Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 19:03
Medlem
Rysk konvoj bombarderas.
https://www.instagram.com/tv/CafXMLZrxpz/?utm_medium=copy_link
Citera
2022-02-27, 19:03
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Undra hur många som Ukraina har kallat in förutom de frivilliga då de stoppat alla mellan 18-60 att lämna landet. Ukraina har en stor befolkning

Stackars ukrainare som inte vill ha med kriget att göra .

De är alltså tvingade att kriga för globalistsvinet Zelensky oavsett om de vill eller inte. De som var smarta stack innan de bommade igen gränsen.
Citera
2022-02-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Då skulle väl all värnplikt och totalförsvarsplikt bryta mot den?

Civilbefolkningen ska väl skyddas och inte tvingas till att gå ut och kriga, speciellt utan utbildning?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Skiljelinjen mellan hjältemod och idioti är hårfin.

Kika på "See how Kyiv residents are defending their city against the Russians"
01:41 https://youtu.be/D1P-tJAgE0w?t=101

När de första "hjältarna" sprängs i bitar kommer cyniska journalisthyenor för att filma och uttrycka sin sorg och medkänsla.

2:15, 2st 65 plussare hänger med AK47or. De försvarar fan sitt land tills döden skiljer dom åt! Så jävla grymt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Och vem är det som pepprar ner planen? Är det tex Polen som pepprar ner ryska plan ovanför Polskt luftrum nerifrån marken eller är vem det?

Det vore inte helt omöjligt om dom stängt sitt luftrum är det en krigshandling att befinna sej där.
Varning och följa dom ur zon brukar ju vara normal läge gissar det är steg 1 även i det här fallet. Lyssnar dom inte då bör det smälla.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Allvarligt, vad tror du statusen är på ryska armén? Moralen?

Landet är bra på en sak, styra enorma förmögenheter till de som spelar med. Tror du landet i övrigt har förutsättningar för att vara välfungerande?

Ryssland är självklart inte kapabelt att föra ett världskrig. Ryssland skulle förmodligen inte kunna inta Finland.

De är (hyfsat) bra på intern övervakning och påverkansåtgärder i sociala medier osv. Krävs inte särskilt stora resurser och de har definitiv resurser att ta fram personer med kompetens på världsklassnivå.

Jag fattar att det kan verka läskigt, men fatta hur stora problem Ryssland hade i pluttelandet Tjetjenien utan Armé. Skulle Ryssland ens lyckas ta Södertälje?

Jag har aldrig påstått att Putin kan ta Södertälje. Dock har jag inga tvivel på att de kan förånga Södertälje om de skulle vilja.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är emot all praxis att bidra med vapen till krigande parter. De tär något helt annat att sälja vapen till länder i fred, då kan vapnen ha en avskräckande och därmed fredsbevarande effekt.

Kanske för hundra år sedan dina ord gällde. Lol.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är emot all praxis att bidra med vapen till krigande parter. De tär något helt annat att sälja vapen till länder i fred, då kan vapnen ha en avskräckande och därmed fredsbevarande effekt.

Tror att statsminister Magdalena hävdar nödvärn.
Citera
2022-02-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske jag som tolkar saker fel, men är det bara jag som får en känsla av att få här hoppas på en diplomatisk lösning och lyckade fredssamtal? Känns lite som att många istället hoppas att alla ska fortsätta slåss till sista man.

Det verkar finnas några som hoppas på att det inte ska ta slut. Men innerst inne tror jag dom flesta vill att det slutar snarast.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakefield
Svenska OVPN erbjuder gratis VPN för alla i Ukraina
https://www.ovpn.com/en/blog/standwithukraine

Mycket bra säger jag som redan är kund där.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ja, det har alltid varit någon före. Du borde gå klart högstadiet, tycker jag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Khazars#/media/File:Chasaren.jpg

Du är ännu dummare än jag kunde få till det.
Nu länkar du hejvilt till något helt ovidkommande. Hur gammal är du?

"It means that President Putin is continuing to escalate this war in a manner that is totally unacceptable and we have to continue to stem his actions in the strongest possible way," she said.*
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag satsar en tusenlapp på att de båda är Väst-vänliga, av praktiska skäl. Varken Kina eller Indien kommer är prioritera Ryssland - att relationerna med Väst är viktigare (läs stabilare och mer lukrativa) än relationen med Ryssland, är väl en rimlig gissning...
Aktivt stöd kommer absolut inte från Indien och Kina.
För Kina är det väl toppen om Putin kör fast i leran och slår sig trött... Ett idiotprojekt de kan skratta åt, precis som de skrattar åt USA:s idiotinvationer....
Ukrainaskiten kommer att kosta, på alla nivåer..
Det blir intressant (och läskigt) att se hur Rysslands ekonomi utvecklar sig...

Ja ryssarna bränner ner sin egen ekonomi fortare än titanic sjönk, Kina har väldig lite att hämta från Ryssland så dom ser nog bara på och kommer fortsätta handeln med väst som ger inkomster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in