Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 22:46
Medlem
CommieHunter1s avatar
Zelensky säger sig vara motiverad för samtal med ryska företrädare. Mötet ska äga rum på måndag.
Zelensky-boys vågar inte ta sig till Vitryssland den kortaste vägen. De väljer omvägen genom Polen.
Citera
2022-02-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Zelenskyråttan är körd redan. Ryssland kommer och styr upp kaoset i det genomkorrupta U-landet Ukraina

Ett korrupt land ska styra upp ett annat, ja det slutar nog bra.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag tror du har rätt. Efter Moldavien, Georgien, Syrien så möter den ryska anfallsmakten ett litet problem...

Så kan det sluta och då slutar det illa för alla eller så får usa ett litet problem och så slutar det illa för alla ändå...
Citera
Medlem
Frickys avatar
Om vi föreställer oss att Putin skulle hota specifikt Sverige med kärnvapen om vi fortsätter med våra sanktioner mot Ryssland samt sitt stöd mot Ukraina.

Hur tror ni då att Magdalena Andersson hade agerat?

Stå på sig och hålla kvar vid sitt motstånd eller dra sig tillbaka från Ryssland?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebra
För att du är en jävla nolla.
Härligt att höra att du vill fortsätta det givande samtalet!
Om jag håller med dig om att Putin är en mysig toppenkille, kan du sluta att skriva till mig då?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Stämmer detta, har ryssarna nu et ttotalt luftherravälde annars skulle man inte köra så tätt, riktigt fett mål för flyg..

När man ser alla sprängda konvojer så verkar det som de alltid kör ganska tätt. Kanske för att de skall kunna försvara varandra? Men det verkar lite konstigt för även mot trupper till fots med robotar är de väl ett enklare mål?
Citera
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Är det där en skolbuss längst till höger?

Men alltså, är det där Putlers diaboliska doomstack???

Det ser ut som något de lokala zigenartattarna dragit samman för att transportera hästar eller stulet koppar eller så, inte den ryska krigsmaktens finest. Helt uppenbart är ju att det där behöver man inte NLAWs för att ta ut, det räcker väl med ett par slanor över vägen och ett par babushkor med slangbellor?

Alltså, det här kriget har varit en ögonöppnare för mig åtminstone. Nog för jag vetat att ryssarna är inkompetenta, överskattade idioter, men detta fiasko har inte ens jag kunnat föreställa mig. Det verkar som att den ryska krigsplanen bytts ut med något som clownen Bozo skrivit ihop på fyllan, det är helt underbart!

Putin var mäktig för vi lät honom vara det, om vi ska vara allvarliga. Han mutade, hotade och mördade sig fram, men han fattade inte att när Väst ställer sig upp med en röst så finns det ingen kraft på Jorden som står emot vår styrka. Så länge vi lät oss styras av rädsla var han fruktansvärd, men numer ser vi honom i ljuset och det finns inget att frukta. Vi verkar dekadenta och slappa, men vid min Gud, vår vrede är ostoppbar.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det senare. Ryssland är ju stor kund hos Indien och man förolämpar inte kunder förräns de slutar att betala.
Indien är väl också en stor kund hos Ryssland. Det är väl ryssarna som förser dem med vapen.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
Största explosionen so far. Verkar vara TOS-1

https://twitter.com/JoeTruzman/status/1498038749497724928

Ja det ser ut som ett termobariskt vapen, hade det varit ett kärnvapen hade bilen slocknat som ett ljus, men det gjorde den inte.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Vet att jag läst dom ska ha varit runt 300. Var rätt aktiva i början av kriget runt 2014. Sen har ju Kadyrov och Ryssland tråkigt nog mördat många av ledarna för dom riktiga tjetjenerna.

Mycket kan sägas om dom men ingen kan förneka detta är mycket hårda och bra krigare. Blir lite fånigt när finniga svenskar som aldrig hållit i ett vapen och inte haft krig på 3000 år pratar om dom.

Nog är de förhärade as men frågan är om man undrar om de mycket mer än ett rövarpack som mest ägnat sig åt att sprida terror, än yrkesskickliga soldater. Ryktet och propagandan tyder nog mer på en skapad krigarmyt, ungefär som franska främlingslegionen. Skulle de vara bättre än någon annat rysk styrka?
Citera
2022-02-27, 22:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Jag tror inte ens ryssen vågar trycka på knappen heller... även om väpnade nato styrker nu skulle komma in i Ukraina för att undsätta Kiev...

Det ska vara ett överhängande hot att Ryssland står för en fullskalig invasion.
Citera
2022-02-27, 22:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
https://www.wsj.com/articles/india-avoids-condemning-russias-invasion-of-ukraine-despite-u-s-pressure-11645795824

Tack för förtydligandet då är det väl egentligen endast Vitryssland som, föga förvånande, aktivt stödjer Ryssland i den här soppan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in