Citat:
Du behöver faktiskt inte tro på någon. Utan bara vara upplyst och förstå båda sidornas perspektiv.
Eller också kan du komma på din egen idé om vad du vill tro.
Min egen syn på det här är att:.. Jag har högt förtroende för kristna, konservativa och anti-globalistiska Ryssland. Jag vet att Lavrov/Shoigu/Putin trojkan är de mest erfarna och kompetenta politikerna på världsarenan idag - möjligen med undantag för någon doldis i Kina som inte jag känner till.
Men Ryssland har gett sig in i det här med vad de anser vara en vattentät plan, formulerad av extremt vassa personer med oslagbar expertis inom sina respektive områden.
Jag är beredd att ge dem ca 2 veckor att avsluta den här operationen i Ukraina och skapa något slags stabilt och tryggt läge där en uppbyggnadsfas kan startas.
Gör de det så är jag bakom dem. Blir det här uttraget eller blodigt så kommer jag att vända mig emot kriget.
Det är MIN uppfattning baserat på att jag känner till Ukraina väl och pratar någolunda skaplig ryska så jag kan följa rysk media till viss mån - med RT, BBC och Daily Mail som komplement.
Utifrån din situation - bestäm hur du ser på det här när du har tagit till dig lite info från bägge håll. Jag förstår att det kan vara svårt att läsa på främmande språk - men då rekommenderar jag SwebbTV som försöker belysa bägge perspektiven i alla fall litegrann!