Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 15:40
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Dom som nekar att Putin kommer att trycka på knappen har ångest nu, det märker man.

Skulle påstå att det är tvärtom, folk är helt hysteriska gällande knapptryckning. Jag nekar och är precis ångestfri.
Citera
2022-02-27, 15:40
Medlem
Packapappaspacks avatar
Sverige ska då fan inte ge några jävla vapen. KukMaggan!
Citera
2022-02-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Hej, vad händer om Ryssland flyger i stängda luftrum? Ex över Sverige, svarar vi militärt på det eller hur fungerar det?
Sverige skulle inte göra någonting eftersom man är så fruktansvärt rädda. Kanske man på sin höjd hade sänt upp några hbtq-certifierade pride-stridsflyg som i regnbågens färger kan eskortera flyget ut ur riket, givetvis när de är färdiga med sitt uppdrag.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Rysk propaganda
Plant based yoga bitch

https://mobile.twitter.com/TulsiGabbard
Citera
Medlem
Attackerar han någon i väst med kärnvapen kommer han vara kung av en grushög sen, och det inser han nog också. Det han kan göra är att använda mindre taktiska laddningar mot Ukraina för att tvinga dom på knä.

Lite ironiskt är ju detta. 1994 var Ukraina den tredje största kärnvapenmakten i världen, med ungefär en tredjedel av den gamla sovjetiska arsenalen. Ryssland, USA och Storbritannien skrev 1994 under Budapestavtalet, där man för all framtid lovade att respektera Ukrainas gränser mot att Ukraina lämnade över sina kärnvapen till Ryssland. Där ser man vad ryska löften är värda.
Citera
Medlem
fearreapers avatar
Hur skulle det påverka oss om det händer kärnvapenkrig ?, Orkar inte bläddra flertalet sidor, Är vi skyddade ?, Kommer det bli det ? Vad händer ? Jag är jävligt rädd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
V på sidan, är det ryskt?
Körde inte dem Z?
Citerar dig igen, eftersom jag hittade en källa till bokstäverna:
Z – från östra gränsen
Z med fyrkant runt – från Krym.
O – trupper grupperade i Vitryssland
V – marininfanteriet, bl a grupperat i Vitryssland norr om Chornobyl
X – Kadyrovs tjetjener
A – specialförband som Spetsnaz mfl, kan se ut som ett upp och nerpåvänt V

Från https://cornucopia.se/2022/02/ukrainska-stader-haller-emot-fortsatt-mycket-harda-strider/
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Ja. Folk verkar inte förstå stundens allvar. Vi har en president som verkar kapabel till att göra det otänkbara.

Ja, på RT skrev nån att nu är vi bra nära rymdskrot allihopa.
Citera
2022-02-27, 15:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du luktar som din avatar visar.

Ohh neeej, vad ledsen jag blir när du skriver så.

Samtidigt förstår jag om du inte uppskattar att jag påpekar att Ryssland ha för vana att ockupera andra länder.
När ryssarna var färdiga med Grozny var hela staden sönderbombad.
https://www.google.com/search?q=grozny+bombed&rlz=1C1CHBD_svSE892SE892&sx srf=APq-WBsVnxmQ507P1jmc9ZIsbSgvda1ZIQ:1645972833169&sourc e=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiDqJ_QjqD2AhXaQvED HWwlBCoQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1163&bih=560&dpr=1.65
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Ja. Folk verkar inte förstå stundens allvar. Vi har en president som verkar kapabel till att göra det otänkbara.

Frågan är väl om militärledningen verkligen skulle utföra en sån order, väl medvetna om de följder det skulle få mot det egna folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxy
Live-tråden på /r/worldnews är absolut bästa källan för nyheter i realtid

Tackar!
Mycket nyttigt info.

Vi kan alla fall vara överens om att när någon hotar öppet men kärnvapen så är det tecken på desperation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det är väl bara för putler att inte använda kärnvapen som alla andra? Varför ska vi knäböja för en krigshetsare?

Putin har 4000 kärnvapen och Sverige 0. Har skall du skydda dig när Ukrainas ledning provocerat fram WW3, har du en egen bunker du kan leva i 5år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in