Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 12:07
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Du kan själv gå igenom denna tråd och själv se hur många som tyckt att ryssar, alla ryssar bör dö som straff för detta krig.

Ja, Putin bör avrättas och alla som är på hans sida bör avrättas med.

Men vanliga folket som neutrala eller emot Putin tror jag ingen har något emot.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ganska bra analys.

Motivationen är en avgörande skillnad mellan den ryska och ukrainska armén, enligt Dixelius.

– Ryssland har inte slagits utomlands med marktrupper särskilt mycket. De är utbildade men har inte mött den här typen av motstånd. Ukraina har en äldre utrustning, men är mer stridsvana då man slagits nere i det östra hörnet. Sedan är man extremt mycket mer motiverade. Och de kan terrängen bättre.

Försök igen.

Ukraina har en väldigt modern utrustning, mycket inköpt de senaste 10-5 åren medan Ryssland har mycket från 60-talet.

Däremot har Ryssland så mycket mer av allt.

Däremot har du rätt i att Ryssland inte slåss för något medan Ukraina slåss för sitt land, det blir en jäkla skillnad när du inte har en politisk officer som skjuter dig i ryggen om du ger upp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Dom ryska soldaterna verkar tro dom är på något träningsläger. Har verkligen kreml informerat styrkorna så pass dåligt ?

Det är sannolikt.

1. Trots allt är soldaterna människor.
Ryssar lär ha en del inre tvivel och låg moral. På individuell nivå

Det verkar plockats fjuniga värnplikter.

De har ju suttit och supit i skogarna hela vintern också.

2. Därav har Putin plockat in mängder av folk som är plockade från Sibiren. Andra sidan helt enkelt för att dom inte ska ha kopplingar/vänskapsband

3. En smart teknik är såklart att dom även utöver propaganda, helt enkelt lurar in dom att det är en övning.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Vad ska Putlerjugend göra nu när t.o.m Porochenko tagit värvning för att döda ryssen?

https://old.reddit.com/r/interestingasfuck/comments/t259s5/former_ukrainian_president_poroshenko_has_grabbed/
Citera
2022-02-27, 12:08
Medlem
Sverige kan såklart inte ta egna beslut utan är en pjäs i spelet. Bara för andra länder beslutar om att stänga luftrummet så ska dverige haka på. Är detta verkligen stödet de visar till ukraina? Sanktioner och stänga luftrummet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Ja, Putin bör avrättas och alla som är på hans sida bör avrättas med.

Men vanliga folket som neutrala eller emot Putin tror jag ingen har något emot.
Jag står på hans sida. Var kan jag ställa mig i kö för att avrättas?
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Du menar slåss för frihet för att vara förslavade under EU precis som Ungern och Polen som måste kriga mot deras kulturella agenda? Folkutbyte, avveckla nationalstaten och ha Ursula fittan som gudavbildning?

Ukraina är världens mest korrupta land där USA installerade en marionett-regim 2014. Om då är så demokratiska och fina, varför för de an anti-rysk agenda och förbjuder det ryska språket? Det säger det mesta om den "demokrati" du talar om.

Och varför kan den djävla juntan i Kiev inte bara skriva på garantiavtal att de aldrig kommer gå med i NATO? Då löser de sitt problem med Ryssland och de kan vända sig mot EU. Uppenbarligen vill de utgöra ett militärt hot mot Ryssland så de får tåla konsekvenserna nu.

Precis, äntligen någon som förstår vad det handlar om. Önskar att fler kunde vakna upp och se vad som verkligen händer. Tyvärr är propagandan i väst väldigt stark och många dras med i den. Var samma sak med BLM, innan man började förstå vilken korrupt organisation det var. Allt som låter bra på papper är inte det.
Citera
2022-02-27, 12:09
Medlem
AttansNedranss avatar
Oavsett om ryssarna vinner kriget kommer det aldrig bli fred i Ukraina förrän sista ryska soldaten är ute ur landet. Ukrainarna kommer aldrig sluta med motståndet mot invadörerna, och världen kommer att hjälpa dem
Citera
2022-02-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Den finansiella kärnvapnet att stänga av Ryssland frå Swift kommer att slå hårt mot både Moskvabörsen och rubeln när marknaderna öppnar på måndag. Hur ska Putin slingra sig ur detta utan att hota med kärnvapen?

Allt det här fanns med i kalkylen innan de tog beslutet att satsa allt på ett kort. Det visste vad konsekvenserna var, men ansåg det vara värt priset. Stoppa NATO och Ukraina nu innan det är för sent.
Citera
2022-02-27, 12:10
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jag står på hans sida. Var kan jag ställa mig i kö för att avrättas?

Jag med! Var ska jag infinna mig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Putler börjar bli desperat.

Ungefär som att be protestanter och katoliker i Belfast att joina kriget mot talibanerna i Afghanistan ;D
Citera
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
De slåss för att få bestämma själva, Ukrainare slåss för att få bestämma sin egna framtid.

Ja Ukraina har korruption, men Ryssland är mer korrupt än Ukraina.

https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

Och ja Ukraina är mer demokratiskt än Ryssland. Inte ett perfekt land alls, men med mer frihet än Putins Ryssland som nu invaderat Ukraina.

Bestämma själva över vad? Dom bestämmer ingenting. Det är USA som kapat rodret helt och styr från Kiev. De använder Ukraina som en gisslan mot ryssland.

Slåss för frihet genom att förbjuda ryska när 40% av folket i Ukraina är rysktalande? Är det demokrati?

Dom brände ihjäl 40 ryssar i Odessa 2014 direkt när de fick sin "demokratisk" regering installerad av USA. Deras frihet handlar mer om friheten att mörda ryssar helvilt och bedriva fullkomlig anti-rysk agenda och slutligen gå med i NATO.

Hur mycket du än vrider och vänder på det så har Ukrainas ivrighet att gå med i NATO och vägra fredsavtal med Ryssland gett Putin fullkomlig legitimitet att i förebyggande syfte försvara Rysslands intressen. Det är ingen ockupation just nu utan en operation som går ut på att krossa nazisterna i Keiv samt demilitarisera Ukraina från alla vapen de fått från NATO länderna.

Ryssland har aldrig ockuperat något land sedan Sovjet föll. Däremot har USA ockuperat Kosovo, Irak och Afghanistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in