig imorgon

Jo det är fortfarande hiskeligt mycket pengar. Du tar det ur dess kontext där jag radar upp flera andra faktorer. 100 miljarder som tillhör ett fåtal oligarker svider. Detta kommer onekligen att förändra saker och ting hos människor som besitter makt.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Putin får sina egna emot sig till och med en ryska företräadre erkänner för fn att de inte fiss belägg för atack

Ryssland attackerar Ukraina för naturgas!
De ser det som ett hot mot ekonomin men de ville köra ner den på egen hand.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ryssland kan sälja gas till andra länder än Tyskland. Givetvis kan de sälja andra tillgångar också.

Några bistra tider blir det nog inte när man har världens största naturtillgångar.

Ryssland tjänar mest pengar från Europa.
Citera
2022-02-28, 01:16
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin är ingen krigsförbrytare.
Tala inte om sånt som du inte förstår dig på!

BAB7 du brukar vara intressant att läsa men nu har du fel.
Bombningen av Katyr Yurt i Tjetjenien där mängder av civila dog var Putins ansvar.

Det var riktigt svinigt. Han skulle fällas i domstol om han drogs inför rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in