Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 18:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Fyfan Ukraina stoppar afrikanska studenter från att fly🤬.

Putin har rätt. Ukrainare är nazister.

Jag står på Putins sida.

https://www.instagram.com/p/CaeW0roAxdg/?utm_medium=copy_link

Antisemitismen är förmodligen avsevärt större i Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vackert Sverige!

Magdalena Andersson:

– Sverige går nu fram med förslag på direkt stöd. Det är 135 000 fältransoner mat, 5 000 hjälmar, 5 000 kroppsskydd, och 5 000 pansarskott.

Hur bra hjälper det mig termostatiska bomber?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Och hur ska dom lyckas med det? Ska dom attackera oss med mannarna från Kaliningrad? Luftrum är stängt och du kan glömma att dom får runda Norge för att segla in i Östersjön på det sättet.

Hur ska dom nå oss?

Ursäkta honom, han tänker nog inte. Lyckligtvis har vi styrande som kan tänka utan att hetsa fram beslut. Även om det är sossar som styr.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Tror mer på att han är döende i någon sjukdom. Syns i ansiktet han är inte lik sig sen tidigare. Han är rädd för att dö och vill göra något "bra" för Ryssland före han dör. Blir det kärnvapenanfall 1 enda för att bevisa att han menar allvar så kommer det inte att besvaras av Nato. Troligen blir det i centrala Ukraina eller något icke NATO land.

Njaee. Delvis tror jag på din tes. Han börjar bli gammal. 70bast. Han vill skriva in sig i historieböckerna, bli ihågkommen som en stor ledare, en som återupprättade sovjet. I hans huvud så är det en naturlag att allt ska vara så. Ryssland ska bredda sitt världsherravälde. Det är ju inte stort nog som det är. Tydligen. Det är också det som stör med Nato. Det är en större skapelse än vad han själv förmår skapa. Därför blir Nato ett hot mot den ryska storheten.

När denna kris är genomliden så kommer vi få se massor utav rysk aggression mot Nato och alla som är eller vill bli en del av Nato. Det kommer bli ett mycket aggressivt debattklimat med många hot. Räkna med ett osäkrare Europa närmaste 10åren. Det värsta som skulle kunna hända är att Putin på sin dödsbädd beslutar sig för att ta fler med sig ner i graven och trycker på knappen. Det är inget omöjligt scenario på något vis. Allt är faktiskt tänkbart just nu. Jag tror detta blev en väckarklocka för Europa, inte minst Sverige. Fred är aldrig garanterad. Krig kan alltid uppstå när ondska tillåts frodas ostört.
Citera
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poelstar
Nej, han pratar i nattmössan. Han påstod också att man inte behöver någon utbildning för ”Robot 86”. Inga kritiska frågor från journalisterna angående hans svammel. Trist.
men han menade nog P86.
Lätt att lära sig att hantera vad jag minns.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Du lever kvar på 90 talet, ryssarna ligger bland de högsta när det gäller missiler askander osv, Sverige däremot har vapen från stenåldern.

Har sett hur jävla tandlös och rövknullad den sk ryska björnen blivit hittills i Ukraina.

Dröm vidare det enda det landet har är kärnvapen allt annat verkar ju dagisbarn på valfri förskola här i landet kunna göra bättre.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Jäkla motstånd från Regeringen mot Ukrainska flyktingar. Inget öppna era hjärtan direkt. SD liknande retorik för att inte förlora väljare inför valet????

Hon tänker kanske att ukrainarna är så duktiga att de klarar sig själv. Föreslår att hon utvisas till Ukraina en månad så hon fattar läget.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Och du tror på fullaste allvar att Ryssland redovisar alla förluster?? En källa från ryska försvarsministeriet ger jag inte mycket för..

Enligt dem så dog det 30 personer under Tjernobyl så den som tror på deras siffror måste ha stora problem i livet.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja de skickar rysstrollen.

Alla proryska serbiska Flashbackriddare tar till vapen! Skrämmande xD
Citera
Oroa er inte för kärnvapen

De kommer att detonera på ryskt territorium, det ser NATO till
Citera
2022-02-27, 18:33
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Skulle inte förvåna mig om Sverige fått försvarsgarantier av NATO.
Som jag förstår skulle vi kunna be NATO om hjälp även fast vi inte är med i NATO. Hittade denna info:

Citat:
2014 skrev regeringen under att avtal om värdlandsstöd som röstades igenom i riksdagen 2016. Värdlandsavtalet innebär att Sverige ska kunna stå värd för Natoövningar i fredstid såväl som ge och ta emot militär hjälp i händelse av krig.
Citera
2022-02-27, 18:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag har varit neutral sedan dag 1.

Men nu ligger bollen hos Ukraina, de kan avsluta kriget idag genom att omedelbart kapitulera!
Endast på så sätt kan vi få slut på lidandet i Ukraina.
Jag ser faktiskt ytterligare några alternativ:
  • Den ryska befolkningen till slut tar ut Putins penis ur rumpan och står upp emot honom.
  • Putler tar livet av sig
  • Den ryska militärer tar sina rostiga stridsvagnar och lämnar Ukraina
  • Ryska oligarker i Putlers närhet mördar honom
  • Ryssland väljer att avfyra en atombomb som är så rostig att den exploderar vid avfyrning och tar livet av Putler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in