Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 22:49
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Bedrövligt beteende från ryska militären: https://www.youtube.com/watch?v=nifxKIhFSuw
Ryssarna ville nog till att börja med bara ha ett stort manskap att skramla med vid gränsen.
Sen skulle elitstyrkorna gå in snabbt i Kiev precis som de gjorde på Krimhalvön. En luftbro skulle först öppnas mellan Ryssland och Antonov Airport. Sen skulle de ta Kiev på några dagar.

Övriga trupper skulle kunna behövas sen för att upprätthålla kontrollen av landet ifall de skulle vilja det.

Men allt sket sig redan när de skulle ta flygplatsen. Ukraina var förberett och Natos Boeing E-3 Sentry AWACS mfl västerländska luftburna stridslednings- och luftbevakningssystem kunde även bistå med snabb information. Flygplatsen togs tillbaka på kort tid.

Sen verkar det ha blivit någon plan B där man utan tillräckligt skydd till konvojer och flyg flyttat trupper.
Citera
2022-02-27, 22:49
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Är det inte så dom historiskt har gjort? Finland fick för det mesta slåss på egen hand. Danmark hjälpte till med invasion av sitt egna land. Norge kämpade på lite grann. Vad gjorde vi då? Jo, vänd kappan efter vinden och tjänade den herre, som var för tillfället var starkast.

Vilket gjorde att vi blev ett väldigt rikt land.

Nu har vi glömt historien och tänker med vett o vilja delta i den återkommande slakt som europa är känd för att ha...

Sverige tog emot 1 miljon finska barn, inte fan stod vi och tittade på.
Citera
2022-02-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Då lär ju civila dö också?
dessa mini varianter gör inga 300meter kratrar men obehagliga laddningar ändå!
Citera
Medlem
Manissas avatar
Ukraina kommer med en mycket stark hand till förhandlingsbordet nu med vapen av alla möjliga slag på väg till dem. Till och med kontanter till armen att köpa vapen av diverse vapensmugglare.

Det Vitryska folket går ut ur husen och protesterar mot sin diktator som redan gjort generaltabben och låtit Putin använda hans land för att flankera Ukraina efter att han redan bråkat med Polen som velat gå på Putin sen dag ett.

Putin hotar alla som tvekade att hjälpa ukrainarna, så även oss och våra familjer.

Putin skulle nog inte drivit det här med kärnvapen ett steg längre för att verka tuff inför förhandlingarna.

Nu sitter han med 5 random kort på handen med Ukrainarna har Royal Flush.

Min gissning är att Ryssarna kommer förlora detta militär nu. Putins enda val är att använda kärnvapen (om de nu fungerar) om han vill segra i Ukraina till varje pris. Om några dagar när vapnen har kommit så kommer ukrainarna ta skjuta dem i bitar. Ryssarna kommer kapitulera när de möter ett motstånd de aldrig tidigare upplevt.

Antingen kommer han bli avsatt av sitt eget folk eller så kommer Ryssland bli en grushög i slutändan.

Jag hoppas på det första.
Citera
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Är det där en skolbuss längst till höger?

Kan vara. Som bekant är många av de tillfångatagna ryska soldaterna i gymnasieåldern så det är bra att ryssarna tänker på deras fortsatta skolgång.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Svårt att se någon diplomatisk lösning som skulle vara ett rimligt straff mot Putin, och som han går med på. Ge tillbaka Krim?

Nej, jag kan inte tänka mig annat än att han kan sträcka sig längre än till någon kompromiss någonstans på skalan mellan att få Donbas och att få hela Ukraina, så han känner kan han vann lite ändå.

Ja, skulle de kunna göra upp om Donbass kanske det skulle va tillräckligt får att få stopp på kriget.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Ypperligt tillfälle för Ryssen att kidnappa Zelensky om han skall på det där "peace talk" mötet.
Citera
Medlem
Jag har ocgså gått på myten om Putin. Trodde han var extremt smart. Men vilken idiot han är. Fruktansvärt
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Undrar hur mycket Putins pissvaluta rubeln rasar i morgon när marknaden öppnar Moskva, vad tror ni?

Vet inte men jag tror Ryssland har mindre en än månad på sig att styra upp det här inkl. att få bort de värsta sanktionerna innan landet kollapsar. Jag tror vi kommer se väpnade uppror i Ryssland annars. D.v.s inte fredliga demonstrationer utan beväpnade upplopp där polis och militär ansluter sig till folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jaha.., så det blev den tonen då...

..och uppsöka en psykiater för samma åkomma som putin : paranoia

Ja, eller så står det på RT att Turkiet stänger Bosporen så vill du veta hur det funkar så kan du läsa där
Citera
2022-02-27, 22:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det ser ut som ett termobariskt vapen, hade det varit ett kärnvapen hade bilen slocknat som ett ljus, men det gjorde den inte.
Men hade inte bilen påverkats av en tryckvåg om det var TOS-1?
Citera
2022-02-27, 22:51
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
De riktiga islamisterna har makten i Tjetjenien idag , tönt.

Storledaren Kadyrov har väl inte tillräckligt många fruar för att vara äkta islamist ?

6 min om den rysktrogne ledaren som lägger tid på att sträcka upp tonåringar på internet och i lokaltvn:
https://youtu.be/ATGCM8TCIRM

Vi får se hur det går för trafikstockningen med vältrimmade skägg närmsta dagarna. En del kanske bestämmer sig att bli vapenvägrare , bli kristna och söka asyl vid Polens gräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in