2022-02-27, 10:11
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Samma typ av källa som uppgett 0st döda ryssar
Seriöst, du är väldigt fel ute med vilka källor du följer. Det finns videobevis på att Ukraina strider stenhårt och absolut inte ger upp.

Det ingår inte i hans uppdrag att bry sig om sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Samma typ av källa som uppgett 0st döda ryssar
Seriöst, du är väldigt fel ute med vilka källor du följer. Det finns videobevis på att Ukraina strider stenhårt och absolut inte ger upp.

Han länkade satirsidan theonion igår som seriös information. Säger väl en del.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q.Andersson
Trots alla troll i den här tråden försöker jag bara läsa utan att kommentera, men nu känner jag mig tvingad att skriva något:

Kan vi snälla sluta använda begreppet ”fredsbevarande” i den här tråden?
Det är fan helt jävla omöjligt att vara fredsbevarande genom att starta ett krig och invandera ett land. Det säger sig självt, vilken fred bevarar man genom att eskalera en konflikt?

MÖJLIGTVIS om det ändå är någon putinist här som på fullaste allvar tror att det är fred Putin är ute efter, så får man kalla hans invasion för fredsFRAMTVINGANDE.

Men om det är fred mellan Ukraina och utbrytarrepublikerna Putin är ute efter så visar han det på ett jävligt märkligt sätt. Då borde han gått in med sina styrkor mellan områdena och upprättat en DMZ istället för att eskalera konflikten.

Såg du inte videon med Vladimir Putin? han sade uttryckligen att han skall utföra en "speciell fredsbevarande militär operation" vidare har han sagt att det ukrainska folket skall befrias från det nedknarkade Neo-nazi styret i Kiev.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Igår såg jag flera inlägg här att ryssarna har luftherravälde, men det stämmer absolut inte.
Brittiska underrättelser har repeterat flera gånger att Ukraina har luftherraväldet. Över hela Ukraina!

Brittiska underrättelser? jo jag tackar jag, vilken tilltro skall man sätta till dom. Faktum är att Ryssland har haft totalt luftherravälde från första dagen av kriget.
Citera
2022-02-27, 10:12
Medlem
fluff995s avatar
Fråga för er som har lite koll på militära grejer:

Om Sverige rent hypotetiskt skulle vilja skicka militärt materiel till Ukraina, alltså skjutvapen, bomber, tanks och liknande - vilken sorts, och hyr mycket, material kan vi avvara utan att det samtidigt äventyrar vår egen försvarsförmåga?
Senast redigerad av fluff995 2022-02-27 kl. 10:15.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det ingår inte i hans uppdrag att bry sig om sånt.
Det är sanslöst hur dåligt skolade dem är Kamrat Putins vänner i tråden, bemöter man dem med fakta klarar dem inte av med sanningen pga den indoktrinering dem haft i propaganda skolan!
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Rent skitsnack och vinklat känsloargument och det vet du ju såklart om.

Det är ju sant, tänk efter!
Citera
2022-02-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Ryssland är egentligen en diktatur som låtsas vara demokratiskt. De raderar folk som klagar på regimen precis som de gör i muslimska länder/kina m.m. Hårda tag där.

Ja så klart, jag skulle bara kolla om ryssvurmarna här inne skulle kommentera. Jag tror inte dom förstår vad det är dom stödjer.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Det finns ingen anledning att hata ryssar i gemen. De flesta ryssar är mot kriget.

Helt efterblivet att hata så som du gör.
Har jag skrivit att jag hatar ryssar? Jag skrev att jag hyser hatkänslor mot Ryssland och för den delen även de ryssar som propagerar för kriget. De skördar vad de sår helt enkelt. Gör dina handhjärtan du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Det är du som är pucko. Det finns krigsregler att följa. Ryssland kan bomba sönder hela kiev nu om man velat.

Om ryssarna följer krigsreglerna hur kommer det sig då att de påträffas med ukrainska uniformer?
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Ja dom fredsbevarande styrkorna stäppat upp och nu letar dom till och med efter "nassar" på bankerna.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t2jy1w/russian_soldiers_stopped_to_rob_a_bank_in_the/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Haha! De tar bara tillbaka "naziguldet".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Brittiska underrättelser? jo jag tackar jag, vilken tilltro skall man sätta till dom. Faktum är att Ryssland har haft totalt luftherravälde från första dagen av kriget.

Möjligen, men varför är det så mycket nyheter om att ryska styrkor blivit slaktade?
Ser inga nyheter om stor rysk succé men massor om hur de förlorar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in