2022-02-27, 07:23
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Dom verkar ju fly medans dom blir beskjutna av Ukrainska trupper?

Ser ut vara i utkanten av Kharkiv, norra delen.
Citera
2022-02-27, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Jag tror det beror på att det just nu inte sker sådär jättemycket. Ryssen kan lugnt och sansat köra fram sina stridsfordon och vänta tills det att allt är på sin plats. Det tar ett jäkla tag att förflytta så mycket material som de gör. Så länge de lyckas stoppa transport av nya vapen in till Kiev har de inte direkt bråttom. Låt soldaterna vila ut och invänta att allt är på sin plats och alla är väl informerade om deras uppgifter och mål i offensiven. Jag kan också tänka mig att de pansar kompanier som nu närmar sig åker på ett och annat bakhåll som gör att de fastnar. Men så småningom kommer de fram och då blir det tufft för befolkningen i Kiev.

Mest största sannolikt det som du säger. Tror de flesta av oss blivit så vana vid sociala medier och förväntar oss uppdateringar 24/7.
Citera
2022-02-27, 07:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Putin är mer brydd om sitt ego än sitt eget folk.
Om massa soldater dör skiter han i, att behålla dom nyare grejerna för att upprätthålla ett bra försvar är nog viktigare för honom än att det skulle dö en massa mindre antal soldater.

Men ryssarna hyllar ju Putin så dom är väl lika korkade som sin ledare.

Så är det inte Karlsoon. De fjuniga soldaterna i den ryska armén vill inte dö i krig mot ett broderland, och säkerligen visste de flesta inte ens att det skulle bli krig och nu vill de helst åka hem igen.

Gemene ryss är inte avskärmad från omvärlden och vet att det finns stora problem i Ryssland.

Det är inte de som är den riktiga fienden, utan det ryska samhällssystemet och dess styrande skikt.

Det bästa som jag ser det är om Putin kunde bli kuppad, men för att det skall hända måste nog motgångarna bli större. Generalerna mister ju livet om en kupp misslyckas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Har du någon du prstar med i Rysslands arme eftersom du känner till deras moral?

Nej, men tror det säger sig självt som det ser ut nu. Men sånt skiftar snabbt.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det är väl ändå rätt uppenbart att invasionen är enormt dåligt planerad och genomförd? De kommer ju ingen vart. De har för få trupper på plats för att invadera ett land och de gör det från precis alla håll. Har de inte lärt sig nånting av andra världskriget? Man genomför inte invasioner på detta sätt. Det är direkt pinsamt. Till råga på allt verkar logistiken vara usel och jag vet inte hur många bilder och filmer jag sett nu på övergivna ryska fordon som kört slut på bränslet. Ryssarna må ha anskaffat en del bra vapen på senare år, men det är främst defensiva vapen som jaktflyg och luftvärnssystem. Anledningen till varför vi bara ser gammal skit i Ukraina är att ryssarna inte har satsat på moderna offensiva vapen.
Hur skulle du ha planerat invasionen?
Citera
2022-02-27, 07:28
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ryssarna ser ut att ha slagit ut sex (6) parkerade Su-27 vid Ivano-Frankivsk, västra UKR.

https://twitter.com/Cyberspec1/status/1497813577331138561

Synd det så dålig kvalle på filmen. Jag ser då inge blå digital camo på dessa plan gör du ?
Så vitt jag vet är alla SU-27 som ukraina bestitter blå digital camo.
Citera
2022-02-27, 07:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Får börja läsa lite RT så man får lite balans. Iof sprider båda sidor väldigt mycket dynga
Det är svårt iom att Ryssland har förbjudit soldater att ha ens mobiler med sig. Höga straff på att ladda upp material. Sedan är det skitdåliga själva att komma med officiell information.

Rt.com går inte att nå just nu.
Citera
2022-02-27, 07:30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Nej, bara ryssar ska dö. De andra folken är inte undermänniskor.

Ryssland har ingen som helst anledning att ge sig på oskyldiga Ukraina. Så länge inte ryssarna börjar kriga mot sitt eget land så visar dom att dom stödjer och sympatiserar. Att ge sig på oskyldiga är det vedervärdigaste som finns och då förtjänar man att dö.
Du förstår inte hur vidrigt det är att ge sig på oskyldiga. Men det kan inte du förstå..

Du kallar till och med mig för nazizt trots att jag är så långt borta från rasist man kan bli...
Ja det är sant forumet, dåren kallar mig för nazizt

Du är lika dålig som Putin. Ge sig på oskyldiga är melodin för dig.
Citera
2022-02-27, 07:31
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Tror självbevarelsedriften är rätt stor oavsett vart man är ifrån.

Tror dom flesta amerikaner som skulle till Irak visste att dom skulle dit. Medans dessa ryska soldater trodde dom skulle öva krig i Vitryssland o vips så sitter dom utanför Kiev.
Det där att alla ryssar säger att det var en träning och att de inte visste är bara något de har blivit drillade att säga ifall de blir tillfångatagna. Det är för att inte röja några uppgifter om operationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är svårt iom att Ryssland har förbjudit soldater att ha ens mobiler med sig. Höga straff på att ladda upp material. Sedan är det skitdåliga själva att komma med officiell information.

Precis, alla sitter här o gissar i slutändan. Finns inte mycket oberoende källor där nere just nu.
Citera
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Vi ska nog inte dra allt för stora växlar av det här så här tidigt, det är ju trotts allt b-laget han skickat in.

A-laget verkar befinna sig här på Flashback.
Citera
2022-02-27, 07:32
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Klart de förbjudit mobiler annars hade väl spolingar som de tvingat iväg till främmande land suttit och spelat Minecraft istället för att ratta runt i gammalt sovjetiskt skrot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in