2022-02-27, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Ryssland ville gå med år 2000 men Bill Clinton var inte intresserad. NATO måste ha en fiende, RYSSLAND.
Källa?
Citera
2022-02-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Ja

För att?
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Källa?
Putins tal nån dag innan invasionen.
Citera
Bannlyst
Fattiga snylt Ukraina vill bara ha och ha. En önskelista???? Vad fan ska vi få tillbaka? Varför håller Sverige bara på med välgörenhet?
Citera
2022-02-27, 19:14
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeItMatters
För att?

Ha existensberättigande.
Citera
2022-02-27, 19:16
Medlem
Ryssland ville gå med i Nato, problemet är att ryssland kan dra in Nato med lögner i konflikter med grannar.
Citera
2022-02-27, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssland höjde kärnvapenberedskapen med skälet att dom anser EU hotar dom med sanktioner (en märklig respons dock), med Rysk logik borde dom attackera Bryssel i så fall. Gör dom det gäller full vedergällning. NATO kommer leverera ett tusental strategiska kärnvapen till de flesta städer och militärinstallationer i Ryssland varefter Ryssland kommer att leverera det som finns kvar att leverera globalt.

De tar vad de finner av värde på det ”gamla goda” sättet. Låt säga vattenkraften, skogarna och gruvorna. Var hittar man dessa tror du?

Full gas genom Finland och rakt in i lappmarkerna.

Sanktionerna är inte värda ett skit med kineser och indier som står redo att köpa allt Ryssen kan leverera i form av metaller och petroleum.

Exakt vad ska hålla framförallt Centraleuropa med el, värme och mat hade du tänkt?

Den som tror att USA kommer hålla ett skuldmättat och dekadent EU under sina örnvingar har troligen gjort en grav felkalkylering.

Köp en ordentlig sovsäck.
Citera
2022-02-27, 19:17
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Fattiga snylt Ukraina vill bara ha och ha. En önskelista???? Vad fan ska vi få tillbaka? Varför håller Sverige bara på med välgörenhet?

Vi skänker 400 miljoner till "fattiga snylt" Ryssland också. Varför håller Ryssland bara på med krig? Välgörenhet är bättre än krig
Citera
2022-02-27, 19:18
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Ryssland ville gå med i Nato, problemet är att ryssland kan dra in Nato med lögner i konflikter med grannar.

För USA har ju inte ljugit för att få kriga.
Citera
2022-02-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Tro fan det. Kärringjäveln är inte helt pantad till skillnad från jubelidioterna som minsann vill sätta ett land på plats som har termonukleära kärnvapen i sin arsenal.

Men jag anser att vi bör rösta om att gå med i NATO och alla som röstar ”ja” ska inför en exekutionspluton.

Du ska vara tacksam över att du lever i en demokrati, och har en möjlighet att framföra dina åsikter. I en diktatur skulle du bara vara en landsförrädare i mängden.

Att du vill sätta mig och andra medborgare som vill in i Nato, framför en exekutionspluton, säger mig att du är lika galen som Putin.
Citera
2022-02-27, 19:21
Bannlyst
Min åsikt är att vi INTE ska vara med i NATO utan fortsätta hålla vår neutrala ståndpunkt till den dagen då Ryssland är mer fredlig och i ett lugnare stadie, kanske efter en eventuell revolution i Ryssland.

Tycker vi ska ha det som vi har det idag (NEUTRAL = Inget hot mot Ryssland = Ryssland inte arga).
Senast redigerad av Brandmannen-vk 2022-02-27 kl. 19:24.
Citera
2022-02-27, 19:23
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du ska vara tacksam över att du lever i en demokrati, och har en möjlighet att framföra dina åsikter. I en diktatur skulle du bara vara en landsförrädare i mängden.

Att du vill sätta mig och andra medborgare som vill in i Nato, framför en exekutionspluton, säger mig att du är lika galen som Putin.

Nej, han lever inte i en demokrati. Kan sätta många rubel på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in