Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 11:28
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Ok. Skulle gärna se att andra länder i Östeuropa går in och ockuperar Vitryssland.

Man kanske skulle föredra att motståndsrörelsen i Vitryssland tog saken i sina egna händer. Så skapas nämligen så småningom demokratiska länder ur totalitära.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Så var det inte tidigare. Ryssarna har lyckats göra sig till paria alldeles på egen hand genom att invadera sitt grannland och mörda barn.

Man undrar om ni glömmer medvetet eller om ni är dementa eller om ni tror på era egna lögner.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
USA önskade göra Ukraina till en NATO bas.

Att gå med i nato är frivilligt. Man kan inte tvinga ett land till att gå med i nato. Att gå med i nato är bra: inga natoländer riskerar att råka ut för en invassion av ryssland, därför får Estland m.fl. vara ifred.

Det är självklart att omvärlden önskar att Ukraina går med i nato då vi inte vill se en rysk expansion av ett fritt och demokratiskt land.

Citat:
Att också svenskar, norrmän och andra förstår den ryska reaktionen på detta är inte alls konstigt.

Invasinoen har ingenting med nato att göra. Det är mycket enkelt: putler har fått en stroke och försöker nu realisera sin dröm om att återupprätta USSR.
Citera
2022-02-27, 11:29
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Hur fan fick du den artikeln till att dom har intagit Charkiv?
Känns det förresten jobbigt att era allah akbar soldater har sprängts åt helvete?

Du vet väl att Allah akbar slåss på båda sidorna? Ena stödjer Putin och andra är emot Putin! Kolla upp dudayev battalionen som åkt till Ukraina för att kämpa mot Putin....
Citera
2022-02-27, 11:29
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Rasismen mot ryssar och slaver i Sverige är inte ett nytt fenomen. Den intensifieras bara under krigstider. Den har funnits i Sverige minst sedan WW2.

Inte bland människor som har passerat grundskolan med godkända betyg.
Citera
2022-02-27, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har inga fakta men jag antar att man skjuter ner det som flyger då det får anses vara en aggressiv handling att flyga i ett stängt luftrum

Det lär vi nog få reda på tids nog tror jag, tveksam till att det skulle efterföljas faktiskt och det ska nog mycket till om civila flygplan skulle skjutas ner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du kanske skulle kolla lite mer av min posthistorik om du är osäker på vilket land jag stödjer.

Jag blir jätteledsen om främlingar känner sig ovälkomna här. Verkligen.

Det beror på hur MÅNGA främlingar som kommer. Jag blir som svensk ledsen när det kommer för många främlingar eftersom problem uppstår. Man kan endast integrera ett visst antal åt gången.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är väl inte så konstigt att Flashback samlar Sveriges alla experter på allt från vaccin till ryska militärstrategier.
Jag frågar mig om det inte hade varit bättre att Putler bett någon från Flashback planera invasionen av Ukraina med tanke på hur det artat sig hittills......
Citera
2022-02-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
De kommer få ett helvete. De trodde att de skulle bli välkomnade eftersom Putin sa det. Istället kommer 10.000-tals Ukrainare stå kämpa emot. Kommer bli en chock för de ryska pojkarna.

Du har fel, Kharkiv ligger i det pro-ryska bältet av landet. I de delarna kommer det bli relativt enkelt att segra. Bekräftar återigen grunden till konflikten och att landet borde delas i två distinkta delar; för och emot Ryssland.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
De äckliga krigsförbrytande muslimerna gick det ju sådär för.... Hann knappt delta i strid innan de utplånades:

Ukraine wipes out barbaric Chechen forces sent to assassinate president Zelensky
https://www.ibtimes.co.in/ukraine-wipes-out-barbaric-chechen-forces-sent-assassinate-president-zelensky-846117

Ja att det handlade Kadyrovs ökända anhang får ju ses som alldeles särskilt
lyckat.
Citera
Medlem
iDiot5s avatar
Kommer en del uppgifter om långa köer till bankomater i Moskva och att cash är slut i i en del bankomater. Folk är rädda att sanktionerna slår till på måndag.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Yes! Ryska specialstyrkor har intagit Charkiv!

https://sverigesradio.se/artikel/ryska-trupper-angriper-charkiv
Enligt denna sajt ska ett anfall ha gjorts i morse men slagits tillbaka av Ukrainska styrkor. Ser ju även ut som man idag från Ukrainskt håll gör motattacker på de ryska styrkorna som går in mot huvudstaden från Vitryssland.
https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in