Citat:
Ursprungligen postat av
KnullaBella
Håller med.
Vad 17 är det som händer?
Ryssarna håller tillbaka? De skulle kunna mosa Ukraina fort.
Är det soldaterna och frontbefälen som inte vill angripa sina bröder?
Har Putin och hans närmaste män totalt tappat verkligheten? Såg ni när chefen för Fsb/(Kgb) blev pressad av Putin att säga att han stödde invasionen? Jag tyckte det var väldigt tydligt att han INTE stödde detta, men vågade inte säga nej till Putin.
En av de mäktigaste i Ryssland blir pressad av Putin.. Paralellerna till Stalin's paranoida skräckstyre är mer än tydliga.
Jag skulle tro att många ryska höjdare tycker att detta är högt spel, och de har ju rätt. Lyckas Putin skaffa sig några som helst fördelar tack vare kriget tror jag att det stärker hans position (ytterligare) gentemot andra högt uppsatta ryssar, vilket kanske inte är superbra. Vi har ju sett sådant genom historien efter tidiga "genidrag", varpå insatsen höjs i nästa led osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rasande-Rose
Stillestånd kallas det.
Verkar inte hända i stort något nu, Ryssland ockuperar några utkanter av Ukraina och korridoren Tjernobyl-Kiev. Förmodligen så förhandlas det väl alternativt att Ryssland blockerat Kiev och hoppas på att på så sätt tvinga fram förhandlingar. Har ju i det stora hela gått väldigt lugnt till jämfört med Putins tidigare krig.
Det lutar faktiskt åt att ryssarna kan ha gått på halvfart åtminstone på marken. Lyckas de uppnå sina verkliga mål ändå är det ju, eh, smart.