2022-02-27, 14:43
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppahulle01
De oerfarna skickar man in i "svansen", så de får erfarenhet genom att bekämpa det kvarvarande motståndet. Att göra tvärtom är bara att döda sina egna trupper.
Samt att döda den lilla krigsmoral som fanns
Citera
2022-02-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
https://cornucopia.se/ har bra sidor för varje dag i kriget, fullt med länkar till hans källor.

Hur ska ett av världens mest korrupta länder (Ryssland), med en armé som är hopplöst genomkorrupt (den ryska), ledd av en av världens mest korrupta politiker (Vladimir Putin) kunna bekämpa korruptionen i ett mindre korrupt land (Ukraina) genom att försöka invadera det?
Jag undrar om vi återigen ser att väst återigen har överskattat Rysslands förmågor med tanke på vilket fiasko det ser ut att bli. Islamister, nymönstrade gröngölingar och förvirrade sluskar från OMON i en salig röra som inte begriper vad de gör i Ukraina och som inte ens har tillräckligt med mat för dagen. Man blir mållös.
Citera
2022-02-27, 14:46
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Det obehagliga är att för varje dag som går nu, utan ryska framgångar, så ökar risken för att Putin sätter in kärnvapen. Tänker främst då på taktiska kärnvapen i första hand.
Citera
2022-02-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Det obehagliga är att för varje dag som går nu, utan ryska framgångar, så ökar risken för att Putin sätter in kärnvapen. Tänker främst då på taktiska kärnvapen i första hand.
"Rysslands president Vladimir Putin har beordrat militärens förband med kärnvapenkapacitet att höja beredskapen, rapporterar TT och AP.

Det meddelar han vid ett möte med försvarsminister Sergej Sjojgu och ledaren för den ryska militärens generalstab.

Detta motiveras med att Nato uppges ha gjort ”aggressiva uttalanden” riktade mot Ryssland och att väst har belagt landet med tuffa sanktioner.'
Citera
2022-02-27, 14:57
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Rysslands president Vladimir Putin har beordrat militärens förband med kärnvapenkapacitet att höja beredskapen, rapporterar TT och AP.

Det meddelar han vid ett möte med försvarsminister Sergej Sjojgu och ledaren för den ryska militärens generalstab.

Detta motiveras med att Nato uppges ha gjort ”aggressiva uttalanden” riktade mot Ryssland och att väst har belagt landet med tuffa sanktioner.'

Hade jag inte läst, men det visar ju på att mitt resonemang inte är helt åt helvete då.

Synd att man inte tänkte på det när kriget bröt ut, och köpte på sig jodtabletter. Då skulle man ju varit förmögen nu!
Citera
2022-02-27, 15:04
Medlem
Såg ni att Putin även satt in Muslimska fundamentalister från något skitigt jävla Chechnya
https://www.youtube.com/watch?v=wlCU_duwH1k
Citera
2022-02-27, 15:05
Medlem
Har Ukraina bara ägnat sig åt försvar än så länge? Inget flygplan som korsat gränsen och släppt nån liten bomb i Ryssland?
Citera
2022-02-27, 15:07
Medlem
Ukraina har slängt upp en hemsida med ryska soldater som fångats eller stupat. Visa av dom ser ut som ryska bönder.

https://200rf.com/
Citera
2022-02-27, 15:10
Medlem
Alvids avatar
Nu vet jag inte om detta stämmer, men jag såg ett klipp igår där det nämndes att majoriteten av de insatta ryska förbanden som anfaller i riktning mot Kiev kommer ifrån Far Eastern Military District. Dessa är väl de som under Soviet tiden klassades som kategori C förband?
Citera
2022-02-27, 15:16
Medlem
Är det inte möjligt att Putin "fejkar" ett anfall mot Kiev för att enklare kunna ta utbrytarrepublikerna? Jag menar tror Ukraina att han vill åt Kiev (vilket vorre galenskap) så är de tvungna att förflytta sina trupper dit.

För i ärlighetens namn så har det inte varit något mer anfall mot Kiev än lite random skottlossning och bomber. Precis som vilken svensk förort som helst mao.
Citera
2022-02-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Har Ukraina bara ägnat sig åt försvar än så länge? Inget flygplan som korsat gränsen och släppt nån liten bomb i Ryssland?

Det kom någon nyhet att Ukraina skicka in en missil mot någon rysk flygbas.
Citera
2022-02-27, 15:20
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Vågar dom (Putin) verkligen sätta in kärnvapen då konsekvenserna kommer att bli förödande? Dessutom tror jag att ryska folket i så fall får nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in