Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 03:39
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Ställ frågan åt andra hållet iställer.

Var ifrån ska väst köpa all skit om inte från Kina?

Sen blir det intressant och se vad som händer när priserna går i taket.

Jag har i alla fall inga problem med att betala lite mer för exempelvis elektronik om jag vet att de producerade under bra omständigheter. I takt med teknologin och automatisering går framåt kommer det nog ändå bli mer ekonomiskt att producera saker i närområdet. Samt att det skapar lokala jobb som stimulerar ekonomin etc. Vi har mycket att tjäna på att inte förlita oss på utländsk produktion.
Citera
2022-02-27, 03:40
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Ja verkligen! Man har alltid hört från polarna om hur fet den ryska armen är och att det skulle vara jämnt mellan USA och Ryssland. Men nu visar det ju sig att det är fullt med homos i den röda armen med låg moral.

De avvaktar av taktiska skäl om det är Kiev ni syftar på.

I söder har de ju avancerat bra.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Tror ni att folket i Ukraina förstår varför västvärlden inte ingriper och blåser bort de ryska trupperna från Jordens yta? Kommer de förstå själva kärnvapenhotet och förlåta oss för att vi bara kastar in vapen och hejar på?

Var väl någon här i tråden som påstod att nån kompis kompis farmors kompis brors barns kompis ja du fattar... som är ukrainare och bor där... hoppas på att väst inte lägger sig i för att förvärra läget, sen sanningshalten i det vet jag inte.
Citera
Medlem
Nu har jag fått bekräftat det jag länge misstänkte angående ryssarnas relation till sin ledare. Många här inne påstår ju att Putin agerar tvärtemot den ryska opinionen som dock inte vågar stå upp mot honom eftersom han kommer fängsla dem då. Detta har i mina öron inte låtit logiskt då jag vet, i och med att jag studerar historia som amatör, att alla diktatorer har ett visst folkligt stöd annars avsätts de om situationen blir ohållbar för ett lands befolkning genom kupper eller revolutioner.

Om mina källor stämmer vilket de oftast gör då jag i från skillnad till de flesta här inne inte bara konsumerar västlig MSM. Utöver det har jag kontakt med en hel del folk både i Ryssland och Ukraina och kan säga följande som jag hört från flera håll.

Många i Ryssland har sett faktumet att Putin inte agerade kraftfullare mot Kievs folkmord i Donbass som ett stort svek. De har ifrågasatt Putins patriotism då han enligt många inte lyckats skydda etniska ryssar i Ukraina mot Kievs aggression. Han har till slut varit illa tvungen att göra något. Annars kanske han till slut hade slutat hängandes från en lyktstolpe.

Detta till de som kallar Putin för maktgalen despot som går emot sitt eget folks vilja. Diktatorer som går tvärt emot ett folks vilja finns bara i folks fantasier. Som om inte Tyskland stod bakom Hitler till en början i alla fall.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Tror ni att folket i Ukraina förstår varför västvärlden inte ingriper och blåser bort de ryska trupperna från Jordens yta? Kommer de förstå själva kärnvapenhotet och förlåta oss för att vi bara kastar in vapen och hejar på?

Tragiskt när man blandar in "folket i Ukraina" när det som sker är en maktkamp på högre ort.
Citera
2022-02-27, 03:41
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:

Man kan ju bara hoppas. Dock så bör vi stödja dem på alla sätt vi kan, öppna gränser och hjärtan för deras familjer exempelvis.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Ja verkligen! Man har alltid hört från polarna om hur fet den ryska armen är och att det skulle vara jämnt mellan USA och Ryssland. Men nu visar det ju sig att det är fullt med homos i den röda armen med låg moral.
Sånt gillar vi. Läs detta för mer skadeglädje. Putin sitter tydligen i sitt bergnäste och kokar av vrede.
https://nypost.com/2022/02/26/putin-fumes-in-lair-as-ukraine-proves-hard-to-conquer/?utm_source=reddit.com

Putin står med byxorna neddragna. Jag får Das Untergang-vibbar av detta.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Hört talas om slaget vid Thermopyle? Kung Leonidas och hans 300 spartaner kämpade mot omöjliga odds fram till döden, men fienden perserna led så stora förluster att de efter det slaget hade förlorat all stridsmoral och tilltro till sin ledare, vilket ledde att de snart därefter kunde besegras av Spartas allierade.
Fast de slogs för sina liv. Det gör inte ukrainare i Kiev.

Du tro väl inte att de radas upp på gatan och avrättas en efter en?
Citera
2022-02-27, 03:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
De avvaktar av taktiska skäl om det är Kiev ni syftar på.

I söder har de ju avancerat bra.

De har inte mött på något motstånd någon annanstans heller...

de avvaktar för att de redan fått smisk en gång i ett försök att inta staden.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartavattenkannan
Vad jag minns så erövrade perserna Athen efter detta.

Och xerxes drog efter detta hemma stora styrkor, därefter blev döm besegrade

De kunde inte föda sin armé i Attika och mer eller mindre övergav Athen. Den styrka som blev besegrad i slaget vid Plataiai år 479 fvt. hade övervintrat i Thessalien som är ett jordbruksland norr om Athen.

Ryssarna kan förstås inta Kiev. Frågan är bara vad det kommer att kosta.

Hans agerande är svindyrt, och de flesta ukrainare tycker nog mycket illa om Ryssland.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Man kan ju bara hoppas. Dock så bör vi stödja dem på alla sätt vi kan, öppna gränser och hjärtan för deras familjer exempelvis.

Varför ska det Ukrainska folket kämpa för USAs globalistprojekt? Tror de tröttnat på det vid det här laget.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Så då förväntar ni er en trade off efter att ni vänsterliberaler nu låtsas bry er om vita ukrainare ett tag att Polen och Ungern ska mjukas upp och ta emot nästa lass med skäggbarn från MENA?

Polen och Ungern tar dessa flyktingar för att det faktiskt är vita krigsflyktingar från närområdet för en gångs skull. Glöm att de kommer gå full woke och globohomo efteråt. Fetglöm. Tvärtom.

Och innan du undrar om jag egentligen bryr mig om Ukraina. Personligen swishade jag 5000 SEK till röda korset i Ukraina ikväll. Vad har du gjort för Ukraina?

Ja? Det är exakt det jag menar. Europa kommer att ha förnyad kapacitet att ta hand om den här flyktingströmmen just för att det handlar om ett grannfolk. Alla andra resonemang om flyktingfrågan är ointressanta i sammanhanget, det omedelbara problemet kommer att få en lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in