2022-02-27, 00:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!

Nämen tycker du det är tråkigt. Det var inte vår avsikt att göra dig ledsen, men Ryssland har besinningslöst attackerat en fri nation och vi blev lite upprörda av det.

Om vi släpper det och låter Putin härja och döda soldater kvinnor och barn, kan du bli lite gladare då?
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är lite bekymrad över rysshatet i tråden, jag tycker det är tråkigt och helt oacceptabelt.

Jag förstår inte varför vi inte kan diskutera denna konflikt på ett balanserat och neutralt vis.

Det finns ingen god eller ond sida i denna konflikt.
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset, därför är det viktigt att vi snabbast möjligt får en lösning i frågan.

Den ukrainska regeringen vägrade under lördagen att börja föra fredsförhandlingar.
Det är naturligtvis extremt olyckligt och kommer kosta många oskyldiga ukrainska liv.
Ukraina kan kapitulera idag, men dom vägrar.

Det är som sagt en komplex situation, och nu har vi lång natt framför oss, och tyvärr kommer oskyldiga civila att dö i natt i strider mellan ryska och ukrainska trupper, i Kiev, i Kharkiv, i Mariuopol..

Ukraina kunde räddat dessa människor genom att underteckna en villkorslös kapitulation redan idag, men de väljer att offra sina egna medborgare istället..

Det är ett fruktansvärt agerande av Ukraina, det är min personliga mening!

Rysshatet är ganska befogat när Ryssland anfaller ett självständigt och demokratiskt Ukraina och vill utrota landets existens pga helt befängda grunder. Tycker du det är rimligt?

"Varken Ryssland eller Ukraina vill ha det på detta viset,"

Man storknar... Ifall Ryssland inte vill så är det bara att rulla tillbaka trupperna och sluta kriga helt enkelt. Varför skall Ukraina underteckna villkorslös kapitulation när det är Ryssland som startat det hela?

Den ukrainska regeringen har velat ha fredssamtal sen krigets början men på lika villkor för båda parter. Här är det Ryssland som enbart vill ha fredssamtal om Ukraina lägger ner sina vapen och allt ska ske på ryska villkor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Jag hoppas verkligen att detta forum inte är representativt för den svenska befolkningen.
Jag hade för mig att svenskarna var ett smart folk som lyckats bygga upp ett starkt land med stora industrier.

Läser man härinne får man intryck av ett hjärntvättat och hjärndött folk.

Finns en del vettiga här med. Svensk media är totalt hjärndött däremot! ANNA-MAJA och vad nu experterna heter som sitter i SVT. Hade det varit krig i sverige, vad ska alla regnbågskärringar göra då.

Säger inte att jag själv skulle ställa upp i något krig. Men halva sverige sätter på sig fingervantarna och skulle ställa sig på Norrmalmstorg med plakat om hur krig är fel och att fienden kan åka hem igen.
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Tiotusentals stackars ukrainska barn och kvinnor passerar i detta nu den polska gränsen. Jag är och har varit helt emot sveriges vanvettiga migrationspolitik. Nu står vår jävla politiker åter där igen med facit i hand. Hade vi inte tagit emot hundratusentals papperslösa och till mesta del dysfunktionella manliga muslimer från andra sidan jordklotet hade vi verkligen kunnat hjälpa till när det nu verkligen behövs. Jag blir vansinnig!!
Instämmer. Instämmer. Instämmer. Blir många som får muslimsk-ukrainska gener i framtiden. Deras ghetton lär ju ligga nära varandra.
Citera
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Förstår inte varför dessa är intressanta, ryssländare som ryssländare, liksom.

De blir bara ännu ett av folken i den lista som Sauron kallar fram.

Tjetjenien är en ganska liten delrepublik med en befolkning på strax över miljonen, att de skickar iväg några ghazis för att röva i fjärran land är inte så betydelsefullt.
Det går väl sådär för tjetjenerna:

” Magomed Tushayev, one of Ramzan Kadyrov’s top warlords, has been killed in action in Hostomel.
🇺🇦Ukraine’s elite Alpha Group is reportedly fighting Chechens in the airfield.”
Från Illija Ponomarenkos twitter
Citera
2022-02-27, 00:56
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ska bli intressant att se om ryssen tar över Kiev inom de närmsta dagarna. Man vet ju aldrig? Har ju sagts av ledare att Kiev faller inom några dagar.

De riktiga striderna har inte ens börjat på i Kiev ännu. När ryska troop börjar på att rulla in på Kievs gator kommer vi att få se ett blodbad utan dess like tyvärr.
Strid i bebyggelse är det värsta man kan göra som soldat och vagnar och stridsfordon är lätta att plocka i bebyggelse. Det här kommer dra ut på tiden.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Precis. Inte ett ord, inga sanktioner mot USA från EUs sida eller nånting.

Inte för att jag på nåt sätt stödjer Rysslands invasion, men hyckleriet och dubbelmoralen från väst gör mig fan spyfärdig.

Kan bara hålla med.

I nyheterna på svt talades det om gas från Qatar kunde vara ett alternativ.

Qatar!?

En av regimerna direkt ansvariga för det djävulska inbördeskriget i Syrien med mänskligt lidande Ukraina aldrig kommer i närheten av. Och ingen kritisk fråga.
Dra åt helvete med era "humanitära" argument!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Annars är ju just mördandet av kvinnor och barn en av specialiteterna hos dina idoler i Ukrainas armé. Ta dig en titt på deras modiga i operationer Donbass
Det var Psykopat-Putin som invaderade Kiev 2014 och strax därefter skickade in sina soldater i Donbass under falsk flagg. Jag förstår att verkligheten är väldigt svår att smälta. Putin invaderar sina grannländer. Punkt.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Det är inte samma men det är precis lika fel. Ingenstans finns det undantag att bomba länder som inte har en demokratiskt vald ledare. Och det såg vi klart tydligt vad FN tyckte om det.

Amerikanen är precis lika hatad i mellanöstern som Ryssen kommer nu va i Ukraina.

Problemet är att vi i västvärlden som borde hålla hög standard själva inte håller oss till de regler vi propagerar. Och enligt mig har vi själva hjälpt till att skapa denna situationen. Om inte vi följer de regler vi påtvingar andra varför skulle andra göra det? Ger det något år så kommer Kina invadera Taiwan.

Visst, i min mening var varken Irakkriget eller Rysslands nuvarande invasion av Ukraina något att hurra för, men den just den här tråden rör den senare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Att du ens jämför Ukraina och Afghanistan är skrattretande. Ryssarna har starka intressen i Ukraina och om jag får gissa så kommer det bli ett delat land i framtiden. Att ryssarna inte hade så stark stridsmoral i Afghanistan kan ju vem som helst förstå.

Och nej källan stämmer inte. Dom har tagit en siffra ur röven.

Att vissa delar tillfaller Ryssland är det inte någon tvekan om men resten av ditt påstående är rent jävla skitsnack.

Har inget med intressen att göra. Om du hade insikt skulle du ha koll på att ryssarna stridsmoral inte är högre just nu bara för att Putin vill åt vissa delar. Det är som att sverige skulle invadera norge och det skulle intr förvåna om det uppstår stora inte problem och eventuell stridsvägran. Det är för övrigt en värdelös arme när det kommer till att möta gerillakrigföring.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Bullshit.

Rysk propaganda. Ryss troll detekted.

Jaha och om det vore så som du tror varför skulle Tyskland öppna för att köpa gas av Ryssland trots sanktioner?

Tyskland vill knappast att kriget fortsätter men de måste köpa energi av Ryssland.
Det tar månader innan gasproduktionen kan täcka upp ett ryskt bortfall.
Vi behöver kärnkraft för att slippa ryssarna.

Det är det här som tjafset om NordStream2 handlar om
Citera
2022-02-27, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Tiotusentals stackars ukrainska barn och kvinnor passerar i detta nu den polska gränsen. Jag är och har varit helt emot sveriges vanvettiga migrationspolitik. Nu står vår jävla politiker åter där igen med facit i hand. Hade vi inte tagit emot hundratusentals papperslösa och till mesta del dysfunktionella manliga muslimer från andra sidan jordklotet hade vi verkligen kunnat hjälpa till när det nu verkligen behövs. Jag blir vansinnig!!
Du ska nog inte mixa dina Zoloft med hembränt…
Muslimer hade inte satt sin fot i detta exotiska land om det inte vore för att USA & RU lekt dragkamp om makten där nere!

Ukrainas problem är RUs fel, inte våra politikers!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in