Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 18:44
Medlem
Undra hur många som Ukraina har kallat in förutom de frivilliga då de stoppat alla mellan 18-60 att lämna landet. Ukraina har en stor befolkning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Otroligt korkat att genomföra militära förhandlingar och skicka vapen till Ukraina just nu. Det riskerar fanimej vad somhelst med Putins dagsform.

Bring him on
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomacy
Ryssland har gått ut och sagt att de ska "strike at western vehicles carrying weapon aid"

Det kan bli messy..

Har du nån källa?
Citera
2022-02-27, 18:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Missilattack från Vitryssland... Skulle inte Vitryssland hålla sig lugna tills mötet var klart?

https://mobile.twitter.com/KyivIndependent/status/1497983141868355587
Citera
Medlem
apanola IIs avatar
Härligt!
vapen och pengar till en av de krigförande parterna.
Snart har vi kriget här i Sverige!
Det kommer att bli ett stålbad för ett bortklemat folk, och det är banne mig på tiden!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Mycket tyder på det.
De olika bokstäverna ryssarna har är för olika frontavsnitt z är de som har varit tidigast och är östra delen. V och o används på fordon som kommer norrifrån in i Ukraina.
Citera
Medlem
sebno1s avatar
En ensam civil börjar veva mot en soldat med vapen, publik med andra soldater uppe på en balkong.
Oklart om det är Ukrainsk eller Ryska soldater. Men en jäkligt vågat ändå.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t2tb6i/civilian_doesnt_give_a_fuck/

Hela situationen är väldigt oklar.
Citera
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Vi skickade betydligt mer till Finland under vinterkriget. Vi var neutrala även då 😉
Sverige deklarerade sig som ej krigsförande men inte som neutrala under vinterkriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jo jag vet det. Grejen är att flera postare hävdar bestämt att ett kärnvapenkrig minsann inte är så farligt som vi flesta tror. Då undrar jag förstås vad de baserar detta på. Jag har fortfarande inte fått något vettigt svar.

Tro mig, jag hade gärna velat vara så optimistisk. Jag vill inte se mina barn dö i strålsjuka, svält eller dylikt efter ett kärnvapenkrig brutit ut så därav min nyfikenhet.

Allvarligt, vad tror du statusen är på ryska armén? Moralen?

Landet är bra på en sak, styra enorma förmögenheter till de som spelar med. Tror du landet i övrigt har förutsättningar för att vara välfungerande?

Ryssland är självklart inte kapabelt att föra ett världskrig. Ryssland skulle förmodligen inte kunna inta Finland.

De är (hyfsat) bra på intern övervakning och påverkansåtgärder i sociala medier osv. Krävs inte särskilt stora resurser och de har definitiv resurser att ta fram personer med kompetens på världsklassnivå.

Jag fattar att det kan verka läskigt, men fatta hur stora problem Ryssland hade i pluttelandet Tjetjenien utan Armé. Skulle Ryssland ens lyckas ta Södertälje?
Citera
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diplomacy
Ryssland har gått ut och sagt att de ska "strike at western vehicles carrying weapon aid"

Det kan bli messy..

Snarare för ryssen
Försöker de göra det flygvägen kommer Nato snabbt rensa luften på de ryska skrotlådorna.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Patetiskt när Putin nu tappar ansiktet. Förorättat gnäller han i sitt senaste tal om att omvärldens ekonomiska sanktioner faktiskt är "olagliga". Pinsamt att se. Olagliga enligt vilken lag då? Kanske Putins egen lilla lag som förbjuder alla att vara dumma mot Ryssland.

Jag gissar att alla Putins anhängare som beundrat hans stenhårda och stöddiga attityd nu skruvar på sig generat. Det borde dom göra. Att se denne kortväxta fjant ynkligt kverulera över hur väst och Nato minsann är himla dumma som hotar Ryssland och olagligt stoppar deras inkomster var fan ömkligt att beskåda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Det här är inget jävla tv-spel. Man attackerar inte världens största kärnvapenmakt (hur galna de än må vara) om man inte har för avsikt att ta kål på hela mänskligheten på kuppen. Folk fattar ju fan inte ens vad kärnvapen är för något och vilken skada det skulle ställa till med.

"världens största"?

Tror du på det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in