Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 23:00
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Vad sorgligt, de där kyrkklockorna har jag hört på plats i Kiev. Jag hoppas de får spela många gånger till.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, eller så står det på RT att Turkiet stänger Bosporen så vill du veta hur det funkar så kan du läsa där

Ok, ber om ursäkt.

Trodde det var att jag var ett "rysstroll" per automatik i.o.m att jag ställde mig frågande om saken. Detta då när du hänvisade mig till RT.

(kommer inte in på RT härifrån norge, slut på det..)
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Jag skrev aldrig något om judar. Men globalister utnyttjar vem som helst. Se bara på IS finansiering. Vapen som bara råkade hamna i deras händer. Olja som smugglas ut av tvivelaktiga parter. Men du kan ju ställa dig själv frågan. Vilka tjänar på att mellanöstern är splittrat?
Problemet med globalist-tugget är att det blivit som ett kodspråk för antisemitism. Allting verkar vara judens fel enligt dessa. Det är en etnocentrisk och orealistisk världsbild.

Vad är det för del med det gamla begreppet imperalism?
Det är inte antisemtiskt kodat men har samma kritik i grunden.
Nu är ju både USA och Ryssland imperalister, men då den ena är bindgalen (RU) så är valet av två onda ting lätt.
Citera
2022-02-27, 23:01
Medlem
1 USD = 75-79 rubel innan kriget. Nu köar desperata ryssar och köper "äckliga dollars" för 150-200 rubel. Vad blir imorgon? Era gissningar? Jag gissar på 175 med hoppas på 500!*
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Mayor Klitschko – "Kiev is not completely encircled"

Slutsatsen är alltså att snaran dras åt. Inga förnödenheter kommer in.

Kiev på väg att omringas. Kharkov belägrat, samma med Mariupol. Kherson oklart.
Ukraina tvångsrekryterar. Ser ut som Ryssarna vinner?
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Kievs borgmästare säger själv att dom är omringade.

NEJ, då följer du inte utvecklingen, aftonhoran påstod samma sak tills dom insåg att det var fel.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Vad yrar du om? Jag är svensk? Vad har det med fakta o göra, är du 5 år gammal eller

Nu är det inte någon fakta alls du kommer med utan du bevisar endast din egen okunnighet.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Dom eggar på för krig.
Det finns inget krig att "egga fram", det existerar redan. Putin startade det för tre dagar sedan.
Citera
2022-02-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Vi ska leverera dem till Polen och de ser till att de kommer fram
Till gränsen ja men sen då?
De måste sedan färdas ganska lång igenom ett krigsdrabbat land för att nå de stridande samt ska det nå belägrade soldater.
Jag ser logistiska hinder samt att många militära installationer förstörts.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Men de har krigat endast några dagar. Vet du hur länge kriget i Vietnam eller Afghanistan varade? Eller för den delen de flesta andra krig…

Här hittade jag en lista på kortaste krigen:

https://listor.se/varlden/historiens-kortaste-krig/

De flesta krig har inte en försvarare som är militär lika eller överlägsna den som attackerar heller. Stämmer det att ukrainarna får stridsflyg av EU osv så är nog spelfältet helt plötsligt betydligt jämnare. Jag tror inte ryssarna i armen är beredda att kämpa till siste man, vad kämpar de egentligen för? jag tror de kommer kapitulera i drivor när det brakar loss på riktigt och de inte har det övertag de har just nu.

Ukrainarna är som Israelerna i 6 dagars kriget om de får tillgång till Europas vapen. De kämpar för sin överlevnad på riktigt. Se hur det gick där en vecka efter vapnen kommit!
Citera
Medlem
Amerikaner uppmanas att överväga att lämna Ryssland, uppger amerikanska ambassaden i Moskva.

Kmr usa mörda Putin de närmsta dagarna?
Citera
Medlem
Citat:
Det har inte ens gått 1 vecka och Kiev är omringat. Behöver jag säga mer?

Det ser tyvärr ganska mörkt ut i förlängningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in