Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 15:37
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det där såg inte ut som NLAW. Den skulle inte ha träffat i sidan, den skulle ha gått över. Felinställd?

NLAW kan skjutas direkt i sidan på pansar den har två lägen. En för direkt eld och en för guidning over the top.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Ukrainskt plan nedskjutet!!

https://www.instagram.com/p/Cae-wlFru9h/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Tråkigt! Skall vara en SU-25 tydligen. Kyivs spöke flyger ett MIG-29 så det lär inte vara han i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Precis så tror jag att det är. Putler har totalt missbedömt sin egen militära förmåga och omvärldens resoluta svar. Och inte minst det grymma Ukrainska försvaret! All heder till president Zelenskyj och det ukrainska folket!

Om det går som du tror så kommer Zelenskyj och co sitta kvar. Tiden får utvisa om du har rätt eller fel.
Man ska inte tro på allt som matas fram i media.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Ta Pfizers gensprutor från VD:n Israel-Abraham Burla gör ingen frisk människa frivilligt.

Putin dyrkan? Det handlar om undvika ett kärnvapenkrig som dödar oss alla, de galna krigshetsarna i USA bryr sig inte om en atombomb över Stockholm, eller tror du på allvar de skulle göra det?

Du visade precis hur rätt jag hade. Besynnerligt.
Citera
Medlem
Dom som nekar att Putin kommer att trycka på knappen har ångest nu, det märker man.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Vad ska väst göra nu? Detta är kanske det allvarligaste hotet världen stött på. Någonsin.

För att Nato gjort aggressiva uttalanden.

Detta blir bara värre och värre.
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Någon som vet vad det är som ryker i Kyiv? Ser ju ut att ha smällt rejält på streamen (uppe till vänster, omöjligt att missa).

https://youtu.be/iZebYm-nenY

Edit: glömde länken
Det är förmodligen oljedepoerna i Vasily som brinner från igår. Ser bara ut som att det är mitt i Kiev.
Citera
2022-02-27, 15:38
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Känns så mindfuck allt detta. Först gör han årtusendets fail invasion, börjar hota med kärnvapen och redan på fjärde dagen ska det förhandlas?

Blir hela mänskligheten söndertrollade just nu?
Ett inte helt oväntat utspel, ska avskräcka både Ukraina och väst när kriget går så dåligt som det gör. Men att verkligen använda kärnvapen innebär så höga insatser som inte ens Putin kan bortse ifrån.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Och Ryssland styrs av Kina.
https://www.aljazeera.com/news/2022/2/25/chinas-xi-speaks-to-putin-calls-for-negotiation-with-ukraine
Nu efter Kina vill att de ska prata så blir de så.

Det är ju någon sorts omvänd psykologi det här där det kommer få det att se ut som att det är NATO och EU som gått bananas och krigshetsat mot stackars Ryssland som såg sig tvunget att invadera. Tror Putin och Jinping kom överens om att detta skulle bli plan b ifall invasionen och det planerade folkmordet bajsade på sig. Vilket den ju nu gjorde. Så nu försöker de leka peacenicks istället. Allt för att trolla väst.

Jävla sjukt psykologiskt spel det här. Först starta ett jävla megadödshämndutrotningskrig med Ukraina och sedan låtsas som att "nämen vi vill ju bara ha fred" när invasionen sket på sig.

Jag känner mig väldigt gaslightad just nu. Undrar hur de ukrainska flyktingarna tänker just när det hela ändå kan ta slut redan nu liksom.

Det här är ju helt schizo sär för fan.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-27 kl. 15:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Det finns taktiska kärnvapen.

Vad är dessa?
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Ta Pfizers gensprutor från VD:n Israel-Abraham Burla gör ingen frisk människa frivilligt.

Putin dyrkan? Det handlar om undvika ett kärnvapenkrig som dödar oss alla, de galna krigshetsarna i USA bryr sig inte om en atombomb över Stockholm, eller tror du på allvar de skulle göra det?

Det är väl bara för putler att inte använda kärnvapen som alla andra? Varför ska vi knäböja för en krigshetsare?
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytefoam
Irak? Lybien? Syrien? Afghanistan?
2 miljoner mena invandrare till Sverige, tiotals om inte mer till Europa.
Som förstör Sverige och Europa inifrån.
Nato och Usa är änglar förstår jag...
Man kan hålla två saker i huvudet samtidigt och inse att Putin är spårat ut samtidigt som man inte stödjer imperialistiska amerikanska invasioner i MÖ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in