Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 09:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorree
https://twitter.com/Northern_Sentry/status/1497735093808508931?t=TSP8ERK9P3Dn8KtoGxfN7g&s=19 Norrmännen tycks vara besvikna över att de inte inför sanktioner mot Ryssland.
På kartan ser det ut som om Sverige stängt sitt luftrum. Det stämmer väl inte.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Sluta citera mig. Vill inte ha med propaganda monster som dig att göra. Alla vet att man slog ut de stationära luftvärnen. De mobila enheterna har ju dock uppenbarligen skjutit ned flera plan och helikoptrar, och det är anledningen till att ryssarna inte flyget mer.
Men ryssarna har ju inte satt in flygvapnet än. Många som gnäller över det.

#GhostofKiev
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Din terrorist är min frihetskrigare, alla mynt har två sidor.

Fan va hemskt det måste vara att leva i en absolut och svartvit Värld. Skulle aldrig klara av det.

Herregud så korkad du är. Om du inte inser vad ett anfall är så har du allvarliga problem. O nej jag lever inte i en svarvit värld men jag har förmågan att se vad ett militärt anfall är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Kejsaren i detta fall är USA. Och många verkar inte förstå basic kunskaper om vad upprinnelsen till konflikten är. De verkar tro att det är en oprovocerad attack mot Ukrainas folk. Det går inte ha mer fel. Läs gärna på lite innan du postar dynga.
Upprinnelsen är upprepade händelser efter murens fall 1991, minsk avtal osv men det försvarar inte den här invasionen oavsett vad...
Citera
Medlem
Nu är det uppenbart att Rysslands attacker mot Ukrainas militära infrastruktur och positioner ökar. Ukrainas väpnade styrkor går i sin tur till små gruppers agerande, och nu ligger en stor ansvarsbörda på specialstyrkor från det ryska gardet. De kommer att behöva hitta och förgöra alla som med vapen i händerna försöker skjuta på fredskoalitionens armés baksida. Att döma av den ukrainska sidans förluster är allt hopp över. Antalet endast de dödade i Ukrainas väpnade styrkor går i tusentals. Vi har också förluster, utan dem finns det ingen möjlighet, men de är en droppe i havet. Du kan inte ens nämna förlusterna i Ukrainas väpnade styrkor, de är katastrofala, särskilt när det gäller flyg och luftförsvar.

Ukraina är snart befriat tack vare Putin
Citera
2022-02-27, 09:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Rysk militärkonvoj erövrad i Kharkiv.

https://liveuamap.com/en/2022/27-february-ukrainian-defenders-ambushed-russian-military

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=1DELZiCUnWo

Inga tecken på att lägga ner vapnen där inte!
Citera
Medlem
GOOGLE AGERAR MOT RYSSLAND

Google har beslutat ta bort statliga ryska tv-kanalen Russia Todays app från Googles app-store.

Samtidigt har företaget också beslutat strypa monetarisering för de ryska statskontrollerade medierna. I praktiken innebär det att kanalerna inte får nyttja Googles annonsverktyg, rapporterar The Guardian.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ukrainas militär fortsätter stoppa lätt rysk trupp i Kharkiv:
https://www.youtube.com/watch?v=1DELZiCUnWo

Rullar in i konvojer som sitting ducks, total idioti. Kan lika gärna skjuta sig själva så slipper ukrainska armén göra det.
Citera
2022-02-27, 09:30
Medlem
Citat:
Kejsaren i detta fall är USA. Och många verkar inte förstå basic kunskaper om vad upprinnelsen till konflikten är. De verkar tro att det är en oprovocerad attack mot Ukrainas folk. Det går inte ha mer fel. Läs gärna på lite innan du postar dynga.

Upprinelse till det här kriget är rysslands militära intervetion i ukraina 2014, ett brott mot budapestfördraget.

Det är inget putin eller världen är oense kring. (möjligen undataget någon postmodernistisk "min sanning" motsvarighet till Metto-kvinnorna)
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
På papperet ja. Låter ju väldigt fint och bra. Smart sätt att skaffa total världskontroll.

Om du inte tror på de västliga demokratierna så förstår jag inte vad du har på en blogg att göra. Du tror inte på dialog men vill ah ett auktoritärt styre. I auktoritära styren diskuterar man inte. Man lyder. Som det fega ryska folket gör. Putin är galen och kommer att låta folket i Ryssland dö i miljoner.
Citera
Medlem
Ja så klart , inte mkt att debattera där ang fruktan om demokratisering.
Dock i mitt jobb så träffar jag Ukrainare,Ryssar och de flesta är iaf pro Putin och är vana med sin livstil och tro inte ryssen har mkt övers över USA då de fortfarande inte litar på de.
Även om Ryssland hade fått Macron-ryss version till president, så tro inte en sekund att Rysslsnd och USA kommer sitta vid lägerelden och sjunga "kumbaya my lord".. både har sina intressen och kommer alltid ha, det gäller även Kina.

Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Ryska medborgare torde gynnas av välfungerande demokratier som granne så länge inte regimen i Ryssland förbjuder dem att ha ett utbyte med dem.

Exakt detta är vad Putin är rädd för, inte Natos militära framryckningar. Det är spridandet av demokrati och välfungerande styrskick, minskandet av korruption osv i de forna kolonierna som han vet urvattnar hans diktatoriska ambitioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
På kartan ser det ut som om Sverige stängt sitt luftrum. Det stämmer väl inte.

Jag ser plan över Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in