Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 01:55
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
De har hackat Kremlins sidor och kan läcka ut topphemliga dokument.
RT stängdes ner
Har även IPTV och passade på att checka, och det fanns verkligen kanaler som bara sände ukrainska program, sånger och vad som händer i Ukraina just nu.

Så Anonymous verkar ha menat allvar i deras senaste meddelande.

Underbart! Fortsätt knäcka lill-Putin.
Citera
2022-02-27, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det där är stort, men de kommer kunna kringgå det via Kina och Indien. Chsnsen är stor att man på sikt börjar bygga upp egen halvledarindustri. Tillbaka till hur det var förr i tiden.
Lycka till med det, ryssarna kan ju inte ens konstruera bilar där delarna passar särskilt bra ihop. Det blir nog att gå tillbaka till hålkort.
Citera
2022-02-27, 01:56
Medlem
PrBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Lugnt är det inte det sprängs skjuts för fullt utkanten av Kiev enligt stream.
Vilken stream? De flesta är ju loopade/fejk sedan i går natt.
Citera
2022-02-27, 01:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ett land blir inte till bara för att ett par obskyra typer deklarerar självständighet på lokal nivå. Samtidigt som ukrainska nationalister utropade sin republik, utropades det kommunstiska folkrepubliker i andra delar av "Ukraina".

Folkets vilja och Sovjet i en och samma mening? Nej, Ukraiska SSR skapades för att kunna exportera revolutionen "utomlands". Därav det sk nära utlandet i ryskt språkbruk.

Visst får man ifrågasätta länder som någon har fått dels till skänks, dels där den nationella identiteten inte är utvecklad.

Det var just det jag skrev. Landet blev till för att det fanns ett folk ukrainare som hade en tydlig uppfattning om vad som var Ukraina.

Så var det med den saken.

Din uppfattning om varför Ukraina skapades stämmer inte, även om det kan vara en faktor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Har kollat runt 22-tiden. De har kanske fått igång vanliga program igen.
Men jag såg att det sändes det jag skrev. Hade Flashback haft möjlighet att lägga upp videoklipp, så hade jag tagit en skärmdump från min dator.

De ser normalt ut nu. Anonymus är mest snack de gör aldrig något riktigt hårt. Men de har bra PR för folk tänker ”hackers”. Enligt mig så gör de inget som inte enkelt går att göra med färdigköpta scriptas som säljs lite var stans på webben.

De mer utav scriptskids enligt min mening.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Vilken stream? De flesta är ju loopade/fejk sedan gårdagen.
https://www.youtube.com/watch?v=aSOlbyB7aW4
Citera
2022-02-27, 01:58
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Din statstillhörighet är Sverige, inte Europeiska Unionen. Ingen svensk identifierar sig som "europé" eftersom EU inte är ett land. Skulle EU bli ett land, hade svenskar knappast identifierat sig som "européer". Sånt tar tid. Definitivt längre än de futtiga 30 åren Ukraina har på nacken.

Svenskar identifierar sig som européer för att de bor i Europa. Ditt snack blir rörigare för varje inlägg.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Problemet är ju att "hemmaopionen" inte får se vad som sker.
De matas med propaganda över vad "nazisterna och narkomanerna" i Ukraina gör med ryskspråkiga.
Till skillnad från Kina har inte Ryssland total kontroll över sociala medier. Visst, äldre ryssar håller sig till statstelevisionen men det gör inte de yngre. Informationen kommer således att spridas bland den ryska befolkningen.
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vidrigt om det sker.

Men om Putin tar till detta så tror jag han förlorar mycket av hemmaopinionen. Att använda sådana vapen mot folket i ett land där många ryssar har vänner och släktingar kommer att kosta.
Det känns som lite slös med personal och energi att föra in ett vapen i landet som man inte avser att använda... Risk att det tas av Ukraina också. Och det finns bildbevis på att vapnet förs in i Ukraina.

Finns väl inte så mycket hemmaopinion. Knappast någon media som skulle rapportera om det. Inte utan att bli stängd och journalisterna avrättade. Om jag förstått det rätt så är det väl helt förbjudet att rapportera i Ryssland om kriget. Men inte helt säker.

Man kan söka på Twitter på Tos-1 t.ex. https://twitter.com/search?q=tos-1%20&src=typed_query
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Tror budskapet är tydlig, Kina kommer ta över Taiwan inom en snar framtid. NATO är lika värdelöst som FN
Folkmordsrepubliken Kina kommer förlora det mesta av sin flotta och sitt flygvapen samt allt manskap och utrustning man försöker att landsätta om man försöker. Taiwan är inte Nato-medlem och Folkmordsrepubliken har Veto i säkerhetsrådet.
Citera
Medlem
DayNites avatar
jag undrar hur det kan komma sig att det finns el överallt? samt att bilar kör runt
https://www.youtube.com/watch?v=u5HBOE_sNIM

samtidigt så streamar många på TIK TOK
är inte det första man klipper av el? telenät? internet? all kommunikation för att skapa total förvirring
Citera
2022-02-27, 01:59
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Dom spelar även den ukrainska nationalsången på flera hackade kanaler

Humor. Hoppas Putler fick höra lite också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in