Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Detta var det största propaganda inlägget jag sett sedan Goebbels härjade i Tyskland.

Måste nog hålla me dig på denna
Citera
2022-02-27, 07:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Fungerar med Tor-browser som de flesta andra sidor som blockeras av Google och Väst.
Ja, tack!

Jag kör ju Google's d.n.s.

Ska pröva!

Det fria väst slår till igen.
Citera
2022-02-27, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Jag ska inte svära men det man ser är norra Kharkiv inte möjligt det kört igenom rysk troop där.
Är inte direkt så filmen visar att man är på Charkiv Zoo som ligger precis mitt i staden.
Även oberoende rapporter säger att rysk troop och ukrainsk troop drabbar samman på Kharkivs gator.
Stämmer enligt det här
https://liveuamap.com/en/2022/27-february-russian-special-operation-forces-engaged-in-street
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Jag slängde upp en kort video på striderna i Kharkiv mellan Rysk och Ukrainsk troop.

https://streamable.com/x12af3
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Är det verkligen så svårt att argumentera utan att förolämpa?

Inte svårt men onödigt
Citera
2022-02-27, 07:57
Medlem
arbetets avatar
Till alla som gått händelserna i förväg:

ASB News / MILITARY〽️
@ASBMilitary
Russian military sources report that Russian troops have entered Kiev from Gostomel & broke through the Ukrainian defenses.
Caveat:
This is not official info from russian MoD or anything like that; so, don’t rely on it too much. Just heads up of what’s circulating from journalists on ground.
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497824283569053698?s=20&t=v31SKcwnQLYBpQnsKyevPQ
Citera
2022-02-27, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
P1 snackar med en doktor i krigsvetenskap varje morgon, han är bra. Balanserad och saklig.

Jag följer flera olika telegram grupper samt är med i en discord server som både ryssar oxh ukrainare delar bilder och ögonblicks bilder i.

MSM har jag inte så mycket för. Det går för sakta och fokuserar barapå det som ger klicks, jag tycker det är intressantare med det som händer innan, stretegi osv. Då jag själv har militär bakgrund.

Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Fast det stämmer ju inte. Folk är ute i Kharakiv just nu och inspekterar skador tillsammans med Ukrainska trupper. Jag ser det postas på telegram hela tiden i detta nu.

Kan vem som helst joins dessa grupper? Eller är det låsta? Ja har telegram installerat men knappt använt det, vad är fördelen med telegram jämte Whatsup, Messenger, Tor browser, Reddit osv..
Tacksam för svar.
Citera
2022-02-27, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Dansk tv rapporterar att ukrainisk befäl säger att ryssen har brytit försvaret och är i Kharkiv centrum med panser, stämmer det?

Ukrainarna sade själva att de hållit Kharkiv men att strider pågår. Videos visar hur det är lugnt i centrala delarna.

Vetksr råda delade meningar nu.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Kommer från ukrainska videos på dessa ryssar som gett upp. Om nu ryssarna ljuger är ju en annan sak eller ihopsatt av ukrainska armén.
Hm då borde det vara sant om det kommer från Ukraina.
Jag menar varför skulle dom försköna en sådan sak..
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Deras offensiva taktik gick ut på att först skjuta sönder städer med artilleri och skicka fram unga soldater som kanonmat. Visst, ryssarna vann mot tyskarna men de led enorma förluster. Enormt dum taktik att använda i detta läge mot Ukraina.

Mot slutet av kriget så gjorde de kraftfulla framstötar med pansar som bröt igenom fronten. Man satte upp ett mindre antal mål och gick rakt mot dessa. Städer omringades och skars av istället för att man avsatte alltför mycket trupper för att inta varenda stad på vägen mot Berlin. En enormt dum taktik är snarare att anfalla överallt och att försöka erövra varenda stad man kommer fram till. Typ som ryssarna gör just nu i Ukraina. De har för få trupper och får dålig logistik för det.
Citera
2022-02-27, 08:00
Medlem
Enligt rykten jag hör nu så befinner sig Zelensky i Lviv precis vid polska gränsen. Det blev för farligt i Kiev. Alla de videos han lägger upp där han går runt med militären i Kiev ska tydligen vara förinspelade. Sanning eller rysk propaganda?
Citera
2022-02-27, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Jag har gått GMU och kan konstatera att mycket av det du säger inte stämmer, ibland är det exempel viktigare att få in en tjej på en viss position istället för att ha någon som har mer kompetens bara för att det ska visa utåt att det är jämställt.

Varför tar du upp mellanöstern som ett exempel? Majoriteten av personerna i mellanöstern strider och stannar kvar eller menar du att mer en hälften av landets befolkning har flytt till Sverige?

Vi båda två vet att om Ryssen invaderar Sverige så kommer det vara en walk in the park eftersom ingen kommer vara villiga att försvara detta skitland.

Så berätta vad som inte stämmer?
1. Utbildningen som ryssarna får jämfört med svenska är deras bättre tycker du?
2. Är deras utrustning bättre än svenskens ?
3. Är deras vapen bättre än svenskens och då menar jag inte dom stora vapnen som vi inte har?

Om du nu tycker det är ett skitland varför bor du här och vilket land är bättre tycker du?

Anledningen till att ev ingen vill försvara detta land är ju på grund av regeringen som har lärt ut att det är rasism att älska sitt land.
Senast redigerad av ProGBG 2022-02-27 kl. 08:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in