Citat:
Det som har hänt är att Ryssland har nu satt ned tassen på Ukraina och vi kan nog räkna med kommande brutalitet i Ukraina nu. NATO och EU har hetsat på duktigt och nu skickar de vapen. Det inkluderar neutrala EU-länder som Sverige. Ryssarna ser antagligen detta som ett första steg till en krigshandling från NATO och EU sida. Det är därför de placerar ut kärnvapen. Det ser inte ut som ryssarna bluffar. Jag trodde de bluffade om Ukraina eller hoppades på att de inte gjorde det. Jag har också undrat vad det är för fel på svenskar. Man läser sociala medier och inser att folk inte förstår allvaret i vad som sker. Du hävdar fredskadade. Jag skulle tro att det är en kombination av detta samt en total jävla oförståelse för internationella relationer, krigsvetenskap, nationalekonomi och allt annat. Få i Sverige är intresserade av att sätta sig in i något djupt och i synnerhet inte svåra saker som internationella relationer. Svenskarna förstår inte att de nu skickar en krigsförklaring till Ryssland och där med gör svenskar till legitima mål. Som någon seriös person skrev i tråden.
I Ukraina har ryssarna fram tills nu spelat "snällt". De försöker vinna "hearts and minds" men detta kan vara över i natt och då kommer det tunga kavalleriet vilket kan betyda massdöd. När alla dessa vapen når Ryssland måste de svara. Det säger sig själv. Det kan handla om att förstöra infrastruktur in Ukraina och det betyder att de skjuter dessa transporter i Rumänien, Ungern, Slovakien och Polen. Det skulle krävas ett omedelbart svar från NATO. Ryssland kommer då svara med tunga vapen. Vi talar alltså om massiva missiler som förstör hela bataljoner. Sedan flippar allt ur i ett blodigt krig. Det som våra politiker och deras "know-nothing" väljare leder hos in i är krig med en kärnvapenmakt. Det är så jävla oansvarigt. Jag brukar inte kalla folk idioter men majoriteten av svenskarna är idioter. Vad skall hända med oss.
I Ukraina har ryssarna fram tills nu spelat "snällt". De försöker vinna "hearts and minds" men detta kan vara över i natt och då kommer det tunga kavalleriet vilket kan betyda massdöd. När alla dessa vapen når Ryssland måste de svara. Det säger sig själv. Det kan handla om att förstöra infrastruktur in Ukraina och det betyder att de skjuter dessa transporter i Rumänien, Ungern, Slovakien och Polen. Det skulle krävas ett omedelbart svar från NATO. Ryssland kommer då svara med tunga vapen. Vi talar alltså om massiva missiler som förstör hela bataljoner. Sedan flippar allt ur i ett blodigt krig. Det som våra politiker och deras "know-nothing" väljare leder hos in i är krig med en kärnvapenmakt. Det är så jävla oansvarigt. Jag brukar inte kalla folk idioter men majoriteten av svenskarna är idioter. Vad skall hända med oss.

För det första är Sverige inte neutrala. Vet inte var du får sånt nonsens ifrån. Alliansfri däremot är vi.
För det andra vet jag inte var du får ifrån att Ryssland spelar snällt? Kan det inte vara så att de dels underskattat motståndet i kombination med att Ryssland i detta fall står ensamma medan världen i princip är på Ukrainska sidan.
Dvs eskalerar detta till ett världskrig så är det nog bäst för Putin att han hinner göra jorden obeboelig tillräckligt snabbt för att motståndarsidans armé och militärutrustning (Nato) är mångfaldigt större än ryssens och skulle jämna Ryssland med marken.
Fega kräk som du resonerar på det sätt Putin hoppas att västvärlden ska göra.
Denna gång har han dock gjort en grav missbedömning av situationen.