2022-02-26, 20:29
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Menar du mitt inlägg? Förstår ingenting

Tyckte bara du lät extremt bitter, det var än "fåntrattar" hit och "rättshaverister" dit... ...kollar jag igenom föregående polemik kan jag väl hålla med om att den blir lite urspårad, men för det behöver man inte bli Tony R... typ så bara... .
2022-02-27, 10:05
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tyckte bara du lät extremt bitter, det var än "fåntrattar" hit och "rättshaverister" dit... ...kollar jag igenom föregående polemik kan jag väl hålla med om att den blir lite urspårad, men för det behöver man inte bli Tony R... typ så bara... .

Kolla sonnenwendes 2300 inlägg i tråden så förstår du vad vi har att göra med. Han som började kasta ur sig otrevligheter från början, till slut tar även mitt tålamod slut
2022-02-27, 10:27
Medlem
Är ingen expert men hade jag haft en dyr överbelånad bostad så hade jag sålt fort som fan nu
2022-02-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Är ingen expert men hade jag haft en dyr överbelånad bostad så hade jag sålt fort som fan nu

Jaha, sälja och flytta till en dyr hyresrätt eller tält i skogen medan bopriserna stiger, känns ju jävligt förnuftigt? Varnat för krasch har ni ju typ gjort i 20 års tid nu men ändå händer inget (förutom lite hack i kurvan)….
2022-02-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Jaha, sälja och flytta till en dyr hyresrätt eller tält i skogen medan bopriserna stiger, känns ju jävligt förnuftigt? Varnat för krasch har ni ju typ gjort i 20 års tid nu men ändå händer inget (förutom lite hack i kurvan)….

Vilka är ni? Jag har inte sagt något fram tills nu.
Halvdyr hyres i orten hade jag isåfall flyttat till som man kan dumpa när man vill. Blir svårt att dumpa lånet som man har till banken.
Om du inte betalat av allt och föreningen betalat allt då hyr du din lägenhet av banken
2022-02-27, 12:42
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:

Pga Ukraina?

Det kan snarare ha en positiv effekt på marknaden då räntehöjningar trappas ned och det blir flyktingvågor.

Om inte annat kan jag tänka mig att omsättningen blir låg kommande veckor. Folk kanske inte vill varken sälja eller köpa. Likt mars 2020.
Senast redigerad av SocialtKontrakt 2022-02-27 kl. 12:48.
2022-02-27, 14:35
Avslutad
Citat:

För att? Tycker du tidigare konflikter har dragit ned bostadspriserna?
2022-02-27, 17:39
Medlem
Citat:

Jag var precis som du. Uttryckte mig emotionellt och trodde en massa saker bara för att känna mig speciell i tron om att jag vet något andra inte vet. Det gör inget, det är okej!

Jag skulle idag säga; köp fort som fan, annars förlorar du pengar varje år. Staten är den som ser till att det händer.

Som någon uttryckte sig så fint i den här 12+ år gamla tråden där det ekar dunning kruger-exempel gång på gång:

”Skulle du helst köpt idag eller för 2 år sedan?”

Glöm ej denna vackra meningen för varje dag som går.

Trevlig söndag kväll.
2022-02-27, 20:06
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimskramsen
Jag var precis som du. Uttryckte mig emotionellt och trodde en massa saker bara för att känna mig speciell i tron om att jag vet något andra inte vet. Det gör inget, det är okej!

Jag skulle idag säga; köp fort som fan, annars förlorar du pengar varje år. Staten är den som ser till att det händer.

Som någon uttryckte sig så fint i den här 12+ år gamla tråden där det ekar dunning kruger-exempel gång på gång:

”Skulle du helst köpt idag eller för 2 år sedan?”

Glöm ej denna vackra meningen för varje dag som går.

Trevlig söndag kväll.

Hur lång tid tänker du att detta läge kan fortsätta? Dvs, att man förlorar köpkraft för varje år man inte köper bostad.
2022-02-27, 20:26
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Hur lång tid tänker du att detta läge kan fortsätta? Dvs, att man förlorar köpkraft för varje år man inte köper bostad.
Det gäller generellt och sannolikt 48 av de 50 senaste åren eller så, att det är billigare att köpa sitt boende än att hyra. Skulle inte förvåna om 90% av alla som har en miljon cash tjänat dem på sin bostad i Sverige. Det måste finnas 3-4 miljoner människor som tjänat 1 mkr på att bo. Min villa steg 50.000 kr per månad hela perioden 2011-2022.

Mot detta måste jag invända att priserna sedan länge är ohållbara i Sverige, svenskar är världens 3e mest belånade folk, och det kommer att smälla rejält. Ingen vet när, men det känns farligt att köpa just nu om man inte säljer något annat samtidigt.
2022-02-27, 20:30
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det gäller generellt och sannolikt 48 av de 50 senaste åren eller så, att det är billigare att köpa sitt boende än att hyra. Skulle inte förvåna om 90% av alla som har en miljon cash tjänat dem på sin bostad i Sverige. Det måste finnas 3-4 miljoner människor som tjänat 1 mkr på att bo. Min villa steg 50.000 kr per månad hela perioden 2011-2022.

Mot detta måste jag invända att priserna sedan länge är ohållbara i Sverige, svenskar är världens 3e mest belånade folk, och det kommer att smälla rejält. Ingen vet när, men det känns farligt att köpa just nu om man inte säljer något annat samtidigt.

Det var inte min fråga, utan min fråga var hur lång tid det kan fortsätta. På obestämd tid?
2022-02-27, 20:31
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det var inte min fråga, utan min fråga var hur lång tid det kan fortsätta. På obestämd tid?
Den som visste svaret skulle bli miljardär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in