2022-02-27, 19:23
Medlem
goofers avatar
Nu får vi se hur Putin reagerar.

Sverige väljer sida och stödjer aktivt kriget och ger bort 5000 pansarskott till Ukraina.

Det lär svida hos ryssarna som redan hotat dem som tänker blanda sig I.

Spännande på min ära!
Citera
2022-02-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Min åsikt är att vi INTE ska vara med i NATO utan fortsätta hålla vår neutrala ståndpunkt till den dagen då Ryssland är mer fredlig och i ett lugnare stadie, kanske efter en eventuell revolution i Ryssland.

Tycker vi ska ha det som vi har det idag (NEUTRAL = Inget hot mot Ryssland = Ryssland inte arga).

Det låter jättebra. Bra att de inte blir arga. Då skiter vi i allt alla för att göra Putin glad? Bra plan
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Allt är möjligt efter idag.

Sverige har höjt insatsen rejält! Jag hoppas nu innerligen att Magdalena och co känner till om saker som vi inte vet något om och är 100 på sin sak.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du ska vara tacksam över att du lever i en demokrati, och har en möjlighet att framföra dina åsikter. I en diktatur skulle du bara vara en landsförrädare i mängden.

Att du vill sätta mig och andra medborgare som vill in i Nato, framför en exekutionspluton, säger mig att du är lika galen som Putin.

Det räcker med att plocka bort ballarna på er så dårskapen inte får en fortsättning i framtida generationer.
Citera
2022-02-27, 19:25
Medlem
snurresprettiss avatar
Vad skulle hända om någon skulle ha ihjäl Putin?
Citera
2022-02-27, 19:26
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Min åsikt är att vi INTE ska vara med i NATO utan fortsätta hålla vår neutrala ståndpunkt till den dagen då Ryssland är mer fredlig och i ett lugnare stadie, kanske efter en eventuell revolution i Ryssland.

Tycker vi ska ha det som vi har det idag (NEUTRAL = Inget hot mot Ryssland = Ryssland inte arga).

Hade vi haft fler länder mellan oss och Ryssland så hade vi nog kunnat gå med i NATO utan issues.

Vi ska alltså vara mjuka och snälla, böja oss för ryssen så att han inte slår oss....?

Eller så skiter vi i det precis som alla andra fria länder.

Baltikum. Varför gick de med i NATO tror du? För att de lärde sig av historien. Precis som alla andra gör just nu. NATO = skyddad. NEUTRAL = oskyddad.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Sverige har höjt insatsen rejält! Jag hoppas nu innerligen att Magdalena och co känner till om saker som vi inte vet något om och är 100 på sin sak.

Amerkanarna ljuger säkert som fan rätt upp i ansiktet på Magda och de andra bonnlurkarna som såg fram emot att smaska loss i Ukraina.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis

Ingen har lyckats hittills. Ingen lär lyckas inom snar framtid heller. Tyvärr.
Citera
2022-02-27, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Vi ska alltså vara mjuka och snälla, böja oss för ryssen så att han inte slår oss....?

Eller så skiter vi i det precis som alla andra fria länder.

Baltikum. Varför gick de med i NATO tror du? För att de lärde sig av historien. Precis som alla andra gör just nu. NATO = skyddad. NEUTRAL = oskyddad.

Vill du bli behandlad likadant som Ukraina blir behandlade? Inte bättre så som vi har det idag än att bli attackerade?
Citera
2022-02-27, 19:28
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
NATO är världens försvarare av demokrati och frihet mot kommunistdiktaturers förtryck. Du hade inte funnits idag om inte Hitler, Musselini och Horoito besegrades. Möjligen hade du suttit och sugit på en bit näver i en Gulag i Sibirien. Sug av Putins minipitt ditt jävla kioskmongo!

+1
Citera
2022-02-27, 19:29
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis

Om Ryssland självt tar bort Putin då signalerar det för en ny politik, mördas Putin av utomstående då fortsätter lagd linje.
Citera
2022-02-27, 19:29
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Vill du bli behandlad likadant som Ukraina blir behandlade? Inte bättre så som vi har det idag än att bli attackerade?

Ja, du är så förståndig...

Trollfabriken går verkligen på högvarv just nu. Lågt värde på rubeln ger många inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in