Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 20:51
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Otäckt och skrämmande hur fler länder bidrar till det här kriget. Det är många länder nu som har blod på sina händer. De upp uppmuntrar till mer dödande.

Yep! Att man inte lär sig av historien….

Våld föder våld. Om situationen varit sådan att det var 2 mindre stater i krig med varandra, ja då kan omvärlden gå in och avväpna de onda ( vilka nu dom är…) men i denna situation har vi med en kärnvapenland att göra.

Det är inte bara att gå in och avväpna Ryssland. Under kalla kriget håll sig alla på mattan…

Men nu tycks dagens västländer glömt faran …

Det är illa varslande.
Citera
Medlem
Alla med intelligens stödjer rysslands agerande.

Världens bästa schackspelare Sergey Kaziakin stödjer här öppet insatsen. Det bevisar att bara lågbevågade kan inte se igenom västerländsk media.

https://t.me/boris_rozhin/24450

Jag håller bevakningen från legitima källor från Telegram för att ge er en nyanserad överblick
Citera
Medlem
Riktigt surt för Aeroflotflighten från Moskva påväg till New York som tvingas vända hem igen över Grönland, hade jag suttit på det planet hade jag krävt Putins omedelbara avgång…

https://fr24.com/AFL124/2af5912d
Citera
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Och vart skulle dom kärnvapnen landa? Ryssland har tidigare sagt att dom bara kommer använda kärnvapen för att försvara sig. Kommer Putin bomba sönder Ukraina då?

Ja, bomba sönder Ukraina och alla som går in i Ukraina för att hjälpa till. Ryssland har 50% av alla kärnvapen i världen och USA 40%. Sitter även en tok i Norra Korea och polerar på röda knappen. Läskiga tider nu, Putin verkar desperat(syns och hördes i senaste intervju) går ej enligt hans planer som i Tjetjenien.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Putin kommer gå till historien som en av de viktigaste ledarna de senaste 100 åren på global nivå. När dammet och bruset lagt sig kommer folk inse vilken patriot han är.

Nej. Han hade det om han inte drivit igenom Operation Epic Fail. Nu går han till historien som mannen som sänkte Ryssland för alltid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är sant. Tror dock att förslaget har majoritet i riksdagen. Vet inte vilka som potentiellt skulle vara emot: V, MP? Kanske SD? S, M, C, L och KD kommer garanterat rösta för.

Jag tror inget parti röstar emot. Men Ukraina skulle behöva pansavapnet omedelbart. Nu drar det ju ut på tiden och innan trupperna har vapnen kanske det går en vecka.
Citera
2022-02-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
En två dagar gammal nyhet som jag inte sett säkra källor på..
Tack, borde kollat orginalkällan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorree
Märkligt att de får fortsätta då. Det ena är ett Dassault Falcon 7x värt 450 miljoner och det andra är Embraer Legacy 650 värt 130 miljoner. Det bör då vara något annat än ryssar i planen.
Flygförbudet börjar gälla vid midnatt.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Säger ju det din tjockskalle. Den lilla trupp han skickat in i Ukraina utan flygunderstöd eller några direkt tunga och moderna vapen är bara en liten del av all samlad styrka runt Ukraina och i Vitryssland.

Nåja,
det är majoriteten av trupperna han har till förfogande och de har så moderna vapen som Ryssland har.

Han har skickat in pansarförband, luftburna trupper. tjetjenska soldater. Det är uppenbart att han använt Rysslands absolut främsta förband.

Klockan tickar för ryska svin. Tick tock. Putin har som sagt redan hotat med självmord.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Säger ju det din tjockskalle. Den lilla trupp han skickat in i Ukraina utan flygunderstöd eller några direkt tunga och moderna vapen är bara en liten del av all samlad styrka runt Ukraina och i Vitryssland.
Sägar jag , inte ju..?

Utan flygunderstöd?
Inga tunga vapen?
Lilla trupp?
Du är ju helt lost.
Gå och lägg dig fabrorn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Bra att journalisten ställde på honom ordentligt. Inte ens ryssarna själva förklara och argumentera för denna dumhet.
Ambassadören uppvisar ett stoiskt lugn, i ett "mission impossible" reportern beter sig som en kåt marskatt.......
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Väst talade sanning. Putin ljög. Det förstår alla som inte förnekar att ryska styrkor befinner sig i Ukraina just nu.
Att Bidens mål var att provocera fram en rysk intervention i Ukraina stod klart sedan länge. Amerikanska hot mot NS2 började redan under Trump-åren.
Visst hävdade Putin att man inte tänkte gå in i Ukraina. Men varken du eller jag vet vad som hände på vägen och vad som fick bägaren att rinna över. Den historien börjar redan 2008 vid NATO:s toppmöte i Bukarest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in