Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 07:48
Medlem
Tråkigt att det verkar vara ett så jävla dåligt drag på den ryska attacken.
Förväntade mig stora bomber och stridshelikoptrar som stormar kiev med mera.

ZZzzzZz
Citera
2022-02-27, 07:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
RT är uppe de publicerar bl.a. följande:
Från — Chinese Embassy in Russia
Among the 248 armed conflicts that occurred in 153 regions across the world from 1945 to 2001, 201 were initiated by the #US, accounting for 81% of the total number. pic.twitter.com/Kjn81VIVXP
https://www.rt.com/news/550736-chinese-embassy-points-real-threat/
Inte här.

Men jag vet att de kör Cloudflare och kanske blockar ut mig.
Citera
2022-02-27, 07:49
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
En 6 årig pojke sköts ihjäl i natt i Kiev ! Ute på landsbygden skjuts barn ihjäl. Ryssarna bombar barnsjukhus ! Ryska specialtrupper lägger ut mobiltelefoner på gatorna som egentligen är minor och bomber som barn plockar upp !!

Väst har börjat skicka vapen men borde också skicka trupper. Putin börjar bli alltmer desperat för det avslöjas nu att den ryska armen är dåligt informerade, dåligt förberedda, saknar vilja, saknar bränsle, kör vilse i städerna, dåligt materiel, krigskassan sinar snabbt...

Med vapen och soldater från väst kan ryssen ganska snart inte bara slås tillbaka men även krävas ansvar för det brott som begås...

Länka gärna trovärdig länk till ditt påstående.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Tror det hela kommer sluta i att Ryssland delar landet och tar över de rysktalande områdena vilket innebär ca en tredjedel av landet, hela kustområdet. Det är förstår väldigt tråkigt men nödvändigt på sikt för att få lugn och ro. Extremisterna i Kiev får skylla sig själva. Kan man inte respektera minoriteter är det bättre det blir så här. Sedan 2014 har de jävlats med de etniska ryssarna och dödat ca 23000 civila.

Vi får hoppas det inte blir ett utdraget krig men det beror också till stor del på Europa och USA som pumpar in vapen till mestadels nazistiska enheter då den reguljära ukrainska armen verkar ha upplösts av vad jag hör. Ska bli intressant att se hur väst i framtiden ska bortförklara att de stöttande extremister.
Nu har iofs UA fokuserat på Wagnerslödder och ryska soldater.
Som svar bombar Ryssland östra Ukraina och dödar rysktalande ukrainare? Lycka till med att vinna hearts and minds ditt lågbegåvade klappmongo.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Fast det stämmer ju inte. Folk är ute i Kharakiv just nu och inspekterar skador tillsammans med Ukrainska trupper. Jag ser det postas på telegram hela tiden i detta nu.

Jag ska inte svära men det man ser är norra Kharkiv inte möjligt det kört igenom rysk troop där.
Är inte direkt så filmen visar att man är på Charkiv Zoo som ligger precis mitt i staden.
Även oberoende rapporter säger att rysk troop och ukrainsk troop drabbar samman på Kharkivs gator.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag skulle naturligtvis ha koncentrerat attacken till ett färre antal mål. Ett par större och kraftfullare framstötar mot de viktigaste städerna. Ryssarna har gjort för många och får svaga framstötar från för många olika håll och fastnat i strider kring varenda stad. De har inte tillräckligt starka styrkor på plats för att det ska funka. Dessutom blir det extremt svårt att sköta underhåll för trupper som är spridda över hela Ukraina. De borde ta lärdom av sin egen historia. Mot slutet av andra världskriget hade de lärt sig hur man bedriver offensiv krigföring när de piskade Nazityskland, men det verkar ha fallit i glömska.

Kan det vara så enkelt att Putte trodde han hade större stöd i Ukraina? Han trodde kanske det räckte med att rulla över gränsen så skulle militären ge upp?

När gjorde Putte senast ett framträdande? Det kan ju inte vara nån rysk militär som egentligen förstår varför man attackerar sitt grannland, så man kan ju hoppas på att det kanske sker en statskupp och man avsätter Putin.
Citera
2022-02-27, 07:50
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
En 6 årig pojke sköts ihjäl i natt i Kiev ! Ute på landsbygden skjuts barn ihjäl. Ryssarna bombar barnsjukhus ! Ryska specialtrupper lägger ut mobiltelefoner på gatorna som egentligen är minor och bomber som barn plockar upp !!

Väst har börjat skicka vapen men borde också skicka trupper. Putin börjar bli alltmer desperat för det avslöjas nu att den ryska armen är dåligt informerade, dåligt förberedda, saknar vilja, saknar bränsle, kör vilse i städerna, dåligt materiel, krigskassan sinar snabbt...

Med vapen och soldater från väst kan ryssen ganska snart inte bara slås tillbaka men även krävas ansvar för det brott som begås...

Detta var det största propaganda inlägget jag sett sedan Goebbels härjade i Tyskland.
Citera
2022-02-27, 07:51
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Länka gärna trovärdig länk till ditt påstående.

Liveuamap hänvisar att ett barnsjukhus för cancersjuka barn har träffats av artilleri.
Citera
2022-02-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inte här.

Men jag vet att de kör Cloudflare och kanske blockar ut mig.

Fungerar med Tor-browser som de flesta andra sidor som blockeras av Google och Väst.
Citera
2022-02-27, 07:52
Medlem
LucNNs avatar
Dansk tv rapporterar att ukrainisk befäl säger att ryssen har brytit försvaret och är i Kharkiv centrum med panser, stämmer det?
Citera
2022-02-27, 07:53
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Kina påminner om det verkliga hotet mot världen och visar en lista över USAs bombningar sedan 2a världskriget. Bombkrig som västs ledare och media inte har fördömt utan hellre tystat ned.

Chinese embassy points to ‘real threat to the world’

The Chinese Embassy in Russia has shared a list of US bombings and invasions since World War 2
“Never forget who's the real threat to the world,” Zhao captioned the photo.

https://www.rt.com/news/550736-chinese-embassy-points-real-threat/

Det stämmer nog och USA har orsakat mycket skit i världen. Men just nu är Putin och Rysslands som orskar skiten världen.
Citera
2022-02-27, 07:53
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Liveuamap hänvisar att ett barnsjukhus för cancersjuka barn har träffats av artilleri.

Från Ryssarna?
Hur trovärdig bedömer du uppgiften? Floterar alltid moral propaganda i krig. Speciellt barn inblandat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in