Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 18:30
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Neutraliteten är nog överspelad vid det här laget. Nu är det gemensam aggressiv front emot Ryssland som gäller.
Sjukt!

Idiotiskt, Sverige bör hålla sig neutrala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Men enkelt att använda o kräver nästan ingen utbildning
Det gör inte Robot 57 heller, det ligger liksom i sakens natur för ett enmansvapen som ska fyras av i fält.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Undrar vilken variant av AT4 vi skickar.

M136 AT4 Rocket Launcher
The M136 AT4 is a one-shot, disposable, 84mm rocket launcher found throughout the US military.

The M136 fires a fin-stabilized projectile fitted with a shaped warhead. The M136 can be pre-loaded with a number of different warheads:

High Explosive Dual Purpose (HEDP)
used primarily against bunkers and buildings
High Explosive Anti-Tank (HEAT)
for engaging lightly-armored vehicles (up to 420mm thick rolled homogeneous armour (RHA))
HP (High Penetration)
for targets with up to 600mm RHA
The HEDP rocket has been used with great success against bunkers and buildings in Afghanistan and Iraq.
Citera
2022-02-27, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Finns du på riktigt??????
Nej.

Som vanligt skriker denna människa sig hes utan källor nu när rt är avstängd.

Imorgon så skriker hen nog ej så mkt då rubel är värd nada.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Över 5000K döda ryssar och 1000+ fordon utslagna av ukrainsk troop hittils. Och några 300 stridsflygare har de inte förlorat utan där kan vi nog räkna med max 50.

Andra gången du gör det här va? 5000K betyder fem miljoner. Ryssland har inte förlorat fem miljoner män. (om vi ska vara riktiga menar du nog 5000k ('kilo') och inte 5000K ('kelvin'), men du fattar)
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jo jag vet det. Grejen är att flera postare hävdar bestämt att ett kärnvapenkrig minsann inte är så farligt som vi flesta tror. Då undrar jag förstås vad de baserar detta på. Jag har fortfarande inte fått något vettigt svar.

Tro mig, jag hade gärna velat vara så optimistisk. Jag vill inte se mina barn dö i strålsjuka, svält eller dylikt efter ett kärnvapenkrig brutit ut så därav min nyfikenhet.
https://slmk.org/nyheter/katastrofala-konsekvenser-av-karnvapenkrig-visar-ny-studie/
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Maggan vill inte ta emot flyktingar.

Det är ju kvinnor och barn vi pratar om så det är inget som förvånar.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Otäckt hur länder som Sverige, Tyskland mfl göder denna våldsspiral.

Bättre att låta Ryssland härska och hetsa sina europeiska grannar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Nån skrev att han gömde sig i Uralbergen igår.
Vart är lillen nu?
Han har säkert byggt tunnlar a la Kim Jong-Il i några års tid. Troligen planerat det här längre än man tror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Och du tror på fullaste allvar att Ryssland redovisar alla förluster?? En källa från ryska försvarsministeriet ger jag inte mycket för..

Vad får ryssland ut av att ljuga? Finns ingen orsak att en av världens främsta nationer ska sitta och ljuga och trolla.

Snarare ukraina då jag aldrig hör något om deras förluster. Det är snarare ett tecken påp desperation och att ukraina har tappat mycket. Så ja ryssland redovisar åtminstone förluster till skillnad från ert bunkergäng i kiev.
Citera
2022-02-27, 18:32
Medlem
Snapcounts avatar
Nettop kommit hem..(så jag vet inte om detta har blivit publicerat än)

Men.., det verkar bli en "bankrun" i ryssland pga swift utestängningen :

Lange køer foran minibanker i Russland

De siste dagene har russere strømmet til minibankene i frykt for de økonomiske sanksjonene. Søndag har køene blitt enda lenger etter flere banker trolig blir kastet ut av det internasjonale banksystemet Swift.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/pW562G/lange-koeer-foran-minibanker-i-russland

Har ju hör på radion att ryssland/ukraina skall mötas vid gränsen för "en prat", men inte hört något om tidspunkt. Har det meddelats ?

(inte för jag tror att dagens prat kommer att leda ngn vart..)
Citera
2022-02-27, 18:32
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Dina ord eller påståenden väger inte tyngre för att du kallar mig "grabben" och försöker relatera.

Du var inte "precis som mig" - du är en hatfull liberal som avskyr oliktänkande eller de som inte "hänger med i utvecklingen" eller har rätt åsikter.

Du kan prata om dynamiken - om du till exempel förklarar den. De räcker liksom inte med att säga "jag förstod när jag lärde mig dynamiken om"... Det är att säga inget.

Oavsett vilka man sympatiserar med så hade USAs verktyg NATO utvidgats hejdlöst de senaste 20 åren och det är ett enormt hot för Ryssland.

Finns en anledning till varför man inte vill ha med dom i NATO - man måste ju ha en fiende.

Jag har garanterat, och utan tvivel, läst mer historia än de flesta på detta forum. Därav vet jag att desto djupare man gräver, desto mer samlar man på sig opopulära åsikter som försökts begravas i 80 år.

Jag förstår inte och kommer aldrig förstå, hur man inte kan se det från Ryssland sida med tanke på de senaste 10 åren. Antingen vill man inte eller så är man helt jävla hjärndöd.

Jag är iallafall klar med att försöka diskutera med alla dessa fanatiska "Putler"-snorungar.

Är så låg nivå att man skäms över att vara svensk när man ser hur vidrigt folket är när rätta sidan kryper fram.

Försöker inte relatera, och jag tänker inte debattera geopolitik. Och jag är verkligen inte liberal. Men jag är inte fast i ideologisk sump längre. Ville bara förmedla att du har helt fel om du tror jag inte fattar vad du vill förmedla. Jag fattar. Och jag Känner mig 100 på att du har fel, och jag tror du endast kommer att fatta det ifall Ryssland lyckas. Så jag hoppas att du aldrig kommer att fatta det om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in