2022-02-26, 11:01
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
RYSSLAND HOTAR MED CENSUR

Under morgonen skickade det ryska censurmyndigheten ut ett hot till de oberoende mediekanalerna och tidningarna i landet.

De hotar stänga kanalerna om de inte omedelbart slutar rapportera om den ryska invasionen av Ukraina som just en "invasion" eller "krig", dessutom hotas de inte rapportera om att Ryssland dödat civila ukrainare, uppger oberoende tidningen Meduzas chefredaktör på Twitter
(från Expressen)

Vilket mysigt och transparent samhälle Ryssland verkar vara...

Ett drömsamhälle som flera landsförrädare i denna tråd verkar önska efter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Inte ett dugg förvånad att det gått tvärnit för Ryssland & Putin det är svårare kriga sig fram gata för gata än på öppna fält, Så frågan är hur LÄNGE orkar Ryska militären hålla upp detta krig för ju mer förluster och militärer hem i bodybags ju mer kritik kommer komma från anhöriga som kommer protestera!

I stadskrig e moderna vapen inte lika effektiva. Se is snubbarna i syrien som med toyotabilar höll ryssar amerikaner och välutrustad militär stången.

Tysken fick lära sig detta i stalingrad. Motivationen hos ryska soldaterna lär vara extremt låg om de möter motstånd. De undrar ju vad i helvete de gör hos sitt brödrarfol i ukraina

Tror alla ryssar i alla fall i metropolerna har en ukrainsk kollega eller vän
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Att USA och Sverige stödjer med vapen betyder inte att de har förklarat krig mot Ryssland.

Det var ju exakt det jag skrev om du läser.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Som råkar härbärgera enorma finansiella tillgångar. En av jordens penningtvättscentraler. Att Cypern stänger SWIFT kommer att slå riktigt hårt mot alla skurkar. I o f s inklusive alla cyprioter som lever på det

Ja så klart Cypern vill skjuta sig själv i foten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Jag kommer göra min insats och hjälpa snygga Ukrainska kvinnor söka asyl i Sverige. Skänker gärna även mina Covidsprutor jag ej tagit till åldringar i Ukraina. Ska maila FHM de kan skickas till Ukraina för kommer aldrig ta dem.

Åka och kriga för en judiskstyrd korrupt statsledning som Ukrainas och som styrs av Israel och USA i bakgrunden? Nej tack.
Du å
Du är en fin människa. Blev helt varm om hjärtat när jag läste ditt inlägg.. Glädjer mig jätte mycket att få veta att någon som du vandrar på den här planeten samtidigt som mig. Uppskattar att du delade med..
Önskar dig all lycka i framtiden.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Utan tvekan kommer ryssarna inom kort inta Kyev och avrätta Zelinsky eller föra honom till Moskva för en av sina skåderättegångar för vidarebefordran till Sibirien där han kommer att råka ut för lite nervgift i sitt morgonkaffe

Jag tror inte de kommer att döda Zelinsky eftersom då blir han martyr och större än vad han egentligen är. Jag gissar mer på att de kastar honom i fängelse eller låter honom gå så att han kan åka tillbaka till Israel eller Schweiz.

Liknande med Mikhail Khodorkovsky där Purin kunde döda honom när som helst men valde att sätta honom i fängelse. Idag lever Mikhail Khodorkovsky i Schweiz och har fallit bort från den offentliga scenen.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Att USA och Sverige stödjer med vapen betyder inte att de har förklarat krig mot Ryssland.
Svar NEJ det är viss skillnad att stödja med vapen och gå in i regelrätt strid tänk till!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är för att det inte är resonemanget, det protesters och gnälls på USA konstant när de genomför sina "krig/statskupper/sanktioner (i synnerhet i MENA, men även bland latte-komunister här i väst).

Lösningen på dilemmat är att inse att den geopltiska ordning har 1 supermakt sen kalla kriget avslutades, inte två.

Att längta tillbaks till en tid där där sovjet (eller för den delen flertalet nationer var jämbördiga) är en naiv och privilgerad fantasi. ingen "latte-komunist" skulle överlva en vecka i gulag.

Jo, men sen tittar de på lets Dance och Melodifestivalen och dricker coca-cola medan Venezuela och Iran får smaka sanktioner där bak. De är Usa:s bitchar vilket man väl får roas av 😎.

Världen blir mer multipolär snarare.

Är man ärlig att man hejar på den ena sidan så kör på, djungelns lag - men en sida kan inte alltid ha rätt och den ande fel - det blir ju för tråkigt och skrattretande för en vuxen person.
Citera
Medlem
Faceless-Voids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Vad får dig att tro att det skulle gå på två dagar att ta Ukraina? Det är ju helt befängt om du seriöst trodde det...
Varför är det befängt? Ser fram emot din förklaring. Vet flertalet länder som hade varit klara inom 2 dagar. Ryssland är ingen supermakt längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Tjeckien skickar vapen. Det är något helt annat än att de går in i Ukraina militärt.

Ja det var ju det jag skrev?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet är den Ryska Armén är undermåligt rustade pengarna har sinat en längre tid man har knappt råd tanka planen som i princip står på backen 24/7, Så gissar moralen är nog inte den bästa som läget står nu med strider som kan snart te sig jobbiga!

För att inte tala om att ryssar ser på ukrainare på samma sätt som vi ser på norrmän och danskar, de är bröder och systrar där det med stor chans finns familj och släkt.

En sån sak dränerar moralen och kampviljan oerhört.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Trams. Inget ovanligt att större övningar sprids ut över tid så att man över olika förband på olika ställen vid olika tidpunkten inom ramen för vad som en högre stab är en och samma övning. Med efterföljande förflyttningar av förband och demobilisering och förrådställning av övade förband och materiel är det snarare regel än undantag att förband finns kvar i månader. Du har verkligen ingen aning vad du pratar om.
Du menar att man ska hålla övningar enbart för att skrämma ryssen från att blanda sig in i Sveriges ansökan om NATO?

Om det vore så enkelt... du inser väl att NATO aldrig kommer gå med på att riskera ett världskrig, speciellt när Kreml gått ut och sagt att de kommer svara militärt om Sverige ansöker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in