2022-02-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vad skulle hända om någon skulle ha ihjäl Putin?
Då skulle vi leva lyckliga i alla våra dagar 😏
Citera
2022-02-27, 19:33
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Amerkanarna ljuger säkert som fan rätt upp i ansiktet på Magda och de andra bonnlurkarna som såg fram emot att smaska loss i Ukraina.

Jag är inte så säker på det men att vi får se.
Mig kvittar det om Putin ryker och att allt återgår till det normala.

Det är därför jag hoppas på att Regeringen vet och inte tror!

Tror dom saker då kan vi snart vara illa ute.
Citera
2022-02-27, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ja, du är så förståndig...

Trollfabriken går verkligen på högvarv just nu. Lågt värde på rubeln ger många inlägg.

Varför ändra på något som fungerar? Ryssland är inte arga på oss och dom ser inte oss som något hot. Skulle vi däremot ändra förutsättningarna i vårt område genom att gå med i NATO skulle Ryssland bli upprörda. Sverige närmare sig NATO = Ryssland aggressiva = Inte bra.
Citera
2022-02-27, 19:34
Medlem
raskenss avatar
Citat:
De tar vad de finner av värde på det ”gamla goda” sättet. Låt säga vattenkraften, skogarna och gruvorna. Var hittar man dessa tror du?

Full gas genom Finland och rakt in i lappmarkerna.

Sanktionerna är inte värda ett skit med kineser och indier som står redo att köpa allt Ryssen kan leverera i form av metaller och petroleum.

Exakt vad ska hålla framförallt Centraleuropa med el, värme och mat hade du tänkt?

Den som tror att USA kommer hålla ett skuldmättat och dekadent EU under sina örnvingar har troligen gjort en grav felkalkylering.

Köp en ordentlig sovsäck.

EU har nettoexport, frånvaro av ryskt gas är ett temporärt problem. Visst har Ryssland gas men vill dom fortsätta leva på stenåldern utan modern industri så hjälper det inte att sälja oljan till Indien i stället. Dom drömmer om att vara en stormakt men det enda reella maktmedlen dom har är kärnvapen, Nordkorea har ockcså kärnvapen. Det mättar man inte ett hungrigt folk på. Ryssland är ett ekonomiskt U-land.

på 150 år har ryssarna själva orsakat 4-5 stora ekonomiska katastrofer dom själva har orsakat. Dom verkar aldrig lära sig av sina misstag. Kanske vi ser en 6:e stor kollaps nu.
Senast redigerad av raskens 2022-02-27 kl. 19:44.
Citera
2022-02-27, 19:35
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Om Ryssland självt tar bort Putin då signalerar det för en ny politik, mördas Putin av utomstående då fortsätter lagd linje.

Japp, jag var rädd för det.
Citera
2022-02-27, 19:36
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Begriper du skillnaden mellan ett existentiellt hot och dina drömmar om att stolt fortsätta hamra i hyckleriets snickarbod?

Ryssen har redan gjort upp med amerikanarna och Västeuropa. De skiter blankt i Banditmonarkin SvÄrJe och de baltiska bananrepublikerna.

De StOrSwäNSkA idioterna rumsterade i Ukraina och trodde det skulle bli ett lukrativt litet Baltikum 2.0.

Nu kommer Norrland ryka på samma sätt som Finland gjorde en gång för inte allt för länge sedan.

Tydligen ska ”vi” nu skicka en massa pansarskott och annat krimskrams. Varför inte slå med den stora släggan och flyga över 50st Gripenkärror och en hundring Lepoarder?

Bara få det gjort så slipper vi SvÄrJe en gång för alla.

Det låter som en bra idé. Ju mer vi kan skicka för att knulla den där dvärgen ju bättre Jag tycker vi ska gå all in

Jag tycker förövrigt synd om alla de ryska män som måste dö för den där jävla dvärgens galna världsbild. Jag hoppas att deras chefer - kaptener, majorer, generaler inser vilken sjuk man Putin är. Han skickar bra grabbar in i en köttkvarn och hotar indirekt dem med kärnvapen (avfyrar Putin kärnvapen så avfyrar NATO kärnvapen).
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Vill du bli behandlad likadant som Ukraina blir behandlade? Inte bättre så som vi har det idag än att bli attackerade?
Du låter som sosseministern Jens Orback när han talade om muslimska invandrare, 2006.

"--Vi måste vara snälla mot muslimerna idag och ge dem bidrag och rättigheter. Då kanske de är snälla mot oss när de är i majoritet".

En person som tycker att det är en bra idé att förhandla med en utpressare blir ofta besviken.
Citera
Medlem
Nej tack till NATO. 200 år av fred, vår taktik har fungerat såhär långt
Citera
2022-02-27, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det låter jättebra. Bra att de inte blir arga. Då skiter vi i allt alla för att göra Putin glad? Bra plan

Vi lever i en verklighet där vi har Ryssland som granne. En stor jävla diktatur som har kärnvapen.

Vi lever inte i en fantasivärld där alla värnar om allas lika värde. Vi måste anpassa oss till omgivningen och Sverige fungerar bra som ett neutralt land.
Citera
2022-02-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssland höjde kärnvapenberedskapen med skälet att dom anser EU hotar dom med sanktioner (en märklig respons dock), med Rysk logik borde dom attackera Bryssel i så fall. Gör dom det gäller full vedergällning. NATO kommer leverera ett tusental strategiska kärnvapen till de flesta städer och militärinstallationer i Ryssland varefter Ryssland kommer att leverera det som finns kvar att leverera globalt.

Jag tänker att det är ett ganska logiskt uttalande i Putin logik.

Betänk hur striderna sett ut såhär långt. Det här ser inte bra ut för ryssland och EU går samman tom Orban ffs. Det känns som att det här är för att Ukraina helt enkelt inte bara ska säga försvinn från våran mark när dom sätter sej ner.
Det som kan vara lite oroande är att han tvingas att böja på nacken efter det här. Det tror jag inte är hans starka sida. Frågan är vilket som kommer först en ursäkt från Ryssen eller en stridsspets.
Citera
2022-02-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Ingen har lyckats hittills. Ingen lär lyckas inom snar framtid heller. Tyvärr.

Ju fler ryssar (oligarker etc.) som direkt drabbas av omvärldens sanktioner mot Ryssland, desto större chans att missnöjet mot Putin ökar och därmed incitamenten för att göra sig av med honom. Jag tippar att han till slut elimineras av sina egna landsmän.
Citera
2022-02-27, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Ju fler ryssar (oligarker etc.) som direkt drabbas av omvärldens sanktioner mot Ryssland, desto större chans att missnöjet mot Putin ökar och därmed incitamenten för att göra sig av med honom. Jag tippar att han till slut elimineras av sina egna landsmän.

Vi får hoppas på det, allt kan hända. Personligen tror jag tyvärr att dom är trogna sin president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in