Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Svenskar identifierar sig som européer för att de bor i Europa. Ditt snack blir rörigare för varje inlägg.

Kanske olika för olika människor. Skulle nog betrakta någon som ser sig som "europé" som en utomjording, som att tro att alla i Afrika är "afrikaner".
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
En massa flyktingar till grannländerna. EU kommer att förr eller senare att splittras. Brexit var bara början.

Lol, om det är något läge där de flyktingkritiska EU-länderna är benägna att tänka om så är det detta. Snacka med valfri polsk eller ungersk boomer så kommer du nog att förstå.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jaha, vad innebär det rent konkret?
De har internet från satelliter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nu gör ryssarna tydligen rekryteringsvideos till VDV
https://www.youtube.com/watch?v=0rAHrHd2lcw

Seriöst nu.

Du länkar alltså till en video som är över 2 år gammal och vill påstå att den är ny?
Gå och ta din snutte och kryp i säng med dig.
Citera
2022-02-27, 03:23
Moderator
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Min uppfattning är att de har mött ett visst motstånd från ukrainska styrkor, och därför avvaktar tills förstärkning anländer med vassare vapensystem, termovapnet TOS-1 ska ju vara på väg dit, om det nu inte redan är på plats.

Strider pågår ju i ytterområdena nu också.
Men att ta sig in i centrum är ju utmaningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du verkar ha riktigt specifik information. En länk till källan hade varit lämpligt. Du vill väl inte bli anklagad för att vara ett lågbegåvat troll?

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Skriv vilken info du vill ha källa till så kan jag fixa det.

Uttryckte jag mig så illa?
Jag gör ett försök till:
Du påstod saker.
Jag svarade och bad om en källa. Om du nu har det?
"...termovapnet TOS-1 ska ju vara på väg dit..."
Citera
2022-02-27, 03:23
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Tack. Skönt att höra.

Plågas vid tanken på att vara soldat och inte kunna skjuta ordentligt på anfallande ryssar.

Man får hoppas ryssarna skär av transportlederna fort då, så vi slipper onödigt lidande.
Citera
2022-02-27, 03:24
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Seriöst nu.

Du länkar alltså till en video som är över 2 år gammal och vill påstå att den är ny?
Gå och ta din snutte och kryp i säng med dig.

Rekryterna i filmen var väl dessa som Ukrainarna sköt i småbitar igår
Citera
2022-02-27, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Zelensky kanske verkar patriotisk men när du tänker efter inser du att hans urusla ledarskap gör att onödigt många liv går till spillo och onödig förstörelse kommer att ske.

Huvudfrågan:
Finns det minsta lilla chans att Ukraina inte förlorar den militära konflikten?
Det finns ingen amerikansk general som tror det. Ingen tror att det är möjligt.
Varför i så fall ödsla liv på ett dödfött projekt?

Har du sett 20-åringen som alldeles ensam ska försvara en gångbro med en kalashnikov i handen? Killen hade skjutit 16 skott i sitt liv.
Hört talas om slaget vid Thermopyle? Kung Leonidas och hans 300 spartaner kämpade mot omöjliga odds fram till döden, men fienden perserna led så stora förluster att de efter det slaget hade förlorat all stridsmoral och tilltro till sin ledare, vilket ledde att de snart därefter kunde besegras av Spartas allierade.
Senast redigerad av absinten 2022-02-27 kl. 03:27.
Citera
2022-02-27, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Hitler frågade sig en gång i tiden, Brinner Paris...? Detsamma frågar sig nog nu Putin om Kiev. Brinner Kiev? Staden är iallafall under häftig attack.
Kina backar det och ställer också krav att Nato inte ska expandera. Björnen är inte ensam utan har nu alltmer en tiger med sig - även om det är på avstånd.

Det blir tufft för Nato den dag om eller när Kina på allvar går in och backar upp mot imperialisterna.

Säg mig, vilka ska Kina sälja all sin skit till om inte till väst ?
Citera
2022-02-27, 03:28
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Lol, om det är något läge där de flyktingkritiska EU-länderna är benägna att tänka om så är det detta. Snacka med valfri polsk eller ungersk boomer så kommer du nog att förstå.

Så då förväntar ni er en trade off efter att ni vänsterliberaler nu låtsas bry er om vita ukrainare ett tag att Polen och Ungern ska mjukas upp och ta emot nästa lass med skäggbarn från MENA?

Polen och Ungern tar dessa flyktingar för att det faktiskt är vita krigsflyktingar från närområdet för en gångs skull. Glöm att de kommer gå full woke och globohomo efteråt. Fetglöm. Tvärtom.

Och innan du undrar om jag egentligen bryr mig om Ukraina. Personligen swishade jag 5000 SEK till röda korset i Ukraina ikväll. Vad har du gjort för Ukraina?
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-27 kl. 03:31.
Citera
2022-02-27, 03:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Säg mig, vilka ska Kina sälja all sin skit till om inte till väst ?

kan ju bli jävligt jobbigt för sneögonen att hålla igång sin industri utan råmaterial från västvärlden... samt om västvärlden börjar plocka hem sina industrier...

Så näe tror inte alls kattungarna är så sugna på en konflikt... de har pungkulor ungefär som ett russin, där får man ju ändå ge ryssarna att de har mer stake.
Citera
2022-02-27, 03:29
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Hitler frågade sig en gång i tiden, Brinner Paris...? Detsamma frågar sig nog nu Putin om Kiev. Brinner Kiev? Staden är iallafall under häftig attack.
Kina backar det och ställer också krav att Nato inte ska expandera. Björnen är inte ensam utan har nu alltmer en tiger med sig - även om det är på avstånd.

Det blir tufft för Nato den dag om eller när Kina på allvar går in och backar upp mot imperialisterna.

Din björn har blivit synad och visat sina uddlösa tänder. Rysslands status som militär stormakt har fått sig en rejäl törn efter alla misslyckade operationer och videos som florerar på Internet av tiggande ryska soldater och kolonner som står still med soppatorsk.

Att Ukraina kommer falla är alla eniga om men det kommer till ett högt pris för Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in