Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 15:46
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Putin handlar helt irrationellt och galet nu. Trupperna han skickar in i Ukraina är ju rekryter som inte vet vad fan dom håller på med. Kärnvapen?

Jag tror han är döende och helt har tappat förståndet.
Väldigt farligt om det stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Var väl förfan Biden som hotade med ett tredje världskrig igår?!
Han sa att det finns två alternativ för dagens situation i Ukraina, 1 där sanktioner genomförs och 2 ett tredje världskrig.
Hur i fan är det ingen i väst som reagerar på ett sånt hot?
Jag blev fan rädd när jag läste det och vet att vi har att göra med en senildement zombie på andra sidan Atlanten!

https://omni.se/a/Xq2Gvg

Sista stycket.

Vilket alternativ valde han?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Hur skulle det påverka oss om det händer kärnvapenkrig ?, Orkar inte bläddra flertalet sidor, Är vi skyddade ?, Kommer det bli det ? Vad händer ? Jag är jävligt rädd
Du har all anledning att vara rädd. Putin verkar ur balans.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Mycket snack om att Ryssland blir en grushög. Att kärnvapen över huvud taget tas ut i strid hotar hela mänskligheten. 100 st är tillräckligt för att påverka jordens klimatet markant, fler än så och vi har en obeboelig planet snart.
Exakt. Det handlar inte om att delar av nationer slås ut. Brakar det loss är det slut med allt liv på något års sikt. Vissa kommer överleva något år eller två men sedan är det ridå för mänskligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Menar liksom är vi i riskzonen/inblandade eller är vi som neutral/safe. Vet inte hur jag ska säga/förklara. Menar bara liksom kommer vi hamna i smeten ?

Börjar det smälla kommer vi sannolikt hamna i smeten. De enda som anser Sverige neutrala är Sverige, övriga nationer anser oss tillhöra en sida. Så har det varit sedan kalla kriget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Varför har Ukraina (Jewkraina) låtit Azov hålla på och terrorisera rysk civilbefolkning i öst? Tror du Sverige skulle låtit ett gäng kriminella Hollywood nazister och alkisar begå övergrepp på uppdrag av svenska staten?

Zelensky har medborgarskap i Israel också och är således en dubbelagent.

Om Sverige på allvar var hotat och vi kunder rädda landet med en frivillighetsbataljon där 100 nazister deltog så skulle vi garanterat göra det.
Citera
2022-02-27, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Känns på rak arm osannolikt höga siffror, men har samtidigt inte särskilt mycket kunskap att luta mig på.

Låter rimligt
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ryssland har skickat sina modernaste stridsvagnar (T-80/90) i den första anfallsvågen. Det har nu visat sig att de blir totalförstörda vid träff med moderna PV-vapen.

Rysslands modernaste stridsvagnar är väl Armata T-14. Men de har de väl inte så många av, inte sett ellet hört om de satts in i Ukraina heller.
De är nog en bra stridsvagn men en stridsvagn är ju bara en stridsvagn.
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Påverkan beror på omfattningen, men vi är inte särskilt skyddade. Skulle bomberna börja falla bedöms sannolikt Sverige, av Ryssland, tillhöra Nato.

Huruvida kärnvapen kommer användas kan man endast spekulera i, men min bedömning är att det i dagsläget är mycket osannolikt.

Ryssarna är ett schackspelande folk.
Citera
Medlem
Jag är inte troende men nu ber jag fan till gud att de hittar en lösning.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej det är Putins fel helt å hållet.
Har jag sagt något annat? Putin är världens farligaste person. Kanske genom historien.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Hur ska Ryssland ta sig ur det här utan att tappa masken?

Det är för sent, det de kan göra är att göra det till Putins mask och låta honom dö fegisdöden eller stå i Haag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in