Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
I vilka länder i Europa?

Östeuropa just nu.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
För övrigt noterar jag att mängden experter på ryska militärfordon, utrustning och taktik aldrig varit så många som just nu.
Är väl inte så konstigt att Flashback samlar Sveriges alla experter på allt från vaccin till ryska militärstrategier.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Sveriges EU-minister vill stänga svenskt luftrum för ryska plan så snabbt som möjligt enligt SR.
Citera
2022-02-27, 11:23
Medlem
Ryssarna har snart en landbrygga som sträcker sig mellan Krim-Mariupol-Donbass-Charkiv.

Grundtipset är att kriget avslutas när alla de östra delarna fallit, om inte Ryssland är beredda att använda artilleri mot civilbefolkningen i Kiev för att ta staden.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ryssvänner en sak. Men varför alla ryssar? Du beter dig som vilket primitivt as som helst som blodtörstigt vill döda alla människor som tillhör en viss nationalitet bara för att dess stat beter sig som kräk.

Va? Jag skrev kartlägga. Läste du något annat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Nä det måste de inte.
Hittills så har inte en bråkdel av krigsmakten varit inblandad. Kriget har pågått i ett par dagar. Ryssland kommer dessvärre att vinna.

Putin kommer att förlora en massa andra saker men kriget kommer så småningom att vinnas och en pajasregering kommer att installeras.

Jag hoppas innerligt att jag har fel och att Putin kommer att ligga med sig själv med verkar inte sannolikt.

TRor du verklige på vad du säger? I själva verket kan det ta månader eller till och med år innan Kiev erövrats. Detta därför att strid i stad måste ske genom att erövra hus efter hus, vilket är kostsamt i människoliv. De ukrainska stridskrafterna kommer att framgångsrikt bekämpa kolonner med leveranser till de ryska trupperna.
Sammantaget kommer den ryska armën lida sådana förluster att den demoraliseras och förlorar sin kvalitet, vilket kommer att kanske bli droppen som leder till Putins fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Östeuropa just nu.

Ok. Skulle gärna se att andra länder i Östeuropa går in och ockuperar Vitryssland.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Inte ens under WW2 när Ryssland blev invaderat flydde Stalin till Uralbergen. Vilken skillnad i manlighet på de båda psykopaterna.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
I Europa har börjats jakt på ryss- och belarusregade lastbilar på Truckstopp. De skadas och saboteras. Speciellt om de har ngn typ av ryska propagandamärken vindrutan. Fan! Man har lust att besöka några liknande platser i närheten.

Oj det är nästan som sabotage-uppdrag av en motståndsrörelse. Jag antar att det är jobbigt att vara ryss nu om man befinner sig i ett land som stödjer Ukraina.
Citera
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tycker du att Sveriges medlemskap i Nato är det viktiga nu? Varför svarade inte på min fråga.

Jag tycker det är väldigt lätt att förstå att Ryssland känner sig hotat, när land efter land ansluter sig till Nato och Ukraina stod på tur. Alla fattar det, men låtsas att det är irrelevant.
Det var det Ryssland insåg i förhandlingarna, Lavrov sa att de pratade för döva öron.

Då blir förstås konflikten värre. Rysslands agerande är fullt begripligt.
Stod Ukraina på tur, källa på det? Dom gånger Ukraina har närmat sig Nato är på grund av Rysslands agerande, folkviljan i Ukraina att gå med i Nato har alltid varit låg men med en labil diktator som granne så är det inte konstigt att man vill ingå i en försvarsallians.
Men det är Ryssland som tvingar dom att närma sig Nato.
Jag själv har alltid varit emot att Sverige skall gå med i Nato, men efter Rysslands agerande senaste veckan så har jag börjat ändra mig och jag är inte ensam om det och andra länder har nog också börjat tänka i andra banor.
Så Rysslands agerande är bara kontraproduktivt.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Det som jag lyser mest när jag ser olika klipp är hur mycket de ser varandra som bröder. Känns inte som att ryssen själv vill slåss. När de åker omkring verkar de inte direkt heller ha bråttom utan stannar för att släppa över gångtrafikanter. Vilket skapar luckor i formationerna men ingen verkar bry sig nämnvärt om det. En sak är klar. De har misslyckats TOTALT med att motivera soldaterna. En otrolig missbedömning. Helt otroligt egentligen.
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
I Europa har börjats jakt på ryss- och belarusregade lastbilar på Truckstopp. De skadas och saboteras. Speciellt om de har ngn typ av ryska propagandamärken vindrutan. Fan! Man har lust att besöka några liknande platser i närheten.

Ställ dig vid närmsta färjeläger. Chaufförerna brukar sova ruset av sig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in