Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 00:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Beredda att dö för sitt land*

Tragiskt.
Hög suicidal rate bland ukrainska soldater före kriget. Jag undrar hur det kommer att se ut efter kriget
Citera
Medlem
Om detta som sägs i denna diskussion stämmer så har Ukrainarna blivit förda ordentligt bakom ljuset av USA. Är man dock så naiv får man tyvärr skylla sig själv. Synd bara om civilbefolkningen, både ryssar och ukrainare.

https://swebbtv.se/w/6HgiScG5VY4CToDkYv6tza
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Det är lustigt hur starkt omvärlden reagerar. Var är alla när Saudi bombat Yemen till stenåldern med miljontals civila som följd? Eller när USA och co dödade miljontals civila i Irak?

Precis. Inte ett ord, inga sanktioner mot USA från EUs sida eller nånting.

Inte för att jag på nåt sätt stödjer Rysslands invasion, men hyckleriet och dubbelmoralen från väst gör mig fan spyfärdig.
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Förstår inte varför dessa är intressanta, ryssländare som ryssländare, liksom.

De blir bara ännu ett av folken i den lista som Sauron kallar fram.

Tjetjenien är en ganska liten delrepublik med en befolkning på strax över miljonen, att de skickar iväg några ghazis för att röva i fjärran land är inte så betydelsefullt.

Jag håller med dig, men alla rysstroll där var game över för Ukraina. Så är tjetjenerna ute ur leken innan de ens kom fram
Citera
2022-02-27, 00:49
Medlem
tarek90s avatar
https://youtu.be/HIPNVm6lNfM

smäller som fan nu
Citera
2022-02-27, 00:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Förstår inte varför dessa är intressanta, ryssländare som ryssländare, liksom.

De blir bara ännu ett av folken i den lista som Sauron kallar fram.

Tjetjenien är en ganska liten delrepublik med en befolkning på strax över miljonen, att de skickar iväg några ghazis för att röva i fjärran land är inte så betydelsefullt.

Intressant för ledaren där har sagt i månader till Putin. Skicka in oss i Ukraina och det här är fixat på nolltid! De kom några mil in innan de som det verkar alla sprängdes till döds.
Citera
2022-02-27, 00:50
Medlem
S.Kandals avatar
Tiotusentals stackars ukrainska barn och kvinnor passerar i detta nu den polska gränsen. Jag är och har varit helt emot sveriges vanvettiga migrationspolitik. Nu står vår jävla politiker åter där igen med facit i hand. Hade vi inte tagit emot hundratusentals papperslösa och till mesta del dysfunktionella manliga muslimer från andra sidan jordklotet hade vi verkligen kunnat hjälpa till när det nu verkligen behövs. Jag blir vansinnig!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Livestream?

https://wwitv.com/tv_channels/b6723-Kiev-webcam-Urkaine.htm

Stream 3, camera 6
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Kallas för dubbelmoral. Ganska vanligt.

Nog finns det dubbelmoral och cynism så att det räcker och blir över men varje situation är även unik. Jag varken var eller är exempelvis något fan av (det senare) kriget i Irak men man kan samtidigt inte jämföra den Irakiska regimen under Saddam med den i Ukraina.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin kommer aldrig att kapitulera.

Då kommer ryska folket bli tvungen att avsätta honom, eller gå tillbaka till att köa för lite bröd som på 90-talet.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Invasioner är snarare anfallskrig som vi sett många av i Mellanöstern, sedan kommer ockupationen. Detta är en annan gren: den fredsbevarande grenen.

Efter att operationen är klar infinner sig fred och samhällsharmoni, landet är avmilitariserat och neutralt och säkerheten i Europa har stärkts. Synd bara att Väst inte förstår detta, men det kommer med tiden att förstå då alternativet är ett gå i krig mot Ryssland och inget land vinner ett krig mot Ryssland.

Starta ett krig för att skapa fred. Intressanta tirader gubbn. Funkar sådär.
Citera
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Hehe, dessa. Det var en total propaganda från Kreml.

Efter 3 dygn har man tagit mindre än 1% av landet och ingen signifikant stad. Detta är katastrof för ledarskapet i Kreml, vilka de ens är (Putin har inte setts till sedan 21/8)

Putin är säkert nu inspärrad på Moskvas psykriatiska sjukhus drabbad av bunkersjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in