2022-02-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Ja, snart kommer vi väl inte kunna köpa iptv längre.

Det är nog inga problem. Det hittas alltid sätt för den som vill. Dock kommer det bli krångligare och krångligare för massan misstänker jag. Så till slut är vi tillbaks till när de som kunde sina saker kunde få allt "gratis" Men försvinner tror jag inte det gör.
Citera
2022-02-25, 10:28
Medlem
MIBRs avatar
Hej!

Har n1, och ska snart flytta.. kommer behöva byta internetleverantör till tele2 eller telenor, är det problem med några av dom och iptv? Har telia just nu och de har funkat bra.
Citera
2022-02-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Hej!

Har n1, och ska snart flytta.. kommer behöva byta internetleverantör till tele2 eller telenor, är det problem med några av dom och iptv? Har telia just nu och de har funkat bra.

Har några arbetskompisar som kör den kombinationen utan problem.

Kan ju dock skilja var i landet man bor.

Du kan bara välja någon av dom på nya stället?
Citera
2022-02-25, 15:09
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har några arbetskompisar som kör den kombinationen utan problem.

Kan ju dock skilja var i landet man bor.

Du kan bara välja någon av dom på nya stället?

Japp, tyvärr men då verkar de inte vara några problem med att de är bannade eller liknande iallafall.
Citera
2022-02-25, 20:37
Medlem
Tack!

Har dock ingen bitcoin wallet.😬
Citera
2022-02-26, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders GP
Tack!

Har dock ingen bitcoin wallet.😬

https://atomicwallet.io/
Citera
2022-02-27, 10:12
Medlem
Är en dedikerad iptv box (typ formuler) alltid att föredra? Även om man har en appletv?
Citera
2022-02-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raschen87
Är en dedikerad iptv box (typ formuler) alltid att föredra? Även om man har en appletv?

Köp appen iPlaytv först till din Apple TV och utvärdera den.

Behöver du inte inspelningsfunktion så klarar du dig bra med den.
Citera
2022-02-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raschen87
Har aldrig haft en Apple -tv. Jämfört med apparna på min LG från 2017 är Formuler helt överlägsen.
Apparna funkar ok om man ber leverantören rensa i listan så den får mindre att läsa in och inte har några högre krav än att bara kolla tv.
Olika appar har haft olika problem som tex undertexter som listas men man ser inte vilket språk det är, man får bläddra igenom tills svenska visas. Den del appar kraschar om man bläddrar för snabbt i kanal listan osv...
Formuler med MOL2 är en helt annan upplevelse, snyggt gränssnitt och blixtsnabb, ungefär som en bra box från de vanliga tv-leverantörerna...
Men det är väl bara att testa olika och se vad som funkar.
Citera
2022-02-27, 16:59
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
Har aldrig haft en Apple -tv. Jämfört med apparna på min LG från 2017 är Formuler helt överlägsen.
Apparna funkar ok om man ber leverantören rensa i listan så den får mindre att läsa in och inte har några högre krav än att bara kolla tv.
Olika appar har haft olika problem som tex undertexter som listas men man ser inte vilket språk det är, man får bläddra igenom tills svenska visas. Den del appar kraschar om man bläddrar för snabbt i kanal listan osv...
Formuler med MOL2 är en helt annan upplevelse, snyggt gränssnitt och blixtsnabb, ungefär som en bra box från de vanliga tv-leverantörerna...
Men det är väl bara att testa olika och se vad som funkar.

Med Tivimate behöver man inte be leverantören göra något. I den appen kan du själv ta bort grupper/länder, och sortera dom i vilken ordning du vill. Direkt i appen alltså.
Citera
2022-02-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Med Tivimate behöver man inte be leverantören göra något. I den appen kan du själv ta bort grupper/länder, och sortera dom i vilken ordning du vill. Direkt i appen alltså.
Har aldrig haft tivimate. Men vissa appar kan göra det vet jag. Men är det verkligen så att appen då bara laddar ner det du valt? Jag tror nästan den laddar ner allt och sen visar dig det du valt? Isf hjälper det ju inte med själva filstorleken och belastningen på hårdvaran?

Vore dock kanon om det du säger är fallet, då kan man enkelt välja och också ändra i listorna utan att behöva kontakta leverantören varje gång...
Citera
2022-02-27, 20:20
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll2
Har aldrig haft tivimate. Men vissa appar kan göra det vet jag. Men är det verkligen så att appen då bara laddar ner det du valt? Jag tror nästan den laddar ner allt och sen visar dig det du valt? Isf hjälper det ju inte med själva filstorleken och belastningen på hårdvaran?

Vore dock kanon om det du säger är fallet, då kan man enkelt välja och också ändra i listorna utan att behöva kontakta leverantören varje gång...

Gick iallafall betydligt snabbare att starta appen efter att jag rensat massa länder från listan. Nu hoppar den igång på typ 3-4 sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in