2022-02-28, 00:16
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Ryssland är en nettoexportör av vete, bland annat. Kolla in Ryssland på kartan. Tror du att ett land med god tillgång på naturgas kommer fucking svälta? Ja här antar jag att du vet om att konstgödsel tillverkas av naturgas?

Är ryssen oförmögen att tillverka enklare traktorer och lastbilar tror du? Just, de har även tillgång till olja också.

Ingen jävel i Rysshelvetet kommer gå hungriga när vi rundar av oljefesten i Europa. Förhoppningsvis slipper de inte riktigt lika korkade länderna i Centraleuropa svälta. Länder som exempelvis Ungern.

Går det att rösta fram välstånd om inte naturresurserna existerar?
För bortskämd av töntandet i hyckleriets snickarbod måhända?
Hur fan tror du världen fungerar?

De självupptagna idioterna med Maggan i spetsen har garanterat traskat rakt in i en fälla.
Den som lever får se.

Du är ett typexempel på att man får hjärnskador om man lever endast på vetebröd och dricker diesel till detta. Hjärnan behöver lite protein och mineraler också.
Citera
2022-02-28, 00:21
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
1 USD = 75-79 rubel innan kriget. Nu köar desperata ryssar och köper "äckliga dollars" för 150-200 rubel. Vad blir imorgon? Era gissningar? Jag gissar på 175 med hoppas på 500!

Det finns redan erbjudande på 175 vilket kanske blir startkursen, men var kommer det att landa? Kanske toppar på 509?

Priset gick just upp på bilen som många ryssar har beställt.
Citera
2022-02-28, 00:21
Medlem
maxatdunders avatar
Sverige har ingen chans utan Nato, vi kommer bli övertagna på cirka 30 minuter. Jag tror inte det går att få ihop ett likadan kämpaanda som i Ukraina.
Citera
2022-02-28, 00:34
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Sverige har ingen chans utan Nato, vi kommer bli övertagna på cirka 30 minuter. Jag tror inte det går att få ihop ett likadan kämpaanda som i Ukraina.
Det är redan fixat. Här talar någon från försvaret: https://www.youtube.com/watch?v=ryDLZzhBRGg
Citera
2022-02-28, 00:34
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Nej, inte många svenska män som vill slåss för dagens Sverige.
Citera
2022-02-28, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Vilket är tråkigt, för Sverige är värt att slåss för. Det är lätt att gå i lunken och beklaga sig för saker man faktiskt aldrig har upplevt. Halva Sverige gnäller över min hemstad Malmö, men har ändå aldrig varit här och upplevt det. Många svenskar sväljer allt som sägs i media rakt av, och det gäller även denna konflikten.
Sen är det klart Sverige har fått en hel del problem för den oansvariga invandringspolitiken men det betyder inte att landet är värt att ge bort till en totaliär stat som inte skulle göra livet trevligare.
Citera
2022-02-28, 00:49
Medlem
Utan att ens gå igenom tråden så kryllar det garanterat om autistiska Putin-fanboys här inne som anser att Putin aldrig skulle attackera Finland eller Sverige, utan då är det ju såklart USAs fel!
Citera
2022-02-28, 00:51
Medlem
Citat:

Spelar ingen roll. Ryssland har bevisat att rent militärt så är de inte mer avancerade än vad de var 1939. De skulle aldrig kunna korsa Östersjön och framgångsrikt ockupera Svensk mark. Oavsett så ska vi ju självklart gå med i NATO.
Citera
2022-02-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Sant men jag såg samma nere i Ukraina också där paramilitärer slåss för Ukraina och inte deras regering som inte heller vill veta av dom.

Så man kanske ska ändra sin syn och bortse från våran regering.
Citera
2022-02-28, 01:05
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:

En vecka har de beräknat att vi står emot militärt.

Jag tror tyvärr inte heller att gemene svensk kommer att ställa upp i första taget.
Citera
2022-02-28, 01:07
Medlem
Nu såg jag bevis på att muslimska tjetjener slåss för Ukraina. Har hört folk skrivit det innan men var väldigt skeptiskt till det, först nu såg jag en video på det på reddit.

Wow. Jag trodde alla slåss för diktatorn i Tjetjenien.
Citera
2022-02-28, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Du är ett typexempel på att man får hjärnskador om man lever endast på vetebröd och dricker diesel till detta. Hjärnan behöver lite protein och mineraler också.

Vilken bländande argumentation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in