Citat:
Ursprungligen postat av
CentroX
Kommer Putin gå in i Sverige när Ukraina är klart? Det är det man är orolig för. Hur stor är chansen?
Det du frågar dig, tror jag också ansvariga politiker frågar sig. Alla med vett är oroliga för Putins nästa steg, då det han håller på med är vansinne. Putin inleder ett krig mot Ukraina med samma retorik som Hitler gjorde 1939 när han invaderade Polen. Det finns folk i väst som är påverkade av Putins propaganda likt folk förr påverkades av Hitlers retorik när han kom till makten. Men de blir färre och färre av dessa dumbommar. Tack vare skillnaden från förr i tiden, har vi media och internet som visar bombernas fasor och de människor som flyr. Det går inte att styra folk likt förr, då alla har en egen iPhone och stor valfrihet när det gäller information.
Jag hoppas på att Ukraina vinner detta krig, då det löser frågan om Sveriges säkerhet temporärt. Jag tror inte Putin kan vinna detta krig med så stor befolkning som i Ukraina, som försvarar sitt land. De är segare i Ukraina, än afghaner och annat primitivt folk ingen stormakt ännu lyckats segra över.
Om Putin skulle tillåtas vinna blir det en katastrof för oss alla, då han kommer vilja ha fler segrar. Det är därför sanktionerna har blivit så omfattande mot Putin, då alla förnuftiga människor i väst vill stoppa hans framfart, med avvägning av de atombomber han hotar oss med. Man hoppas på att han avsätts när sanktionerna börjar ge effekt.