2022-02-27, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Risken är mycket större än den var igår.. rösta ja till nato när vi väl är medlem så är risken mindre igen...

Absolut tycker jag Sverige/svenskarna ska ”rösta” för att gå med i NATO.

Sedan är det bara greppa sargen och syna Putin.

Ja, lycka till med det, det kommer StOrSwänsKeN sannerligen behöva i vilket fall.

Fan vad äckliga svenskar är rent generellt.
Citera
2022-02-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 227
Sverige (Finland) hotas av våld från Ryssland men också av våld från den Islamistiska världen pga påstådda "kidnappningar' av muslimska barn!
Är det en ren slump?

Sverige har ett grundmurat rykte att så gott som alltid lägga sig plattare än en pannkaka under sådana hot!
Så var det under 2:a Världskriget och så är det idag!
Inget annat land skulle bidragsfinansierat massmord på civila i Syrien eller låta Importkriminella bidragslevande rasistapor leva som "Herrefolk" med enbart "Rättigheter".
På bekostnad av arbetande skötsamma betydligt fattigare men ej våldsbenägna människor!

Sverige är därför det land i världen som det lönar sig allra bäst att hota med, men även utsätta för våld!
Det som i andra länder ger långa fängelse-straff och genomförd utvisning ger i Sverige ännu mer helt kravlösa bidrag o rätt att bestämma vad Svenskar får tänka, tycka, säga och skriva! Via Hets-Lagar som leder tankarna till den tid det var olagligt att prata sanning om ockuperande Tyska soldater i Norge och Danmark..
Det kan omöjligt ha gått Ryssarna förbi!
Varför skulle inte Ryska Kriminella kunna vara "Herrefolk" över Svenskar istället, tänker de nog?
Rätt ! Kan finnas många ryska babbeluringar här.
Citera
2022-02-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Kommer Putin gå in i Sverige när Ukraina är klart? Det är det man är orolig för. Hur stor är chansen?

I så fall får han bedriva krig på mer än ett håll. Kriget i Ukraina lär fortsätta så länge ryssen är där, fast i andra former med ukrainska motståndsrörelser som ger ockupationsmakten fullt upp. Men man ska nog inte utesluta något.
Senast redigerad av Tedrom 2022-02-27 kl. 17:28.
Citera
2022-02-27, 17:24
Medlem
Citat:
Kommer Putin gå in i Sverige när Ukraina är klart? Det är det man är orolig för. Hur stor är chansen?

Det du frågar dig, tror jag också ansvariga politiker frågar sig. Alla med vett är oroliga för Putins nästa steg, då det han håller på med är vansinne. Putin inleder ett krig mot Ukraina med samma retorik som Hitler gjorde 1939 när han invaderade Polen. Det finns folk i väst som är påverkade av Putins propaganda likt folk förr påverkades av Hitlers retorik när han kom till makten. Men de blir färre och färre av dessa dumbommar. Tack vare skillnaden från förr i tiden, har vi media och internet som visar bombernas fasor och de människor som flyr. Det går inte att styra folk likt förr, då alla har en egen iPhone och stor valfrihet när det gäller information.

Jag hoppas på att Ukraina vinner detta krig, då det löser frågan om Sveriges säkerhet temporärt. Jag tror inte Putin kan vinna detta krig med så stor befolkning som i Ukraina, som försvarar sitt land. De är segare i Ukraina, än afghaner och annat primitivt folk ingen stormakt ännu lyckats segra över.

Om Putin skulle tillåtas vinna blir det en katastrof för oss alla, då han kommer vilja ha fler segrar. Det är därför sanktionerna har blivit så omfattande mot Putin, då alla förnuftiga människor i väst vill stoppa hans framfart, med avvägning av de atombomber han hotar oss med. Man hoppas på att han avsätts när sanktionerna börjar ge effekt.
Citera
2022-02-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror att denna kris kommer ändra politikernas inställning, eftersom de också vill överleva. Det är ett beslut som blir enkelt att ta när det lugnat ner sig. Annat vore vansinne, när man inte längre ses på som en neutral stat av omgivningen. De senaste årens utrikesministrar som bökat sönder de värden Sverige förr stod för, borde nu stå till svars. Intressant att samhällsförstöraren Annie Lööf vill med i Nato. Kanske hon driver på igångsättande av den kärnkraft som stängdes ner när hon stöttade S och MP?

Boris Johnsson har drivit motståndet mot Putin och de sanktioner som nu införs där upphörande av SWIFT överföringar är den viktigaste åtgärden mot Putin. Det tog tid innan italienarna insåg att Putin och hans Oligarker inte ska ha Gucciväskor. Det sög också för tyskarna att avstå från rysk gas, trots att det är gasen som finansierar Putins krig.

Vi går mot en ny tid, där den nya världsordningen var en våt dröm som berikade många politiker ekonomiskt, när de monterade ner vårt försvar. Att ryssarna inte var vår fiende var en parantes på 20-30 år i historien.

Frågan är om det kommer ske för eller efter valet. Att valet till stor del kommer att handla om försvaret nu är väl rätt så självklart. Hur det en går så lär vi få se ett utökat och starkare försvar i Sverige.

Men klarar Socialdemokraterna av att tygla det inre motståndet för ett Svenskt medlemskap innan valet? Jag i alla fall tror att det är mindre troligt.

Men ännu viktigare är kanske hur Finland ställer sig. Men även där så verkar ju optionen svänga.

Eventuellt efter valet så kan vi få en bred politiks uppgörelse om att Sverige ska söka medlemskap i Nato.
Citera
2022-02-27, 17:28
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Nej, minimal risk. Innan han kommer till Sverige måste han ta buffertländerna Estland Lettland Litauen, och det efter Ukraina. Jag kan inte tänka mig att Ryssland har kapaciteten till det och skulle Putin börja röra baltländerna skulle västvärlden bli förbannade på riktigt.

Men sen har vi ju kärnvapenfrågan såklart som komplicerar saker och ting.
Citera
2022-02-27, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det du frågar dig, tror jag också ansvariga politiker frågar sig. Alla med vett är oroliga för Putins nästa steg, då det han håller på med är vansinne. Putin inleder ett krig mot Ukraina med samma retorik som Hitler gjorde 1939 när han invaderade Polen. Det finns folk i väst som är påverkade av Putins propaganda likt folk förr påverkades av Hitlers retorik när han kom till makten. Men de blir färre och färre av dessa dumbommar. Tack vare skillnaden från förr i tiden, har vi media och internet som visar bombernas fasor och de människor som flyr. Det går inte att styra folk likt förr, då alla har en egen iPhone och stor valfrihet när det gäller information.

Jag hoppas på att Ukraina vinner detta krig, då det löser frågan om Sveriges säkerhet temporärt. Jag tror inte Putin kan vinna detta krig med så stor befolkning som i Ukraina, som försvarar sitt land. De är segare i Ukraina, än afghaner och annat primitivt folk ingen stormakt ännu lyckats segra över.

Om Putin skulle tillåtas vinna blir det en katastrof för oss alla, då han kommer vilja ha fler segrar. Det är därför sanktionerna har blivit så omfattande mot Putin, då alla förnuftiga människor i väst vill stoppa hans framfart, med avvägning av de atombomber han hotar oss med. Man hoppas på att han avsätts när sanktionerna börjar ge effekt.

Idioti. Ryssen har en livlina till både Kina och Indien.

Hur har du tänkt maskineriet ska hållas igång utan rysk petroleum?

Svenskar är fan helt galet efterblivna.

Skicka varenda jävla Gripen och Lepoard tillsammans med gubbar och raketskott till Ukraina så får ni se på fan, det kan jag lova.
Citera
2022-02-27, 17:38
Medlem
Nej större risk numera.....för att attackera Nato länder (est lett lit) måste han ha hålla Gotland så han inte får fienden i ryggen. Om världen haft någon balle så skulle vi gått in nu och gjort ryssland till den europeiska kronjuvelen det är..fk putin och ja till nato.
Citera
2022-02-27, 17:43
Bannlyst
Om han skjuter kärnvapen. Vilket land tror ni får första ? Han har ju 6500 till att skicka.

Men ligger Sverige värst till? Vilka städer isf
Citera
2022-02-27, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Om han skjuter kärnvapen. Vilket land tror ni får första ? Han har ju 6500 till att skicka.

Vi får väl ta och rösta om medlemskap i NATO per region/kommun så får vi se var stridsspetsarna dimper ner.
Citera
2022-02-27, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Russian warship FU

LOL.

ÄckelsWänSk.

Rösta nu för att gå med i NATO så får äcklen i hyckleriets snickarbod se på fan.
Citera
2022-02-27, 17:52
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057

OM mot all förmodan kärnspetsar skulle användas är min gissning att det skulle vara taktiska missiler i den lägre kilotonklassen mot militära mål i Ukraina. Bilden av en termonukleär megaton bomb över en storstad tror jag inte kommer hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in