Citat:
Ursprungligen postat av
Rlewa
Varför knuffas afrikanska kvinnorna och barnen bak och nekas borda flykting tågen i förmån för Ukrainska flyktingar? Dem alla flyr samma krig. När ska hatet lämna Europa…
Tågen blir snabbt fulla, i klippet så är dörrarna stängda sedan länge och folk motas bakåt så att ingen skadas när det åker iväg. Tro mig, jag har förstahandsinfo om de där tågen med nära som försökt ta sig in i dem. De blir helt överfulla där folk har fått stå hela resan då det knappt funnits plats på golven att sitta på. De åker inte heller så fort dörrarna stängs utan kan stå i flera timmar (med folk ombord) innan det lämnar. Utanför kämpar folk för att ta sig in men dörrarna kommer inte öppnas då det inte går att få ombord fler. Det är polis och militär som står närmast tåget för att mota bort folk när det ska åka.
Sen att det skriks saker till varandra i en situation förvånar mig inte, det är en krigssituation och folk har panik och är uppgivna och agerar inte alltid på samma sätt som man skulle gjort i en lugn situation.