Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 01:52
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Inget är svart eller vitt i den här konflikten, ska man rädda liv måste man i nuläget vara både flexibel och pragmatisk.
Hade Ukrainas högsta prioritet varit att rädda liv, så hade de kapitulerat omedelbart!
Ju längre Ukraina förlänger kriget desto fler oskyldiga ukrainare kommer dö, du är ju ingen dumskalle, du förstår ju detta!

Jag har för övrigt inte bott i tyskland på tio år..

Din argumentation är helt rubbad. Det är inte Ukraina som attackerar Ryssland. Ukraina försvarar sig.

Det är Ryssland som omedelbart ska upphöra med sin aggression.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tror kriget måste gå mycket sämre än såhär före Kina överger Ryssland.

Tror budskapet är tydlig, Kina kommer ta över Taiwan inom en snar framtid. NATO är lika värdelöst som FN
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad svamlar du om? Du kanske är asiat, men svenskar är européer och identifierar sig som européer.
Din statstillhörighet är Sverige, inte Europeiska Unionen. Ingen svensk identifierar sig som "europé" eftersom EU inte är ett land. Skulle EU bli ett land, hade svenskar knappast identifierat sig som "européer". Sånt tar tid. Definitivt längre än de futtiga 30 åren Ukraina har på nacken.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Lägger mig nu kanske Ryssarna kan erövra mcdonalds i Kiev tills imon om de strider hårt.

Ciggisarna börjar ta slut också. LotOK, affären på Ostromyrskagatan i Hostomel vägrar att sälja, så i morgon blir det storoffensiv för att erövra denna affär.
Senast redigerad av goseigen 2022-02-27 kl. 02:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vidrigt om det sker.

Men om Putin tar till detta så tror jag han förlorar mycket av hemmaopinionen. Att använda sådana vapen mot folket i ett land där många ryssar har vänner och släktingar kommer att kosta.
Problemet är ju att "hemmaopionen" inte får se vad som sker.
De matas med propaganda över vad "nazisterna och narkomanerna" i Ukraina gör med ryskspråkiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Varför knuffas afrikanska kvinnorna och barnen bak och nekas borda flykting tågen i förmån för Ukrainska flyktingar? Dem alla flyr samma krig. När ska hatet lämna Europa…
Tågen blir snabbt fulla, i klippet så är dörrarna stängda sedan länge och folk motas bakåt så att ingen skadas när det åker iväg. Tro mig, jag har förstahandsinfo om de där tågen med nära som försökt ta sig in i dem. De blir helt överfulla där folk har fått stå hela resan då det knappt funnits plats på golven att sitta på. De åker inte heller så fort dörrarna stängs utan kan stå i flera timmar (med folk ombord) innan det lämnar. Utanför kämpar folk för att ta sig in men dörrarna kommer inte öppnas då det inte går att få ombord fler. Det är polis och militär som står närmast tåget för att mota bort folk när det ska åka.

Sen att det skriks saker till varandra i en situation förvånar mig inte, det är en krigssituation och folk har panik och är uppgivna och agerar inte alltid på samma sätt som man skulle gjort i en lugn situation.
Citera
2022-02-27, 01:53
Medlem
Har för mig att det var kl 02:00 igår som ryssarna gjorde sin attack i Kiev. Blir det något liknande igen, eller håller man sig utanför staden tro? Just nu verkar det helt lugnt.
Citera
2022-02-27, 01:53
Medlem
Sant men är det någon i dagens era som är sjuk nog ta ett sådant beslut för "sina intressen" är det nog Putin eller Kim Jong Un, matar han sitt folk på bilder på en false flag kemvapenattack på döende ryska kvinnor och barn har han nog stöd på henmsplan att ta till de allra drastiska åtgärderna.

Och skulle verkligen väst svara med annat än oändliga krismöten, sanktioner och fördömanden om det skedde mot ett icke NATO land? De vet ju att om de svarar med en kärnvapenattack mot Ryssland har de just skrivit under jordens undergång.

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Man ska aldrig säga aldrig, men det bör även oroa Putin vad västs svar om Ryssland verkligen sätter in kärnvapen.
Citera
2022-02-27, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Typisk Elon. Vara awesome.

Fast går elen blir det svårt att ladda. Och hålla sig varm.

Aldrig hört talas om dieselgeneratorer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Har för mig att det var kl 02:00 igår som ryssarna gjorde sin attack i Kiev. Blir det något liknande igen, eller håller man sig utanför staden tro? Just nu verkar det helt lugnt.
Lugnt är det inte det sprängs skjuts för fullt utkanten av Kiev enligt stream.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Kollar på ryska tv kanaler och de visar filmer och vanligt ser inte alls att något är hackat. Just nu på ”RU” visar dom tecknat
Har kollat runt 22-tiden. De har kanske fått igång vanliga program igen.
Men jag såg att det sändes det jag skrev. Hade Flashback haft möjlighet att lägga upp videoklipp, så hade jag tagit en skärmdump från min dator.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Bisarrt att media bara snackar om Kiev.
En stad med 4 miljoner invånare som Ryssland möjligen kan penetrera men inte hålla.
Striderna där kommer ta lång tid.

Det intressanta är vad som händer i öster och söder - Mariupol och Kharkiv.
Pågår hårda strider.

Kharkiv är också en storstad och förmodligen också mycket svår att inta.

Mer nyheter från dessa städer vore bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in