Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Vi inte neutrala under andras världskriget
Vi var hitlers lilla knulldocka 😳
Imponerande att Google translate lyckades översätta det ordet, resten gick mindre bra dock. Skitstöveln i Kreml kommer få en del kuk vad det verkar.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Det finns taktiska kärnvapen.

https://www.nyteknik.se/samhalle/taktiska-karnvapen-kan-leda-till-90-miljoner-offer-pa-bara-nagra-timmar-6971742
Citera
Medlem
NATO KRIGSHETSAR

På aftonbladet kan man läsa följande :

Rysslands president Vladimir Putin beordrar sina förband med kärnvapenkapacitet att höja beredskapen.

Detta motiverar han med att Nato uppges ska ha gjort ”aggressiva uttalanden” riktade mot Ryssland.
Citera
2022-02-27, 15:43
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Är det någon som vet vad det är för aggressiva uttalanden från NATO som Putin refererar till? Finns det några direkta citat eller har han börjat höra röster?
Kanske det här med högsta kärnvapen beredskap är ett sätt att försöka få hemmaopinionen att sluta upp bakom honom? Alltid lurar det väl några låginformationsmänniskor. Vi har ju trots att folk här i Sverige som tror att somalisk invandring är lönsam.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Varför har Ukraina (Jewkraina) låtit Azov hålla på och terrorisera rysk civilbefolkning i öst? Tror du Sverige skulle låtit ett gäng kriminella Hollywood nazister och alkisar begå övergrepp på uppdrag av svenska staten?

Zelensky har medborgarskap i Israel också och är således en dubbelagent.

Det är bättre att du skriver i psykologidelen i forumet om du känner att du tappar greppet om verkligheten.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Tänk för tusan!

Att tränga in en galning i ett hörn är livsfarligt….

Ryssland med Putin är knappast inträngt i ett hörn. Det är bara att lägga i backen och välja valfri destinstination i Ryssland.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jsjsusi
Attackerar han någon i väst med kärnvapen kommer han vara kung av en grushög sen, och det inser han nog också. Det han kan göra är att använda mindre taktiska laddningar mot Ukraina för att tvinga dom på knä.

Lite ironiskt är ju detta. 1994 var Ukraina den tredje största kärnvapenmakten i världen, med ungefär en tredjedel av den gamla sovjetiska arsenalen. Ryssland, USA och Storbritannien skrev 1994 under Budapestavtalet, där man för all framtid lovade att respektera Ukrainas gränser mot att Ukraina lämnade över sina kärnvapen till Ryssland. Där ser man vad ryska löften är värda.

Och en god anledning till varför kärnvapenupprustning i väst tyvärr är ett nödvändigt ont igen.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
I vilken sits tjänar det Ryssland som stat eller som nation - Rysslands folk - att Ryssland skickar iväg atomarsenalet och triggar NATOs totala atomarsenal? Jag tror INTE att det ligger i Rysslands intressen, efter som det inte ligger i någons intressen. Det skulle vara ett globalt “game over”.

Vad jag säger kräver inte att jag vet vad Putin tänker. Jag säger specifikt att om man antar att Putin - dvs. om man kör HYPOTESEN att - Putin antingen tror eller vet att hans liv är i fara både hemma OCH ute ifall Ryssland förlorar i Ukraina, då skulle det vara rationelt om han använder Rysslands totala resurser som ett sista desparat försök.

Jag säger att OM mannen tror han är rökt till 100% om inte han knäcker Ukraina, och om han tror att det kräver att alla som stödjer Ukraina krossas totalt, då blir det inte Rysslands intressen som avgör hans utility calculus, utan det blir om chansen att ett totalanfall slutar med han som vinnare utan regionalt motstånd är större än 0.

Jag säger inte det är så, utan ifall det är så, då är hans hot reelle.

Om mannen däremot tänker och agerar utifrån Rysslands intressen, och tänker i statsmannamässiga begrepp, då tror jag inte att han har plan om att vara den som tar steget. Fattar du?

https://youtube.com/watch?v=W2Cugn8JZfk&feature=share

Fattar du? Det är så JÄVLA frustrerande att ni inte förstår VARFÖR det här händer. Det är så simpelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jsjsusi
Attackerar han någon i väst med kärnvapen kommer han vara kung av en grushög sen, och det inser han nog också. Det han kan göra är att använda mindre taktiska laddningar mot Ukraina för att tvinga dom på knä.

Mycket snack om att Ryssland blir en grushög. Att kärnvapen över huvud taget tas ut i strid hotar hela mänskligheten. 100 st är tillräckligt för att påverka jordens klimatet markant, fler än så och vi har en obeboelig planet snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Hur skulle det påverka oss om det händer kärnvapenkrig ?, Orkar inte bläddra flertalet sidor, Är vi skyddade ?, Kommer det bli det ? Vad händer ? Jag är jävligt rädd

Påverkan beror på omfattningen, men vi är inte särskilt skyddade. Skulle bomberna börja falla bedöms sannolikt Sverige, av Ryssland, tillhöra Nato.

Huruvida kärnvapen kommer användas kan man endast spekulera i, men min bedömning är att det i dagsläget är mycket osannolikt.
Citera
2022-02-27, 15:44
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Varför har Ukraina (Jewkraina) låtit Azov hålla på och terrorisera rysk civilbefolkning i öst? Tror du Sverige skulle låtit ett gäng kriminella Hollywood nazister och alkisar begå övergrepp på uppdrag av svenska staten?

Zelensky har medborgarskap i Israel också och är således en dubbelagent.

Det är alltså nazist-judar vi har att göra med? Fysjutton! Helt rätt av Putin att slakta Ukraina som nation i så fall
Citera
2022-02-27, 15:44
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Sverige ska då fan inte ge några jävla vapen. KukMaggan!
Jo, det ska vi. Det är dags att sätta stopp för Putin nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in