Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Var håller ukrainskt försvar hus egentligen?
Den syns endast sporadiskt. Knappt några videos med ukrainska trupper. Har de redan gått över till gerillakrigföring?

Det finns nog en tanke med att vi inte ska veta exakt vart Ukrainsk militär finns.
Citera
2022-02-27, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Njae. Jag har svårt att få grepp om dina egna vanföreställningar bara.

Skulle satsa min högra hand på att jag har bättre koll än dig på hur den ryska opinionen ser på saker och ting, både då och nu. Vanföreställningar är det du som har.
Citera
2022-02-27, 04:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Man kan inte terrorbomba, eftersom bilder från kriget kommer på alla möjliga sätt in i Ryssland ( även genom soldaternas rapporter hem ). Och i ett krig där man inte KAN terrorbomba befolkningen, där är det bara en kategori människor som dör. Invasionssoldaterna.

Vadå "man kan inte"? Självfallet kan ryssarna göra det. Går plan A åt helskotta som nu går man vidare till plan B. I valet mellan att få spö i långdragna gatustrider och å andra sidan massiva bombningar väljer Putin såklart det senare alternativet.
Citera
2022-02-27, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Amerikaner är också nationalistiska Presidenter svär eden

Ja?

Nu var det ju så att en person sade att Putin INTE var nationalist. Vilket jag motbevisade.

Frågor?
Citera
2022-02-27, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Kiev - återkommande strider sker i huvudstadens ytterkanter, fler ryska trupper är på till Kiev-området som förstärkning bla med vassare vapensystem såsom tunga eldkastare av modell TOS-1, ett termobariskt övertrycksvapen-system dvs vakuumbomber.
I Kiev avvaktar man för närvarande av taktiska skäl.

Kharkiv - det har varit mycket hårda strider i Kharkiv, ryska styrkor har avancerat under dagen och bla sprängt en gasledning, staden lär falla inom kort.

Odessa - oklart hur läget ser ut där just nu, tidigare info säger att strider pågar, det är vad vi vet.

Mariuopol - även denna stad är hårt ansatt av beskjutning, mer info än så har vi inte just nu.

Cherson - står nu under rysk kontroll efter hårda strider.

Berdjansk - den strategiskt viktiga flygplatsen vid svarta havskusten är nu under rysk kontroll.

Tack för uppdatering. Hur många ukrainska invånare befinner sig fortfarande i Cherson?
Citera
2022-02-27, 04:45
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hade den staten funnits kvar hade man pratat om de täta banden mellan vitryssar, ukrainare, litauer och polacker istället.

Intermarium. Ett gammalt Polskt imperialistiskt koncept som Visegrad länderna börjat åtnjuta tanken av igen och som både Moskva och Washington försöker motverka. Även Tyskland har intresse av att motverka det vilket till viss del förklarar deras egna skizofrena inställning till kriget i Ukraina.

Ukraina är först ut i undermineringsprocessen av Intermarium helt enkelt.
Citera
2022-02-27, 04:46
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Skulle satsa min högra hand på att jag har bättre koll än dig på hur den ryska opinionen ser på saker och ting, både då och nu. Vanföreställningar är det du som har.

Vi säger så då. Orkar inte älta längre.
Citera
2022-02-27, 04:47
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De har haft täta band för att Moskva erövrade området.

Ta en titt på kartan efter freden i Deulino.

https://en.wikipedia.org/wiki/Truce_of_Deulino#/media/File:Truce_of_Deulino_1618-1619.PNG

Hade den staten funnits kvar hade man pratat om de täta banden mellan vitryssar, ukrainare, litauer och polacker istället.

Hela tanken, med tre ryska folk samlade i ett, är imperialistisk och stöddes för att skapa en gemenskap i kejsardömet.

Att dessa folk kan spåra sitt ursprung till tidigare ryska stater betyder inte så mycket för den nuvarande situationen.

Dock är inte Litauiska och Polska lika nära de ryska språken så en sådan statsbildning är ju dömd att misslyckas. Men just nu verkar det ju vara poppis med statsbildningar så alla smådialekter har sin egen stat med "demokrati", men i realiteten lever dessa stater som slavar under globalismens agenda och har väldigt lite att säga till om.
Citera
2022-02-27, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Tidigare har det alltid sagts att det skulle ta 30 minuter för Ryssland att ta landet Sverige. Nu är det helt plötsligt 5 dygn.

I och med Ryssland misslyckande nere i Ukraina betvivlar jag faktiskt att Ryssland skulle ha någon chans vid anfall mot Sverige.

Är säker Ryssland skulle ha det lättare för Sverige än mot Ukraina.
Har mycket svårt att se svenskar kämpa så som ukrainarna gör. Svenskar har inte det kynnet eller inre stridskraften. I ett krig mot Ryssland skulle minst 90% av svenskarna fly, inklusive många soldater som skulle vägrat att delta i strid.

Sverige skulle vara erövrat på några dagar.

PS. Hahaha Cirkusen Sverige gjorde på Gotland för någon månad sedan var skrattretande. Hade Gotland blivit invaderat av främmande makt skulle den svenska styrkan som befann sig där blivit besegrad på max en dag.
Citera
2022-02-27, 04:48
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia

Jag är nyfiken. Vad gör dig till expert i detta?
Citera
2022-02-27, 04:49
Medlem
Många i denna tråd glömmer bort att Ryssland är ett fattigt u-land. Bland "vita befolkningar" så har de förmodligen också den sämsta/lataste/lågmotiverade/otränande armen i hela världen. Sakerna de rullar in har dessutom säkert stått och rostat de senaste 20-30 åren.

Skulle inte förvåna mig om de bluffar att de har kärnvapen också. Lita aldrig på vad ryssarna säger.

Dock säg att de har kärnvapen och plötsligt går ännu mer bananas, alltså börjar skjuta atombomber in i diverse länder tex ukraina, sverige, finland osv. Då blir det nog ingen kul utveckling. Då blir det kaos på riktigt. Putin har inget att förlora för tillfället.
Citera
2022-02-27, 04:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Inte heller utflödet. Det är dags att våra ortenkrigare uppdatetar sina vapen från Balkan med grejer det är mer kräm i.

Nä, räkna inte med det. Dessa enheter är ju inte direkt några skamfilade gamla kalasjnikovs. Kostnaden per enhet är enorm, faktiskt avsevärt dyrare än den stridsvagn som den pulvriserar. Kräver beslut av länders regeringar för att alls exporteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in