Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 04:51
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Det finns nog en tanke med att vi inte ska veta exakt vart Ukrainsk militär finns.
Mitt inlägg var impregnerat i ironi.
37 000 hemvärnsmän sägs finnas i Kiev. Enligt ukranska uppgifter. De identifieras lätt på kulmagarna.
Citera
2022-02-27, 04:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Dock är inte Litauiska och Polska lika nära de ryska språken så en sådan statsbildning är ju dömd att misslyckas. Men just nu verkar det ju vara poppis med statsbildningar så alla smådialekter har sin egen stat med "demokrati", men i realiteten lever dessa stater som slavar under globalismens agenda och har väldigt lite att säga till om.

Poängen var alltså att brödrafolkstanken i mycket fick sin näring av Moskvas erövringar och ambitioner.

Det är också därför som Putin jiddrar om det när han invaderar Ukraina.
Citera
2022-02-27, 04:52
Moderator
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Skulle satsa min högra hand på att jag har bättre koll än dig på hur den ryska opinionen ser på saker och ting, både då och nu. Vanföreställningar är det du som har.
OK. Du har koll på ryska opinionen? Kan du vara vänlig att berätta för oss andra hur du kan ha bättre koll.
Senast redigerad av Drooid 2022-02-27 kl. 04:56.
Citera
2022-02-27, 04:53
Medlem
Det är kanske fel tråd men Ryssar kommer ju inte ens kunna visa sig i EU de närmaste åren tänker jag.
Turismen till Ryssland kommer att försvinna.

I Östeuropa kommer de vara persona non grata för mycket lång tid framöver.
Undrar om baltländerna och Polen någonsin kommer öppna för ryssar igen innan de byter styre.

Frågan är om det gynnar oss eller ej.
Att straffa ryssar kan få ett pris och diktaturer brukar ju tyvärr inte falla pga av sanktioner.
i idrott och sånt kommer inte ryssar vara välkomna längre iaf
Citera
2022-02-27, 04:53
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Hursomhelst tycker jag att Putin förtjänar årets freds Nobelpris för sin återhållsamhet i en sådan svår situation. Hade det varit USA så hade de jämnat Ukraina med marker redan.

Ja, han förtjänar Nobels fredspris för sin invasion, att jag inte har begripit det. Med varsam och vänlig hand styr han sin invasionsarmé...
Senast redigerad av goseigen 2022-02-27 kl. 05:09.
Citera
2022-02-27, 04:54
Medlem
StigaSols avatar
https://www.youtube.com/watch?v=EY47h7FYXGA

Är det pågående attacker här i videon, längst bort? Jag har svårt att avgöra.
Citera
2022-02-27, 04:54
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Många i denna tråd glömmer bort att Ryssland är ett fattigt u-land. Bland "vita befolkningar" så har de förmodligen också den sämsta/lataste/lågmotiverade/otränande armen i hela världen. Sakerna de rullar in har dessutom säkert stått och rostat de senaste 20-30 åren.

Skulle inte förvåna mig om de bluffar att de har kärnvapen också. Lita aldrig på vad ryssarna säger.

Dock säg att de har kärnvapen och plötsligt går ännu mer bananas, alltså börjar skjuta atombomber in i diverse länder tex ukraina, sverige, finland osv. Då blir det nog ingen kul utveckling. Då blir det kaos på riktigt. Putin har inget att förlora för tillfället.

Glöm inte högsta andelen skillsmässor i hela världen, flest aborter, högsta smittotalet av könssjukdomar och andra jättemysiga "based" och "trad" grejer.

Detta ger Dugin-högern syntax error. Men det är väl avkriminaliserandet av hustrumisshandel och annat sharia skit som tilltalar dessa kvinnohatande incels egentligen?
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-27 kl. 05:05.
Citera
2022-02-27, 04:55
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Många i denna tråd glömmer bort att Ryssland är ett fattigt u-land. Bland "vita befolkningar" så har de förmodligen också den sämsta/lataste/lågmotiverade/otränande armen i hela världen. Sakerna de rullar in har dessutom säkert stått och rostat de senaste 20-30 åren.

Skulle inte förvåna mig om de bluffar att de har kärnvapen också. Lita aldrig på vad ryssarna säger.

Dock säg att de har kärnvapen och plötsligt går ännu mer bananas, alltså börjar skjuta atombomber in i diverse länder tex ukraina, sverige, finland osv. Då blir det nog ingen kul utveckling. Då blir det kaos på riktigt. Putin har inget att förlora för tillfället.

Håller med dig i allt du skriver. Den ryska "björnen" är mycket prat och lite verkstad. Är viktigt nu att ignorera kärnvapen hoten och stå upp för någonting. Annars kanske vi står på tur eller något grannland.
Citera
2022-02-27, 04:55
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Poängen var alltså att brödrafolkstanken i mycket fick sin näring av Moskvas erövringar och ambitioner.

Det är också därför som Putin jiddrar om det när han invaderar Ukraina.

Fast dom är ju ett och samma folk historiskt. Moskva är en senare företelse än t.ex Kiev. Tyvärr har det nu kommit till den punkt där Väst tränger sig på och Putin måste försvara sitt brödrarfolk. Hade inte USA varit inne och lagt sin hand i blöt i Ukraina hade Ukraina och Ryssland levt fredligt sida vid sida vid det här laget.
Citera
2022-02-27, 04:56
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Putin är en hyvens kille innerst inne? Hur långt tror du han är beredd att gå.

Putin kan inte backa i detta läget, av flera skäl.

Därför måste Ukrainas regering ta sitt förnuft till fånga och erkänna sig besegrade och underteckna en villkorslös kapitulation.
Ukraina kan avsluta kriget idag, men de vägrar att kapitulera!
- och för varje dag som Ukrainas regering fördröjer det oundvikliga, kommer fler oskyldiga civila att dö.

Vad väntar Ukrainas regering på?
- tills Kiev ligger i ruiner med tusentals döda civila och de ryska styrkorna släpar ut presidenten ur hans bunker där han och den övriga regeringen ligger och trycker?

Ukraina kan avsluta detta lidande nu, och rädda tusentals, eller i förlängningen tiotusentals ukrainares liv genom att helt enkelt bara inse att loppet är kört, och kapitulera villkorslöst!

Bollen ligger hos Ukraina.
Citera
2022-02-27, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag är nyfiken. Vad gör dig till expert i detta?

Kan tyvärr inte avslöja. Sa aldrig förresten att jag är expert utan bara att jag har bättre insikt i hur den genomsnittlige ryssen tänker, jämfört med den genomsnittlige flashbackaren. Det märker jag direkt när jag läser all rappakalja härinne. Självklart finns det de som har ännu bättre förståelse och perspektiv men du är inte en av dem, det är klart.
Citera
2022-02-27, 04:57
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vadå "man kan inte"? Självfallet kan ryssarna göra det. Går plan A åt helskotta som nu går man vidare till plan B. I valet mellan att få spö i långdragna gatustrider och å andra sidan massiva bombningar väljer Putin såklart det senare alternativet.

Mobilkameran och internet kills Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in