Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Själklart ingen olycka
Att polisen inte har hittat något bevis till brott betyder inte att det inte kan vara ett brott
Bevis bevis bevis
Det enda som är säker fakta är att DA var sprängd
Och varför skulle bombgruppen vara ett gäng skojare?
Förstår du att du beskriver en polisiär process som med all teknisk bevisning till hands dragit slutsatsen att en suicid sprängning skett? Men dom har fel, för att jag inte kan ge dig bevis?
Måste jag ha hans kropsdelar, telefon, självmordsbrev och bankktransaktioner? Newsfalsh, jag har inte tillgång till dessa.
Dom hade antagligen lagt mer resurser och utredning om de fanns oklarheter. Ingen indikation på självmord är givetvis i sig ett tecken på brott, men tro mig. Polisens och försvarets utredare är vana att utreda självmord likt mord.
Men kör du på, ett skolexempel i konspirationsteori.
Ta de mest sannolika med teknisk bevisning och ersätt med något extremt osannolikt och överdrivet. Han tvingades att spränga sig själv/någon sprängde han eller någon sprängde hans lik. Omständig att bestämma träff utan lämna något digitalt spår. Också att det att se ut som självmord medans man lever är också svårt. Den får du nog fundera lite på tror jag, lycka till.