Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 20:46
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du ska nog hoppas de skakar hand. Ukraina är bara början och blir det inte stopp fortsätter Putin. Det finns en anledning att han inte satt in mer än en liten trupp av de han samlat vid gränsen, Tar NATO inte reson kommer han gå vidare med full kraft med fullt flygunderstöd skulle jag tro och ballistiska missiler. Jag tror också det är därför det så kallade avskräckningsförsvaret försatts i särskild stridsberedskap.

So be careful what you wish for!

Liten trupp??
LOL

Ryssland har samlat halva sin styrka runt Ukraina.

Du är tveklöst en av de största korkskallarna i den här tråden.
Citera
2022-02-27, 20:46
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Media kriget och propaganda ifrån väst är stort. Oavsett vart man kollar, twitter, Facebook, youtube, liveuamap är en sak ganska tydligt. Man ser enbart ryska förluster och fångar. Hittills har jag inte sett en enda ukrainska soldat dödad. Inte en enda bild på förstörda fordon ifrån ukrainska armen eller deras positioner. Man ser enbart ryska positioner och dödade. Helt sjukt hur de i smyg raderar allt i nackdel till Västra sidan. Propaganda och hjärntvätt är större i västländsk media än vad russia today gör.
Ja men det är tyvärr ingen nyhet.
Förr var det HEIL HITLER! i västeuropa. Sen blev det HEIL EU, HEIL GRETA, HEIL BLM, HEIL HBTQ, HEIL TVÅNGSVACCINERING! Tills idag då slagordet är Slava Ukraini!
Alla hjärntvättade idioter säger samma men ingen vet egentligen varför.

Både komiskt och tragiskt på samma gång.
Citera
2022-02-27, 20:47
Medlem
Putin sparkar överbefälhavare. Vad händer egentligen i den ryska försvarsmakten? Är det någon som har försökt sätta stopp på galenskapen?

https://twitter.com/BillNeelyReport/status/1497989705903788036?s=20&t=hL0Ss1JdCS46XlQqt7meVA
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu uppdaterar The Guardian att Sverige sänder material.
Sverige och sticker ut och lyfts, i artikel:
Fan vad det känns skönt. Måste ändå säga det. Känner mig riktigt stolt över att vara svensk nu. Äntligen tar vi ställning och står rakryggade upp för Ukraina.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Media kriget och propaganda ifrån väst är stort. Oavsett vart man kollar, twitter, Facebook, youtube, liveuamap är en sak ganska tydligt. Man ser enbart ryska förluster och fångar. Hittills har jag inte sett en enda ukrainska soldat dödad. Inte en enda bild på förstörda fordon ifrån ukrainska armen eller deras positioner. Man ser enbart ryska positioner och dödade. Helt sjukt hur de i smyg raderar allt i nackdel till Västra sidan. Propaganda och hjärntvätt är större i västländsk media än vad russia today gör.

Hur vågar du jämföra väst med Ryssland.
Nyheter mörkas över hela världen.

Det dog bara 30 personer i Tjernobyl och inte en enda tjetjen har dödats enligt ryssen.
Citera
Medlem
RT är inte blickat av EU era nollor. Det är ni eller rättare sagt era IP som är blockade av RT
Citera
Medlem
Frågor som e intressanta nu.

När tar pengarna slut i ryslands bankomater?

Ryska krigsmakten och dess högteknologiska arme av machomän. Hur kan de bli bestulna av lokala zigenargäng?

Poland President Andrzej Duda has praised the local Russian tank was stolen by local gypsies in the Ljubimivka village in Hersonissos County in Ukraine. https://t.co/Biun22942U
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag håller med Putin måste stoppas nu!
Ja, det gör jag.

Genom att ta clownen i Kiev i örat och få honom erkänna Ukrainas neutralitet och avmilitarisera landet och skicka Azov-bataljonen till Haag.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokenbells
Putin sparkar överbefälhavare. Vad händer egentligen i den ryska försvarsmakten? Är det någon som har försökt sätta stopp på galenskapen?

https://twitter.com/BillNeelyReport/status/1497989705903788036?s=20&t=hL0Ss1JdCS46XlQqt7meVA

En två dagar gammal nyhet som jag inte sett säkra källor på..
Citera
2022-02-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Det hade jag missat. Polen verkar överlag göra en jäkla stabil insats med flyktingarna som nu kommer.
Absolut, de har gett ca en miljon ukrainare arbetstillstånd de senaste åren för att hjälpa sitt grannland. Och precis som från Danmark åker ukrainare i Polen nu tillbaka för att kämpa mot Ryssarna. Här en länk om ukrainarna i Danmark som reser hem för att kämpa för demokrati och rättsstat:
https://www.dr.dk/nyheder/indland/biler-fyldt-med-unge-ukrainere-forlader-danmark-vil-hjem-og-kaempe-mod-putin
Citera
2022-02-27, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Har mötet hållts än??

Ukrainska delegationen är något försenade (enligt Sputnik News nyss)
Citera
2022-02-27, 20:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men problemet är kärnvapenhotet. Miljontals människor kan dö på några timmar.

Det är ett stort problem, sett till Putins senaste framträdanden/tal där han utvecklat sig i vilken politik och vilken omvärldssyn han har.
Han har nämligen utvecklat sig till en närmast rabiat paranoid med enorm rädsla och krigsvilja.
Man får här ha med sig att han under hela Covid19 inte rört på sig i tv-rutan något nämnvärt, och det är rätt längesedan han tagit i ord militär-aktioner öht.
Det är precis som han blivit resetad och hjärntvättat sig själv i sin paranoia.

Han är en äldre man nu, Putin.
Jag har faktiskt länge varit rädd för att han är typen som avser avgå med en smäll.
Han har en slags Sovjettanke som inte går att komma runt, och han har även tyvärr genom åren varit en ledare som fått in pengar i sin krigsmakts utveckling.

Kärnvapnen är dessvärre idag närmre än vad dom någonsin varit i hela världshistorien, då faktiskt ingen kan spå vad han är kapabel till.

Pga ovanstående, hoppas jag innerligt någon sund grupp i hans närmsta krets lönnmördar honom och tar bort denna ovisshet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in