Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 12:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Försök inte slingra dig pga ett typo när jag skriver från mobilen. Du kommer med lögner och propaganda i varje inlägg.
Jag slingrar mig inte. Men det blir lite styltigt eftersom det är väldigt svårt att föra någon som helst konversation med de ryssar som sitter här och chattar under falsk flagg. En ryss skrev till mig igår att han hade gjort lumpen i den svenska armén och kört bandvagn med spakar. När jag påtalade att bandvagnar i den svenska armén inte har spakar utan ratt, så försvann han. Hur fan ska man kunna föra samtal under sådana omständigheter?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej, det är ryssar som slaktar ukrainare, de har ett eget val, att de väljer att sätta en kula eller raket i ett dagis är inte enbart Putins ansvar.

Viktigt att "ALLA OLIKA" ryssar och deras kommande generationer förstår konsekvenserna av sina val, såväl som ickeval.

Att det finns idiotiska ryssar, utan tvekan. Men alla är inte sådana. Det är min poäng.

Ryska soldater verkar vara sådär motiverade att rycka fram Ukraina, många soldater undrar nog vad de gör där. Invaderat en granne, ett kristet ortodoxt land.

Ryssar demonstrerar mot Putin och kriget, och förs bort av poliser. Ryssland är inte ett fritt land, och det är Putin ansvarig för. Ukrainas kamp är mot en aggression och invasion. Hela världen ser denna kamp.
Citera
Medlem
Ukraina kan bara tacka ryssarna för alla fordon de lämnar i gott skick
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Planet kommer att eskorteras av stridsflygplan till närmaste landningsbana. I en 737:a är piloterna inte så kaxiga med ett stridsflygplan 2 meter ifrån vardera vingspetsen.

Sen är det fråga om man ens kan hålla så många 737or i luften, eftersom USA bojkottat Ryssland från alla reservdelar till USAtillverkade plan.
Citera
2022-02-27, 12:11
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Hur är det relevant för någonting? Om någon i Ukraina lyfter idén att gå med i NATO så är det alltså rimligt att Ryssland invaderar och mördar Ukrainska kvinnor och barn?
Om Ryssland vill köpa varor från Pakistan, ska Sverige då invadera Ryssland och mörda ryska kvinnor och barn?

Dit svar till mig följer ju inte upp er föregående diskussion någonstans. Pajas
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Ja, Putin bör avrättas och alla som är på hans sida bör avrättas med.

Men vanliga folket som neutrala eller emot Putin tror jag ingen har något emot.

Majoriteten av ryssar står bakom Putin. Alltså bör därmed 2/3 av landet mördas. För övrigt finns ingen rasism mot ryssar.

Godnatt.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Norge försvarade sig inte? Norska kustbatterier sänkte kryssaren Blücher. Med hjälp av de allierade höll man ut i månader.

Kryssaren Blücher får ses som ett olycksfall i arbetet. Narvik återtogs av Franska och Brittiska elitstyrkor, stödda av några norska ”hemvärnsmän”.
Citera
Medlem
Aeonas avatar
Från Telegram av en ukrainare som uppger sig vara frivillig lastbilschaffis. Verkar inte vara några problem att få in vapen till Kiev:

Citat:
Dont worry we are recieving stupid amounts of weapons , modern weapons, probably enough for WW3. More coming in from US but also from EU. Also huge stocks of equipment, medical and fuel. This will be my 3 trip to the city in 2 days. Not slept for a while!
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Du menar slåss för frihet för att vara förslavade under EU precis som Ungern och Polen som måste kriga mot deras kulturella agenda? Folkutbyte, avveckla nationalstaten och ha Ursula fittan som gudavbildning?

Ukraina är världens mest korrupta land där USA installerade en marionett-regim 2014. Om då är så demokratiska och fina, varför för de an anti-rysk agenda och förbjuder det ryska språket? Det säger det mesta om den "demokrati" du talar om.

Och varför kan den djävla juntan i Kiev inte bara skriva på garantiavtal att de aldrig kommer gå med i NATO? Då löser de sitt problem med Ryssland och de kan vända sig mot EU. Uppenbarligen vill de utgöra ett militärt hot mot Ryssland så de får tåla konsekvenserna nu.
Polen och Ungern är fria att gå ur EU när som helst. Varför gör de inte det?
Kommer de göra det tror du?

Det polska och ungerska folket gillar EU och det är de som är viktiga.
Polen och Ungerns ledning vet ju såklart att EU är det bästa som hänt deras länder men de vill gärna ta åt sig äran.

Mvh
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ukraina kan bara tacka ryssarna för alla fordon de lämnar i gott skick
Funderade faktiskt på det. Målar dom inte över "Z" med grönt eller ukrainsk flagg och använder dom istället?
Citera
2022-02-27, 12:12
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Bestämma själva över vad? Dom bestämmer ingenting. Det är USA som kapat rodret helt och styr från Kiev. De använder Ukraina som en gisslan mot ryssland.

Slåss för frihet genom att förbjuda ryska när 40% av folket i Ukraina är rysktalande? Är det demokrati?

Dom brände ihjäl 40 ryssar i Odessa 2014 direkt när de fick sin "demokratisk" regering installerad av USA. Deras frihet handlar mer om friheten att mörda ryssar helvilt och bedriva fullkomlig anti-rysk agenda och slutligen gå med i NATO.

Hur mycket du än vrider och vänder på det så har Ukrainas ivrighet att gå med i NATO och vägra fredsavtal med Ryssland gett Putin fullkomlig legitimitet att i förebyggande syfte försvara Rysslands intressen. Det är ingen ockupation just nu utan en operation som går ut på att krossa nazisterna i Keiv samt demilitarisera Ukraina från alla vapen de fått från NATO länderna.

Ryssland har aldrig ockuperat något land sedan Sovjet föll. Däremot har USA ockuperat Kosovo, Irak och Afghanistan.
Ryssarna kan flytta tillbaka till Ryssland.
Det är som att jag och ett gäng flyttar till Mallorca och säger att nu är Mallorca Sverige
Citera
2022-02-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här:

OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine (SMM) Daily Report 43/2022 issued on 24 February 2022

https://www.osce.org/special-monitoring-mission-to-ukraine/512980

Det finns mer att hitta här:

https://www.osce.org/press-releases

2014: https://reliefweb.int/sites/reliefweb.int/files/resources/Ukraine%20Situation%20Report%20-%20final.pdf
Och allt för att barnamördare V.Puttin invaderade området 2014, men det gick visst inte riktigt som planerat heller den gången. Stinkpaddan Puttler är ansvarig eftersom han invaderade. Hade han hållit sina trupper hemma kunde Donbas levt i välmående och demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in