Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 00:52
Medlem
BAB7s avatar
En hel del skottlossning i Kiev nu.
Jag följer den här kameran:https://www.youtube.com/watch?v=HIPNVm6lNfM
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Han ligger i en blodpöl om ett par dagar när hans kleptomankompisar kommit fram till att det inte längre finns någon annan väg att behålla sina privilegier. Det blir antingen presenterat som en "olycka" eller som en avrättning utförd av fascistoida Nato stödda agenter.
Just Putin skulle faktiskt passa i en blodpöl. Det blir som ett konstverk liksom.

Fattar att folk är rädda för honom men håller med. Hur fan kan de stå ut med att bli hunsade av ett solklart psykfall? Den där Narysjkin t.ex., spionchefen, han stödjer ju knappast Putin. Det syntes lång väg på den där utfrågningen när han blir grillad av Putin. Så fort de inser att envåldshärskarens strategi bara ledde till en massa döda ryssar och förakt från hela världen kommer de avsätta fyllot.
Citera
Medlem
Jag hoppas verkligen att detta forum inte är representativt för den svenska befolkningen.
Jag hade för mig att svenskarna var ett smart folk som lyckats bygga upp ett starkt land med stora industrier.

Läser man härinne får man intryck av ett hjärntvättat och hjärndött folk.
Citera
2022-02-27, 00:53
Medlem
Var är moderatorerna i den här tråden? Den har totalförstörts av alla hjärndöda idioter som skriver "rysstroll" eller "rysstrollen" i inlägg efter inlägg efter inlägg. Fruktansvärt irriterande med alla kräk här inne som håller på med detta. Det finns andra trådar ni kan skriva som besatta om "rysstroll" när ni inte har några egna argumentet att komma med. Jävla kioskmongon. Snälla låt sportlovet ta slut snart, det är fan i mig outhärdligt att se alla dessa hjärndöda idioter förpesta tråden.
Citera
2022-02-27, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Tyskland klarar sig utan gasen det är nog mera pengarna som styr deras val däremot är Polen i starkt behov av gasen då den utgör ca 70% av deras behov.

Ok, hörde på nyheterna att dom inte kunde hitta några alternativ oavsett vad dom var beredda att betala
Citera
2022-02-27, 00:54
Medlem
Zaedrewss avatar
En sak i allt det här är vilken inverkan länder som UK och USA ändå har. Sovjet kunde besegra Tyskland för UK hade överlägsen spaning och avlyssning kunde säga exakt vart och när FI kommer. Kanske samma sak här.

Se till överfallet på tjetjenerna. Ukraina får intel och behöver bara vänta där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nog finns det dubbelmoral och cynism så att det räcker och blir över men varje situation är även unik. Jag varken var eller är exempelvis något fan av (det senare) kriget i Irak men man kan samtidigt inte jämföra den Irakiska regimen under Saddam med den i Ukraina.

Det är inte samma men det är precis lika fel. Ingenstans finns det undantag att bomba länder som inte har en demokratiskt vald ledare. Och det såg vi klart tydligt vad FN tyckte om det.

Amerikanen är precis lika hatad i mellanöstern som Ryssen kommer nu va i Ukraina.

Problemet är att vi i västvärlden som borde hålla hög standard själva inte håller oss till de regler vi propagerar. Och enligt mig har vi själva hjälpt till att skapa denna situationen. Om inte vi följer de regler vi påtvingar andra varför skulle andra göra det? Ger det något år så kommer Kina invadera Taiwan.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Visst, mongolerna kan ju få tillbaka Ryssland om det är det du anser.
Vilket inte förändrar det faktum att Ukraina aldrig har existerat som stat, eller hur?
Om separatisterna i Donbas aldrig har känt samhörighet med den ukrainska staten, kan de inte heller kallas för "landsförrädare".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Förr eller senare kommer Putin avsättas av sin inre krets. De kommer att ta honom till psyket.
Jag skulle snarare tippa på lobotomering med revolver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, förefaller att delar msm försöker dela upp en bild att "det håller på att vända nu". Det är nog ett rent önsketänkande..

Samtidigt är det inte mycket vi vet : Ryska förluster, moralen hos ryssarna..(den kan nog dala om detta kan bli att dra ut)

- Ut å skjuta fienden annars skjuter jag dig.
Voila, så har de omotiverade blivit väldigt motiverande att kriga.

Med "rätt" ledare (i brist på bättre ordval)
Så kan man motivera precis vem som helst att gå ut i krig..
Det är när ledaren, brister i att lära sina underordnade och inre klarar hålla sin arme i schack ända ner till minsta rang som armen brister.

Lite klychig Sun Tzu refferns, men den är bra som tusan tycker jag..
Min poäng är att historiskt sett så har ju aldrig Ryssland riktigt haft några större problem att motivera sitt folk att gå in i en säker död. Ja iallafall inte sen Sovjet.

Men visst, en del splittring verkar de ju vara vad jag hört iallafall.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Sverige och de flesta länderna i Europa existerade redan för 1000 år sedan. Ukraina kläcktes ur Lenins bolsjevikskägg för 100 år sedan, i form av en sovjetisk republik. För 30 år sedan som suverän stat.

Hur kan man vara "landsförrädare" när man är äldre än landet man bor i?
Svaret finns i frågan, man är en del av landet även om man är äldre än landet, eftersom man bor där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Om detta som sägs i denna diskussion stämmer så har Ukrainarna blivit förda ordentligt bakom ljuset av USA. Är man dock så naiv får man tyvärr skylla sig själv. Synd bara om civilbefolkningen, både ryssar och ukrainare.

https://swebbtv.se/w/6HgiScG5VY4CToDkYv6tza

När ska folk här sluta länka swebbtv? Förödande media för hjärndöda, Medias ding ding värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in