2022-02-27, 09:25
Medlem
intressant tråd - mycket är skumt med detta "krig" - visst är det fel att invadera eller som ryssen säger utföra en militär operation utanför sina egna gränser - dock har detta blivit norm främst av västmakterna sen lång tid tillbaka.

Det "krig" som nu förs på nätet är ensidigt - de goda mot de onda, lite väl stor slagsida för att ens vara intressant. I Sverige överbjuder olika partier vem som är mest pro-ukraina och vem som kan hata ryssarna intensivast, alla springer på samma boll.

Jag tror att pkt1 tillsammans med pkt 4 ligger logiskt främst i sannolikhet, ryssen har hittills inte velat mala sönder stadsbebyggelse som skulle kräva massa civila offer, detta kan ändras på om motstånd hårdnar. Så klart skall Ukraina försvara sig, men blir övermakten för stor borde inte ledaren likt Hitler föredra ett folks ödeläggelse utan föredra att själva gå under istället för folket. Z är en fd ståupp komiker, en populist som drar beprövade enkla poäng, detta kryddat med känsliga videoklipp vinner skärmbildspoäng, knappast skonar dess befolkning om ryssen surnar till.

Ryssen skulle om man ville radera ut Ukraina (o några andra länder oxå) från kartan, men det är inte dess mål.
Citera
2022-02-27, 09:28
Medlem
Der_Richters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
intressant tråd - mycket är skumt med detta "krig" - visst är det fel att invadera eller som ryssen säger utföra en militär operation utanför sina egna gränser - dock har detta blivit norm främst av västmakterna sen lång tid tillbaka.

Det "krig" som nu förs på nätet är ensidigt - de goda mot de onda, lite väl stor slagsida för att ens vara intressant. I Sverige överbjuder olika partier vem som är mest pro-ukraina och vem som kan hata ryssarna intensivast, alla springer på samma boll.

Jag tror att pkt1 tillsammans med pkt 4 ligger logiskt främst i sannolikhet, ryssen har hittills inte velat mala sönder stadsbebyggelse som skulle kräva massa civila offer, detta kan ändras på om motstånd hårdnar. Så klart skall Ukraina försvara sig, men blir övermakten för stor borde inte ledaren likt Hitler föredra ett folks ödeläggelse utan föredra att själva gå under istället för folket. Z är en fd ståupp komiker, en populist som drar beprövade enkla poäng, detta kryddat med känsliga videoklipp vinner skärmbildspoäng, knappast skonar dess befolkning om ryssen surnar till.

Ryssen skulle om man ville radera ut Ukraina (o några andra länder oxå) från kartan, men det är inte dess mål.

Nej. De kan inte radera någon från kartan. Ryssland är ett jävla skämt med en korrupt och nu sinnessjuk dvärg vid rodret. De kan inte uträtta ett jävla piss
Citera
2022-02-27, 09:28
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Jag tror inte det är en Ukrainsk konspiration eller false flag-operation heller, som syftar till börskrasch eller nåt.

Jag har lyssnat på hela Putin-talet (30 min) och kontentan är "Jag är trött på USAs skit, att dom saboterar land efter land, och nu försöker sabotera Ukraina också för att jävlas med oss ryssar. Jag ska därför lösa det här nu och spränga bort den som försöker lägga sig i".

Han säger inte uttryckligen att han ska invadera Kiev men han bjuder också på en permanent lösning av problemet, vilket ger sken av att det är en större operation än att kasta några granater över gränsen och åka hem sen.

Så, vad hände egentligen? Var han berusad när han beordrade invasion men nyktrade till dagen efter, och nu sitter dom på krismöte där och vet inte hur dom ska ta sig ur detta?

Eller har han mött så stort internt motstånd att dom inte kommer vidare i hela projektet, därav tystnad från Ryssland, från kanonerna, från media...?

Kna du länka till talet? Textat då jag inte talar ryska. Tack
Citera
2022-02-27, 09:29
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
6) Han använder förtrupper för att detta egentligen är ett större krig han planerat. Han vill gå in i fler länder efter Ukraina.

Putin är enbart intresserad av Ukraina i dagsläget.
Citera
2022-02-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Nånting måste vara skumt. Putin skickar in trupper som gör bort sig totalt, hela världen kommer att skratta åt Ryssland i framtiden, de verkar ju inte ha ett skit att komma med?

Nånting stämmer inte.

Hög tid för samtliga att lägga ner tramsandet om "desinformation" och "konspirationsteorier" och istället börja använda internet till vad det är menat för - att efterforska sanningen. Här är sista pusselbiten:

https://www.bitchute.com/video/jvlk1VfScYgQ/
Citera
2022-02-27, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Putin är enbart intresserad av Ukraina i dagsläget.

Det vet du ingenting om!
Citera
2022-02-27, 09:30
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baso80
Det här har jag missat helt, kan du länka till källa?

https://www.rt.com/on-air/
Citera
2022-02-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222
Hur kan den ryska armén behöver köpa mat. Om de hade kommit ett gäng ryssar med AK47 in på Ica så hade de nog kunnat tagit den mat de behövde utan att betala

Det menar att ryska förband skulle gått runt och rånat matvarubutiker på mat i Vitryssland (som Ryssland är allierade med) under militärövningen innan invasionen började?
Citera
2022-02-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Det menar att ryska förband skulle gått runt och rånat matvarubutiker på mat i Vitryssland (som Ryssland är allierade med) under militärövningen innan invasionen började?

Ja? Dom är ryssar med ak47, dom gör vad dom vill och om dom är allierade så är det väl bara att ta för sig
Citera
2022-02-27, 09:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Håller med.
Vad 17 är det som händer?
Ryssarna håller tillbaka? De skulle kunna mosa Ukraina fort.
Är det soldaterna och frontbefälen som inte vill angripa sina bröder?
Har Putin och hans närmaste män totalt tappat verkligheten? Såg ni när chefen för Fsb/(Kgb) blev pressad av Putin att säga att han stödde invasionen? Jag tyckte det var väldigt tydligt att han INTE stödde detta, men vågade inte säga nej till Putin.
En av de mäktigaste i Ryssland blir pressad av Putin.. Paralellerna till Stalin's paranoida skräckstyre är mer än tydliga.
Jag skulle tro att många ryska höjdare tycker att detta är högt spel, och de har ju rätt. Lyckas Putin skaffa sig några som helst fördelar tack vare kriget tror jag att det stärker hans position (ytterligare) gentemot andra högt uppsatta ryssar, vilket kanske inte är superbra. Vi har ju sett sådant genom historien efter tidiga "genidrag", varpå insatsen höjs i nästa led osv.
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Stillestånd kallas det.
Verkar inte hända i stort något nu, Ryssland ockuperar några utkanter av Ukraina och korridoren Tjernobyl-Kiev. Förmodligen så förhandlas det väl alternativt att Ryssland blockerat Kiev och hoppas på att på så sätt tvinga fram förhandlingar. Har ju i det stora hela gått väldigt lugnt till jämfört med Putins tidigare krig.
Det lutar faktiskt åt att ryssarna kan ha gått på halvfart åtminstone på marken. Lyckas de uppnå sina verkliga mål ändå är det ju, eh, smart.
Citera
2022-02-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Nej. De kan inte radera någon från kartan. Ryssland är ett jävla skämt med en korrupt och nu sinnessjuk dvärg vid rodret. De kan inte uträtta ett jävla piss

du verkar väldigt omogen i flera av dina bemötanden - skulle tro att dina åsiktsvänner ogillar dina inlägg, men för mig får du gärna yttrar dig mer, det bevisar hur manipulerade vissa är
Citera
2022-02-27, 09:35
Medlem
Der_Richters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Hög tid för samtliga att lägga ner tramsandet om "desinformation" och "konspirationsteorier" och istället börja använda internet till vad det är menat för - att efterforska sanningen. Här är sista pusselbiten:

https://www.bitchute.com/video/jvlk1VfScYgQ/

Menar du att Schwab beordrat Putin att totalt förinta sin egen framtid som ledare och hela sitt eget land? Kanske. Men för vad? För att alla skall med i EU? För egen kontroll? Visst. Men varför skulle Putin gå med på det? Han lär ju inse att det innebär hans egen avrättning vad det lider…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in