Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 04:23
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag har i alla fall inga problem med att betala lite mer för exempelvis elektronik om jag vet att de producerade under bra omständigheter. I takt med teknologin och automatisering går framåt kommer det nog ändå bli mer ekonomiskt att producera saker i närområdet. Samt att det skapar lokala jobb som stimulerar ekonomin etc. Vi har mycket att tjäna på att inte förlita oss på utländsk produktion.

Jag är helt för lokal produktion.

Jag menade när Kina höjer priserna.
Citera
2022-02-27, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Nä, det är rent hypotetiskt. Inte fan vågar sig ryssen hit. Sverige är ett riktigt västland. Ukraina är bara en gammal sovjetstat. Enorm skillnad. Även om vi inte är med i Nato är jag övertygad om att vi skulle få militärt understöd. Sverige är en respekterad demokrati, ett föregångsland för mänskliga rättigheter. Tyskland, Frankrike, Storbritannien skulle inte bara kunna kolla på medan ryssen bombade bullerby-landet. Det blir för personligt.

Lite synd ändå att vi av någon anledning inte tog in Ukraina in i värmen tidigare som vi gjorde med Estland o co. Tror vi har lärt oss att Ryssland endast duger till att leverera gas och inte krigföring.
Citera
2022-02-27, 04:25
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Jag är helt för lokal produktion.

Jag menade när Kina höjer priserna.

Om Kina höjer priserna kommer lokalt producerade produkter bli mer konkurrenskraftiga.

Bring it on.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ja vad är det du inte förstår? Kievriket och Ruthenska riket är ju något helt annat än dagens Ukraina vars gränser inte har något med det historiska att göra. Det borde även du veta och också säga dig att Ukraina, Belarus och Ryssland historiskt har varit ett och samma rike.

Det är samma folk ditt jävla sågspån... och inget nytt "spännand" globalistprojekt som du så fint kallar det... Kiev grundades på 400-talet men det var kanske där allt började med detta projekt?

Ja så vad gör Ukraina till ett globalistprojekt och inte det övriga två staterna?
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Man får hoppas ryska trupper lyckas skära av transport av dessa vapen. Vore vansinne att spä på kriget, hur tänker man egentligen?

Det är ju usa som styr dessa länder.

Dom vill försöka dränera Ryssland.

Men det är för sent. Anden är redan ute ur flaskan.

Och usa har inga önskningar kvar.
Citera
2022-02-27, 04:26
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Man får hoppas ryska trupper lyckas skära av transport av dessa vapen. Vore vansinne att spä på kriget, hur tänker man egentligen?

Det var vansinne att starta kriget, hur tänkte Putin där egentligen?
Citera
2022-02-27, 04:27
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Om Kina höjer priserna kommer lokalt producerade produkter bli mer konkurrenskraftiga.

Bring it on.

Fast om vi inte har några lokalt producerade grejer att konkurrera med så blir det ju svårt.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Varför bombar Putin inte bara sönder hela Kiev först och främst?

Putin vill skona ukrainas folk så långt det är möjligt.
Han vill inte heller förstöra mer än nödvändigt av landets infrastruktur.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det är samma folk ditt jävla sågspån... och inget nytt "spännand" globalistprojekt som du så fint kallar det... Kiev grundades på 400-talet men det var kanske där allt började med detta projekt?

Ja så vad gör Ukraina till ett globalistprojekt och inte det övriga två staterna?

Nej dagens styre av Ukraina är ett globalistprojekt. Blanda inte in något annat i det här. Alla östslaver har haft täta band tidigare, men det vill globalisterna förstöra.
Citera
2022-02-27, 04:28
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Fast om vi inte har några lokalt producerade grejer att konkurrera med så blir det ju svårt.

Efterfrågan skapar utbud.
Citera
Moderator
Drooids avatar
Citat:
Jag anar att du tycker att det var förnuftigt att starta ett krig?
Hur tänker du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin vill skona ukrainas folk så långt det är möjligt.
Han vill inte heller förstöra mer än nödvändigt av landets infrastruktur.

Han verkar dock "trolla" lite med att skicka in en missil i ett höghus, om det nu inte är fejk. Dvs han är galen. Om det fanns civila därinne så sprängdes de upp i tusen bitar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in