2022-02-26, 14:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vilka riskanalyser? Jag gjorde inga riskanalyser, jag höll med dig om att män är bättre på att ha risker.
Det finns en tråd om detta nu.
Om mäns plikter när kvinnor och barn hotas.

Välkommen.
Citera
2022-02-26, 14:45
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo män är bäst på krig så även könskriget.

Good for you.

Yes, very good for me.
Ni skulle aldrig ha startat kriget ni bara kan förlora.

Alla era talesätt om er gudomliga intuition, empati mm. har ni bevisat vara en bluff. Annars hade ni sett vart det skulle bära hän.
Ni förstår inte ens vad empati är, eftersom ni egentligen menar sympati.
I slutändan innebär det att ni t.o.m. förlorat det som var era tidigare "paradgrenar" och en jöns som jag är bättre på dem. Fantastiskt.
Citera
2022-02-26, 14:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Yes, very good for me.
Ni skulle aldrig ha startat kriget ni bara kan förlora.

Alla era talesätt om er gudomliga intuition, empati mm. har ni bevisat vara en bluff. Annars hade ni sett vart det skulle bära hän.
Ni förstår inte ens vad empati är, eftersom ni egentligen menar sympati.
I slutändan innebär det att ni t.o.m. förlorat det som var era tidigare "paradgrenar" och en jöns som jag är bättre på dem. Fantastiskt.

Såklart kommer män vinna könskriget de startade för länge länge sen. Såklart är män bättre på att känna gudomlig intuition, empati och sympati. Såklart förstår män empati mycket bättre än kvinnor. Såklart har kvinnor förlorat i de kvinnliga paradgrenarna som män är så mycket bättre på.

Män är bäst och helt fantastiska. Mycket mer fantastiska än kvinnor och mycket bättre på att svälja piller i alla dess färger.
Citera
2022-02-26, 15:36
Avslutad
Citat:
Såklart kommer män vinna könskriget de startade för länge länge sen. Såklart är män bättre på att känna gudomlig intuition, empati och sympati. Såklart förstår män empati mycket bättre än kvinnor. Såklart har kvinnor förlorat i de kvinnliga paradgrenarna som män är så mycket bättre på.

Män är bäst och helt fantastiska. Mycket mer fantastiska än kvinnor och mycket bättre på att svälja piller i alla dess färger.
Halleluja!
Citera
2022-02-26, 18:41
Medlem
Citat:
Du har fel.

Män är bättre på att baka. Män är bättre på att ta emot kuk (och hylla kuk), män är mycket bättre på att ta hand om människor. Och barn, glöm inte att män är mycket bättre på att ta hand om barn också.

Nej där har du fel... har du hår under armarna ? Sluta ljuga... en man kan inte amma och kommer aldrig ha samma kontakt med barnen som mamman har
Citera
2022-02-26, 18:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Nej där har du fel... har du hår under armarna ? Sluta ljuga... en man kan inte amma och kommer aldrig ha samma kontakt med barnen som mamman har

Men sluta du.

Jodå, män har mycket bättre kontakt med barnen än vad kvinnorna har trots att männen inte ammar. Män är bäst. Har du inte läst bakåt i tråden?

Det är "bevisat" flertalet gånger nu att män är bäst (i tråden). Kvinnor är sämst.
Citera
2022-02-26, 19:09
Medlem
Citat:
Men sluta du.

Jodå, män har mycket bättre kontakt med barnen än vad kvinnorna har trots att männen inte ammar. Män är bäst. Har du inte läst bakåt i tråden?

Det är "bevisat" flertalet gånger nu att män är bäst (i tråden). Kvinnor är sämst.

Kvinnor är ömma och varma på ett annat sätt än oss män och förstår sig på
Känslor bättre (generellt )

Vi har tyvärr glömt av våra gamla roller i dagens regnbågs-land

Kvinnor har sina sidor och män sina... låt det förbli så
Citera
2022-02-26, 19:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Du har helt fel enligt den rådande anti-feministiska läran som råder här på forumet enligt flertalet aktiva antifeminister.

Enligt dem är män bäst på ALLT. Även det du nämner i ditt inlägg. Så låt män ta över allt i samhället för de gör det mycket bättre.

Enligt antifeministerna är män mycket bättre på att hantera och uttrycka känslor än kvinnor.

Du måste go with the flow mannen.....
Citera
2022-02-26, 19:25
Medlem
Citat:

Ömhet och värme är ömhet och värme, finns liksom inte olika sorter.
Och finns faktiskt studier gjorda på att män reagerar tom mer emotionellt "blödigt" än kvinnor på ex bilder på spädbarn och gulliga djur etc....

Så skillnaden ligger nog inte i förmågan, skillnaden ligger i vad våra frontal cortex dvs vårt "överjag" tolererar att vi visar utåt.

Det som dock är bevisat vetenskapligt är att kivnnor har ett något högre förmåga att läsa av känslor i andras ansikten...men "något högre" betyder ju faktiskt ingenting.
Citera
2022-02-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag förstår att din hjärncell är för begränsad för att kunna tolka det du läser här på något annat sätt, men att kräva underlag och bevis när kvinnor slänger ur sig ogrundade påståenden om kvinnors överlägsenhet är inte chauvinism.

Kombinera denna svårt begränsade tankeförmåga med en stor portion kränkthet och det resulterar i inlägg som ditt ovan.

För övrigt är i princip alla kvinnor övertygade om att det skulle bli fred på jorden om bara kvinnor styrde, så nej, kvinnor är i allmänhet betydligt mer chauvinistiska än vad män är. Du har 180 grader fel, i vanlig ordning.

Jag samt övriga tjejer i denna tråd har bevisat allt vad vi påstått, i form av länkar m.m. att du m.fl tofflor vägrar att inse detta får vara ert problem.

Jag är inte övertygad om detta. Världen skulle förmodligen bli skev på ett helt annat sätt än den är då bara män får styra, men betyder ju inte att skevhet därför är att eftersträva.
De flesta feminister eftersträvar jämställdhet och inte matrairakat.
Finns ingen aktiv politik eller filosofiskt tänk hos feminismen som eftersträvar matriarkat.
Citera
2022-02-26, 20:15
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

Utan dessa roller får du bara trasiga barn med mycket psykisk ohälsa.

Oh wait!
Det är exakt det som drabbar oss nu!
Citera
2022-02-27, 09:21
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Som jag sade, ni skulle aldrig ha startat könskriget.
Många lider redan idag av att kontraktet är brutet.

För mig som numer rik vit man, kommer jag att på håll få se hur ni startar fler konflikter för kvinnor att förlora. Hur gick det med er arabiska våldtäktsvår och "taharush" som inte finns???
I det haveriet finns allt att se med all önskvärd tydlighet.
Lycka till, det kommer du behöva. Inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in